וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביצע עבירות מס ב-120 מיליון שקל ויישלח לשש שנות מאסר

24.1.2017 / 14:56

אפרים גרינברג הורשע בשורה של עבירות ומס ובנוסף למאסר בפועל נידון גם ל-18 חודשי מאסר על תנאי וקנס של 1,275,000 שקל

אקדחים, אזיקים וניידת משטרה. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
אקדחים, אזיקים וניידת משטרה/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

שש שנות מאסר בפועל נגזרו על אפרים גרינברג, לאחר שהורשע בביצוע עבירות מס בהיקף של למעלה מ-120 מיליון שקל. בנוסף, גזרה השופטת לימור מרגולין-יחידי מבית משפט השלום בתל אביב על גרינברג 18 חודשי מאסר על תנאי וקנס כספי בסך 1,275,000 שקל.

אפרים גרינברג הורשע בביצוע מאות עבירות מס חמורות, בהן הוצאת חשבוניות פיקטיביות במטרה לסייע לאחרים להתחמק מתשלום מס, וכן ניכוי תשומות ללא מסמך כשסכום המס הנובע מהן גבוה מ-20 מיליון שקל. במקביל הורשע גרינברג בכך שהתחמק ממס בגין הכנסותיו והוצאותיו מ"עיסוק" זה, בסך של יותר מ-100 מיליון שקל ואף הגיש דוחות כוזבים למע"מ.

לפי הנטען בכתב האישום המתוקן שהגיש עו"ד מירי בנהרדיתי מהמחלקה המשפטית מע"מ מחוז המרכז ברשות המסים, פעל גרינברג באופן שיטתי להקמה ולהפעלה של מארג מורכב של חברות רבות, שבחלקן הסתיר והסווה את מעורבותו באמצעות רישום אחרים - בהם גם בנו, כבעלי מניות ומנהלים באותן חברות. הנאשם ואחרים מטעמו פעלו בין השנים 2005-2006, ובין השנים 2012-2013 להוצאת חשבוניות מס פיקטיביות על שם 9 חברות במטרה לסייע לאחרים להתחמק ממס, וכן ניכו מס תשומות שלא כדין. את המדינה ייצגה בתיק עו"ד מירי בנהרדיטי מהמחלקה המשפטית מע"מ מחוז מרכז.

העבירות התגלו בעקבות חקירה רחבת היקף שהתנהלה על ידי צוות חקירה בראשות מחלקת חקירות מכס ומע"מ תל אביב והמרכז יחד עם חקירות מס הכנסה תל אביב ויחידת לה"ב 433 של משטרת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully