וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקים עם ערך מוסף – גם קונים מתנה גם תורמים לחברה

30.1.2017 / 13:43

לעזור לילדים בעולם השלישי לרכוש נעליים? לסייע בשימור היערות? לא מעט עסקים מציעים מוצרים יוקרתיים ומעוצבים שמעניקים חוויית נתינה חדשה לקהל גדל והולך של צרכנים המתעקשים לערבב בין צרכנות ומצפון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
sespero/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשחושבים על מתנה שהיא גם כזו שרוצים לתת או לקבל - וגם נחשבת לטובה לסביבה, עולה בדרך כלל תמונה של מוצרים העשויים מחומרים ממוחזרים בסגנון עיצובי קצת היפי. עולם המתנות החברתיות, לעומתו, זה שמציע מתנות המיוצרות על ידי אוכלוסיות מוחלשות, מעלה תמונה של מוצרים בעלי עיצוב פשוט שנמכרים כדי לגייס כסף. ואולם, בטרנד הנוכחי של מתנות עם ערך מוסף, פונות החברות לקהל חובב עיצוב וסגנון חיים, ומראות שאפשר גם וגם: גם ידידותי לסביבה, גם שילוב אוכלוסיות מוחלשות – וגם עיצוב מוקפד.

אתר הקניות של חברת sespero לא מסגיר את המשימה השאפתנית של החברה והמייסד שלה - המדליסט האולימפי לשעבר, אלוף הסקי סיד ג'אוואר. מדובר בחברה שמייצרת תיקים סטייליסטים ויקרים, אך כל תיק שנמכר - מממן שנה של חינוך לילד במדינה מתפתחת. בחברה סבורים שאם אנשים יכולים לקנות תיקים יקרים – הם גם יכולים להרשות לעצמם - ואף ישמחו - להכניס לצריכה השוטפת שלהם מימד נוסף של תרומה לקהילה.

sespero צועדת בעקבות ההצלחה הגדולה ביותר של תחום מוצרי התרומה toms שנמכרה ב-625 מיליון דולר לקרן ההשקעות ביין. מותג הנעליים האופנתיות הציע לצרכנים שלו "אחד עבור אחד – על כל זוג נעליים שנמכר ב-toms מייצרים נעל לילדים בעולם השלישי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
toms/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת one hope wine מציעה ללקוחותיה יינות בוטיק בבקבוקים מעוצבים כך שכל זן של ענבים תורם למטרה אחרת: ארוחות לילדים רעבים, שמירה על הסביבה, תרומה לטיפול בסרטן השד ומטרות חשובות נוספות.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
one hope wine/מערכת וואלה!, צילום מסך

החברה מוכרת גם קפה בקונספט דומה – כל שקית תומכת בהלוואת מיקרו במדינות מתפתחות. באתר החברה ניתן למצוא נתונים מרשימים על ההשפעה החיובית שלה הנמדדת במדדים, בהם מספר העצים שהחברה שתלה, ומספר בעלי החיים שהם עזרו להציל ולהעביר לאימוץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת wareby parker, שמוכרת משקפי ראייה ומשקפי שמש בעיצובים צעירים ועדכניים, הפכה להצלחה ענקית, גם בזכות יחסי הציבור הנהדרים שקיבלה מצד ידוענים כמו ריאן גוסלינג, ג'ון האם, ראשידה ג'ונס ועוד.

למרות שהחברה מבטיחה buy a pair, give a pair בדומה להבטחה של toms, בפועל, היא פועלת עם עמותה המעסיקה אופטומיטריסטים במדינות מתפתחות שעורכים בדיקות ראייה ומוכרים משקפיים במחירים נמוכים לאנשים במדינות מתפתחות. בחברה טוענים כי עצם הרכבת משקפיים מעלה ב-20% את הסיכוי של האנשים במדינות המתפתחות לזכות בעבודה ומעלה את הפרודוקטיביות שלהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המגמה העולמית הזו לא פוסחת גם על ישראל ובשנה האחרונה נוסדו שתי חברות צעירות המשתמשות במודל דומה כדי לעודד צרכנים לתרום גם כשהם קונים אופנה או מתנות מעוצבות. חברת tamtik מייצרת מתנה ייחודית ומרהיבה – שוקולד בצורת מפת תל אביב המוגשת כמשרבייה ומגיעה בקופסא שבה עבודת אומנות של אמן מקומי.

לשם פיתוח הטעם משתפת החברה פעולה עם שף מאיר אדוני, והיא מוכרת את המוצרים שלה בעיקר לארגונים עסקיים, אך גם מאפשרת קנייה של יחידים באתר החברה tamtik.co.il

המייסדים הקימו את החברה כדי להעניק אפשרות לקנות מתנות מרשימות שאינן הופכות לעוד חפצים מיותרים ותורמות את מרבית הרווח חזרה לחברה. הקונים יכולים לבחור אחת מחמש מטרות: נשים, ילדים, גיל שלישי, חופים וכלבים וחתולים. החברה עובדת עם 5 עמותות ומעבירה אליהן את הכסף עבור הפעילות. ערכים נוספים שהחברה מקדמת ייצור מקומי "במקום לקנות שוקולד שנסע חצי עולם, תרם לפרנסה מעבר לים, למה לא לייצר כאן ולזהם הרבה פחות את הסביבה?" שואלת ליאת צבי, מנכ"לית החברה. בנוסף, האריזה של המוצר עשויה מנייר ממוחזר ומתמחזר ובעזרת וו נסתר בגב הקופסא הופכת למסגרת לעבודת האומנות שניתן להשתמש בה לקישוט המשרד או הבית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ברילו/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת braillo מייצרת אופנה, תכשיטים ומוצרים לבית באמצעות שימוש בכתב ברייל. על כל מוצר של החברה ניתן למצוא את הנקודות המפורסמות המרכיבות מילים ומסרים כמו צעיף עם המשפט "all you need is love" בברייל. החברה מאפשרת התאמה אישית של התכשיטים. "השרשראות והצמידים שלנו מאפשרים ללקוחות לכתוב מסר מוצפן בברייל כך שהם או מי שהם קנו לו את המתנה יודעים מה כתוב אבל כלפי חוץ מדובר בפריט אופנתי" מספרת שרי סגל, מנכ"לית החברה.

החברה מעבירה 10% מהמכירות לעמותת "כיוונים" לצורך הכשרה והדרכה של צעירים עם מוגבלויות לניהול עצמאי בקהילה.

לשתי החברות חשוב להדגיש כי בניגוד לאחריות תאגידית שרואה את העסק בנפרד מהתרומה שלו גם לבריילו וגם לתמתיק ישנה מחויבות המוטמעת בליבת העסקים של החברה. ביטוי נוסף של מחויבות זו ניתן למצוא באחוזי התרומה. בעוד המגזר העסקי הקונבנציונאלי תורם בין 0.5-2% מהרווח של חברות, שתי החברות הללו תורמות 10% מהמכירה שהם בין 40%-60% מהרווח שלהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully