וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות בבורסה בת"א: טבע צונחת כ-7%

משה גולן

31.1.2017 / 10:00

ביהמ"ש בארה"ב דחה 4 פטנטים הקשורים לתרופת הדגל של טבע - הקופקסון במינון 40 מ"ג; המניה צנחה בכ-9% במסחר המאוחר. החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים בירידות

מפעל טבע בשוהם. AP
מפעל טבע/AP

טבע ספגה הלילה מפלה משפטית בארה"ב וגררה היום (ג') את הבורסה ל"פתיחה אנגלית" - עיכוב של מספר דקות בפתיחת המסחר שמתרחש כאשר מנייה מסוימת במדד המעו"ף עולה או יורדת ב-7% ומעלה.

המעו"ף נסחר בירידות קלות, כאשר מיילן וכיל רושמות עליות חדות ומהוות משקל נגד לטבע. המשקיעים מגיבים בנוסף לירידות שחתמו אתמול את המסחר בוול סטריט על רקע המהלכים האחרונים שנקט הנשיא טראמפ וחוסר הוודאות שהתגבר בעקבות צעדים אלה. החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט נסחרים בירידות ובורסות אסיה במגמה מעורבת.

לאחר שספגה בשנה החולפת מספר זעזועים ומנייתה צנחה בכ-45%, ענקית התרופות טבע ( 12,180.00 -6.52% ) חטפה הלילה מכה נוספת. בית המשפט בארה"ב שלל את תוקפם של 4 פטנטים על תרופת הדגל של החברה - הקופקסון במינון 40 מ"ג, במסגרת משפט שניהלה טבע נגד 5 חברות תרופות, בטענה כי הפרו פטנטים שלה. מוקדם יותר החודש טבע פרסמה עדכון תחזיות וציינה כי כניסת מתחרים לשיווק הקופקסון 40 מ"ג עלולה להפחית את הכנסותיה ב-1 עד 1.2 מיליארד דולר השנה. בתגובה להחלטת ביהמ"ש, מניית טבע צנחה בכ-9% במסחר המאוחר בוול סטריט לשפל של כ-10 שנים.

לאחר שבשבוע שעבר מדד הדאו ג'ונס חצה לראשונה בהיסטוריה את רף ה-20 אלף נקודות, נראה כי ביטחון המשקיעים התערער בעקבות הצווים הנשיאותיים החדשים עליהם חתם טראמפ. הנשיא ה-45 של ארה"ב החליט בסוף השבוע לאסור זמנית כניסת אזרחים מ-7 מדינות מוסלמיות שונות לארה"ב. לצד זאת, טראמפ אמר כי יטיל מס על היבוא ממקסיקו אם זו תסרב לשלם על החומה שהוא מתכנן להקים בגבול (גם על המוצרים שמייצרות חברות אמריקאיות הפועלות במקסיקו). המשקיעים רואים בצעדים אלה מהלכים שמגבירים את חוסר הוודאות ועלולים לפגוע ברווחי החברות. מדד ה-VIX ("מדד הפחד") זינק אתמול ביותר מ-15%, בעוד מדד הדאו נסוג מרף ה-20 אלף.

בשוק מעריכים כי חוסר הוודאות והתנודתיות ימשיכו לאפיין את המסחר היום בשוקי העולם, כאשר המשקיעים יתמקדו גם בהמשך עונת הדוחות לרבעון הרביעי שנמצאת בשיאה. היום תדווח אפל בתום המסחר בוול סטריט.

בזירה המקומית, עולה השאלה האם המשטרה קרובה לגיבוש תשתית ראייתית נגד ראש הממשלה נתניהו והאם יוגש נגדו כתב אישום בפרשת המתנות (פרשה 1000). אם כן, האם השוק המקומי יגיב לכך בירידות חדות?

יחידות ההשתתפות של שותפויות האנרגיה, ביניהן אבנר יהש ( 236 +0.68% ), רציו ( 267.4 +0.41% ), ישראמקו ( 63.2 +0.32% ) ודלק קידוחים ( 1,247 +0.81% ), ממשיכות להיסחר בתנודתיות, על רקע הספקולציות לגבי האפשרות של יצוא גז למצרים. יהונתן שוחט, אנליסט האנרגיה בלידר שוקי הון טוען כי אופציית יצוא הגז למצרים חיה ונושמת - למרות הדיווחים שעלו באחרונה.

  • עוד באותו נושא:
  • טבע
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully