וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להשכרה: שירותי משרד, תמונות, הליכונים ושטיח כניסה לבית

מרבית החפצים שמשמשים אותנו מהווים נטל כלכלי שמאבד מערכו מדי שנה. חברות זריזות שזיהו את הנישה מציעות כיום להשכרה כמעט הכל - החל מג'קוזי ושירותי משרד וכלה בטלוויזיה ענקית, או תמונה אורגינלית שתרשים את המבקרים

מערכת וואלה!

האדם הוא ייצור רכושני, כך לפחות עולה מהתבוננות במהלך החיים - החל מגיל שנתיים שבו מתקשה הילד לחלוק צעצוע עם חבר, וכלה ברצון לרכוש בית ולהפוך לזוג צעיר ממעמד הביניים שקורס תחת נטל תשלומי המשכנתא, בשביל הידיעה שיש לו נכס. אבל בעוד שלרכישת נדל"ן התלוו בשנים האחרונות יתרונות כלכליים מובהקים לנוכח עליית מחירי הנדל"ן, קשה להבין את היתרון הכלכלי הטמון ברכישת שאר החפצים, שערכם יורד ככל שמשתמשים בהם יותר.

לא מעט צרכנים שהבינו את המלכודת הכלכלית החליטו לנטוש את הקונספט של החזקת רכוש בבעלותם, ובמקום זאת התחילו לשכור חפצים שבהם הם מעוניינים לפרק זמן מוגבל. כמה חברות זריזות שזיהו את הנישה נענו לאתגר וכיום הן מציעות שורה של מוצרים תמורת דמי שכירות קבועים ושירותי תחזוקה. עם מוצרים אלה נמנים מתקני ספורט כמו הליכונים ואופניים שמגיעים עד הבית, טלוויזיות גדולות לאירועים חברתיים, ויצירות אמנות מקוריות שנאספו ע"י אוצרת.

אחד המוצרים המפתיעים שנהנה מביקוש רב בימי חורף הוא שטיחון בכניסה למבנים ולמשרדים. תמורת 130-230 שקל בחודש מציעה חברת האחים עיני שטיחוני גומי שמצוידים בפילטר שסופח את הלכלוך מרגלי המבקרים ומונע ממנו להיכנס לבניין. דמי השירות החודשיים עבור המוצר כוללים החלפה של השטיחון מדי שבועיים. לא מעט חברות היי טק, בנקים ובנייני משרדים, מעדיפים לשכור את השירות במקום לרכוש את השטיחון.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ג'קוזי. ShutterStock
ג'קוזי ללילה אחד/ShutterStock

גם התקנה של ציוד מפנק, כמו ג'קוזי לבית, לא כרוכה יותר בהשקעה של עשרות אלפי שקלים. ממילא אחרי ההתלהבות הראשונית מתפתים למלא את הג'קוזי אחת לחודש, וגם זה רק במקרה הטוב. מתכננים ערב מפנק עם בן זוג או מסיבה פרועה עם חברים? תמורת 600 שקל תוכלו לשכור ג'קוזי זוגי שמתאים ל-4 אנשים, כולל צוות של חברת RENT CENTER שיתקין אותו בביתכם. החלק שלכם יהיה למלא במים את הג'קוזי המתנפח וכמובן לשלם את החשבון לתאגיד המים.

זקוקים למשרד? שכירת חלל פיזי אינה הכרחית יותר כדי לנהל משרד, ובמקום זאת אפשר להסתפק במשרד וירטואלי. סביבת עבודה נעימה ומטופחת, כולל שירותי משרד נלווים, חיונית ללא מעט עסקים קטנים ועובדים עצמאים שלא מעוניינים להתחייב על תשלום שכר דירה גם בזמנים שבהם אין להם כל צורך במשרד. חברת Regus מציעה שירותי משרד וירטואליים, העונים על הצורך הזה. תמורת סכום של 299 עד 1,500 שקל בחודש אפשר לקבל שירותי מזכירות בזמן אמת, כולל כתובת עסקית קבועה בישראל שאפשר לציין על כל המסמכים הרשמיים של החברה - כרטיסי ביקור, חשבוניות, אתר אינטרנט וכדומה.

מי שמעוניין לקיים גם פגישות עסקיות במשרד הווירטואלי, יכול להרחיב את השירות ותמורת תשלום חודשי קבוע וידוע מראש ולקבל משרד מאובזר שזמין ל-5 ימים בחודש, בכל אחד מעשרת מרכזי החברה בארץ.

ריג'ס רמת החייל. שרון צרפתי,
משרד של רג'יס/שרון צרפתי

לצאת מהקיבעון

"רכב מאבד בכל שנה 10%-15% מערכו, כך שברכישה שלו אנחנו בעצם מתעקשים לקשור את עצמנו לתורן של ספינה טובעת"

ויש גם את האופציה הקלאסית, הוותיקה והמוכרת של השכרת רכב בליסינג. "רכישת רכב היא לא עסקת משתלמת - לא משנה באיזו צורה נשלם עליו, רכב מאבד בכל שנה 10%-15% מערכו, כך שברכישה שלו אנחנו בעצם מתעקשים לקשור את עצמנו לתורן של ספינה טובעת", אומר מוטי ברטון, מנכ"ל שלמה רכב חדש מקבוצת שלמה Sixt. "הקונספט של ליסינג דורש שינוי תפיסתי עמוק של ההתנהגות הצרכנית שלנו, וקובע תשלום חודשי על שימוש ברכב. בכך הוא מאפשר לנו "לצרוך" רכב ולא "לרכוש" אותו. כך, בתשלום חודשי של 1,200 שקל לרכב קטן עד כ-2,200 שקל לג'יפון אופנתי, ניתן לשלם על השימוש החודשי ברכב - כולל כיסוי ביטוחי וחבילת תחזוקה - בלי לחיות על המינוס ובלי לספוג את ירידת הערך".

ברטון סבור כי "פה בדיוק נמצאת היוקרה, שלא לשווא מכונה היוקרה של מעמד הביניים". אין בעסקה הזו המצאה גאונית יוצאת מגדר הרגיל, או הבטחה שצריך להתאמץ כדי לממש אותה, ויש לזה גם נימוק כלכלי לדבריו: "מעמד הביניים זה אנשים עובדים שהשכר שלהם הולך וגדל עם השנים ועם הניסיון והוותק, אבל הם לא באו עם הון התחלתי. כלומר, יש להם את היכולת הכלכלית לשלם כל חודש, ויש להם אפילו את היכולת הכלכלית לשלם כל שלוש שנים יותר סכום גבוה יותר מדי חודש, אבל האתגר הוא הון התחלתי של כ-100 אלף שקל בממוצע, מה שגורם להם הרבה פעמים להתפשר, לוותר על החלום, או להיכנס למינוס".

סוחר רכב. ShutterStock
צורכים רכב במקום לקנות/ShutterStock

במובן מסוים שיטות החכירה החדשות הללו בהחלט פותרות את בעיית המשאבים המוגבלים בהקשר של רכב. "אפשר לנהוג על רכב חדש, אפשר גם לנסוע לחופשה המשפחתית – רק צריך לדעת לוותר על התפיסה השמרנית שצריך בעלות על רכב", מוסיף ברטון.

על פי נתוני השוק, 20% מהישראלים בוחרים לצרוך רכב בליסינג פרטי. לדברי ברטון "רובם ככולם צעירים שיש להם יותר גמישות תפיסתית, ויכולת לשנות את צורת הצריכה שלהם לא בהתאם למסורות קודמות, אלא בהתאם לכיס שלהם ולנוחות שלהם. הדור הצעיר של בני ה-25 ומעלה, מבינים שעלות הרכב היא גם ההון העצמי הראשוני שאין להם, היא גם העלות המתווספת במקרים של תאונות, היא גם התשלום החודשי עבור הביטוח, וגם העלות האלטרנטיבית של זמן השקעה בתחזוקה ובמכירת הרכב - הרי מי לא נסע גם בשעות העבודה לפגוש קונים פוטנציאלים, בקדחת של מכירת רכב?". להערכתו הדור הצעיר יודע לעשות השוואות בינלאומיות, ומבין כי אם בארה"ב 90% מהאוכלוסייה צורכת רכב ולא רוכשת אותו - הבעלות היא כנראה לא עובדה שחקוקה בסלע.

"אנשים מצליחים לא קונים – הם שוכרים"

"יש סוציולוגים שטוענים שהצעירים מפחדים לקחת הלוואות רציניות אבל הסיבה האמיתית טמונה בזה שהערכים של דור ה-Y שונים מהערכים של דור ההורים שלהם. אנשים עכשיו לא מחפשים שגשוג ויציבות – כל מה שהם רוצים זה לוחות זמנים גמישים, ועצמאות כלכלית וגיאוגרפית. הם לא חושבים לטווח הארוך, אלא מספקים את צרכיהם במותגים, בבילויים ובמספר הלייקים שהם מקבלים", כתבה "הסולידית", בלוגרית פיננסית מובילה. "מבחינת הצעירים הנוסחה להצלחה השתנתה – אנשים מצליחים לא קונים – הם שוכרים – אנשים מצליחים ישקיעו את הכסף שלהם באיסוף חוויות ורצוי כמה שיותר. טיולים, בילויים, ספורט אתגרי, חברות סטארט אפ ועוד. לצעירים אין עניין בדברים חומריים. הקונספט של בעלות על דברים כבר לא רלוונטי".

"במהלך העשור האחרון פסיכולוגים ביצעו הרבה מחקרים שהוכיחו כי במונחים של אושר ותחושת רווחה, צעירים יעדיפו לבזבז כסף על חוויות חדשות שיביאו להם הרבה יותר שמחה מאשר לקנות דברים", מסביר כתב העת אמריקאי "האטלנטיק".

גם תנועת ההאטה המינימליסטית שקמה בישראל קוראת לציבור להפחית בערכו של הרכוש ולייחס לו פחות משמעות. "אנחנו נוטים לייחס משמעות רבה מדי לחפצים, לעתים זונחים בעבורם את הבריאות שלנו, מערכות היחסים שלנו, התשוקות שלנו, ההתפתחות האישית שלנו, והרצון לתרום מעבר למעגל המצומצם של חיינו... המינימליזם בפשטות יאפשר לכם לקבל את ההחלטות הללו בצורה מודעת יותר, מכוונת יותר", אומר המניפסט של התנועה.

אז כן, על רכב יוקרתי, על ג'קוזי בביתכם ועל משרד משוכלל צריך לשלם, אבל לא תמיד בכסף: לפעמים התשלום הוא ביכולת לצאת מהקיבעון המחשבתי, לצאת מהקופסא, ולהיענות לפתרונות היצירתיים שיש לשוק להציע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully