וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשארים שבת: שרים יקבלו החזר גם על לינה במלון במוצ"ש

23.1.2017 / 15:16

ועדת הכספים הרחיבה את הכללים כך ששרים וסגני סגנים יוכלו ללון בבתי מלון בירושלים בין שני ימי עבודה. ההרחבה למוצ"ש נועדה לאפשר להם להישאר בבירה לקראת ישיבות הממשלה בימי ראשון, במקרים שהם עובדים במוצ"ש

ישיבת ממשלה. 20 בנובמבר 2016. אמיל סלמן, הארץ, פול צלמים
ישיבת ממשלה/פול צלמים, אמיל סלמן, הארץ

ועדת הכספים אישרה היום (ב') לשרים ולסגני שרים שמקבלים החזר כספי בגין לינה בבתי מלון עבור לילה שבין שני ימי עבודה, יוכלו מעתה לקבל החזר גם עבור לינה במלון במוצאי שבתות עקב הצורך להישאר בירושלים לקראת ישיבות הממשלה שמתקיימת מידי יום ראשון בבוקר. הוועדה התנתה בהחלטתה, שההחזר הינו רק עבור לינה במלון בתוך ירושלים וכן רק עבור לינה במוצאי שבתות.

ועדת הכספים משמשת ועדת שירות לנושאי משרה בכירים בשירות המדינה; נשיא המדינה, ראש הממשלה, שרים וסגני שרים, חברי כנסת, שופטים, דיינים וקאדים. על-כן הוועדה מאשרת את שכרם ותנאי השכר של בכירים אלו. ההרחבה למוצאי שבתות התקבלה בעקבות בקשת מזכירות הממשלה והיא תחול מעתה והלאה בלבד. בכך דחתה הוועדה את בקשת מזכירות הממשלה להחיל את ההרחבה למוצ"ש רטרואקטיבית.

ההחזר הכספי בגין לינה במלון ניתן לשרים ולסגני שרים שמתגוררים במקום שהוא מרוחק 50 ק"מ ויותר מירושלים וחל עד היום על חמישה ימי עבודה. רפרנט ממשל ומנהל באגף הממונה על השכר במשרד האוצר, דורון סמיש, אמר שהנושא נוגע לחמישה שרים בלבד וציין שהבקשה של מזכירות הממשלה נוגעת גם למספר מקרים כאלה בעבר. לדבריו, השרים בהם מדובר לא ידעו שהנוהל לא חל על מוצאי שבתות.

חברי הכנסת מיקי לוי (יש עתיד) ומיקי רוזנטל (המחנה הציוני) הביעו התנגדותם להחלת ההחלטה רטרואקטיבית על לינות שרים שכבר התקיימו במוצאי שבתות. ח"כ רוזנטל: "אני מתנגד עקרונית לרטרואקטיביות בחקיקה ברמות שונות, כולל בהחלטות מסוג זה. אם נחיל כאן רטרואקטיביות, למה שלא נאפשר זאת גם במקרים אחרים".

יו"ר הוועדה גפני קיבל את הסייגים של ח"כ לוי: "יהיה כתוב רק בין מוצאי שבת לראשון. לא יחול לגבי שישי או ערביי חג ורק בירושלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully