וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשחק הוא רק תירוץ: הפרסומות הכי שוות של הסופרבול

הסופרבול הוא לא רק רגע השיא של ליגת הפוטבול אלא גם רגע השיא של עולם הפרסום והחברות מתחרות ביניהן על משבצת השידור היקרה של השנה. צפו בפרסומות החזקות של השנה

פסל לקראת סופרבול 51. GettyImages
פסל לקראת סופרבול 51/GettyImages

אירוע השיא של השנה - סופרבול 51 שרשם הלילה יותר מ-100 מיליון צופים בארה"ב היווה כרגיל גם אטרקציה לצופים שהסתקרנו לגבי הפרסומות ששובצו השנה בזמן השידור היקר ביותר בעולם.

על פי ההערכות, פרסומת של 30 שניות סביב המפגש בין אטלנטה לניו אינגלנד, תעלה למפרסם מחיר שיא של כ-5 מיליון דולר, ועדיין מדובר במציאה, עם עלות של כ-5 סנט לצופה. לשם השוואה, פרסומת בתוכנית רגילה של רשת שידור בארצות הברית, עולה בין 200 ל-500 אלף דולר, עלות של כ-10 סנט לצופה.

על פי הנתונים של חברת Kantar, חברת מעקב אחרי הוצאות על פרסום, עלות הפרסומות בסופרבול צמחה ב-76% בעשר השנים האחרונות. ב-2006, עלות פרסומת של 30 שניות עמדה על כ-2.5 מיליון דולר. בשנה שעברה, CBS כבר גבתה החל מ-4.5 מיליון דולר ועד ליותר מ-5.5 מיליון דולר. המשחק של השנה, המשודר ברשת פוקס, אמור לכלול כ-80 פרסומות, כך שההכנסה הכוללת אמורה להיות עצומה. ולמרות המחירים המאמירים, כבר חודש לפני המשחק, פוקס מכרה קרוב ל-90% ממלאי הפרסומות.

הפרסומות הן החלק הכי חשוב באירוע

הבונוס האדיר בפרסומות סופרבול הוא הצפיות בפרסומת מעבר לשידור במשחק עצמו – הפרסומות של הסופרבול נחשבות לאטרקציה בפני עצמה, וקטע וידיאו של "פרסומות הסופרבול הכי טובות" ביוטיוב מהסופרבול של שנה שעברה, למשל, כבר צבר 7 מיליון צפיות. בנוסף לכך, הפרסומות של הסופרבול מייצרת שיח במשך ימים אחרי המשחק, והאמריקאים אוהבים לדבר על הפרסומות האהובות עליהם. על פי סקר של חברת Prosper Insights, 17.7% מהמבוגרים הצופים במשחק בכלל אומרים כי הפרסומות הן החלק הכי חשוב באירוע.

בהתאם, החברות משקיעות יותר בפרסומות, ואף עשויות להשקיע מיליוני דולרים בשיווק של הפרסומות עצמן. על פי ההערכות בשוק הפרסום, חברה משקיעה בהפקת הפרסומת את עלות הפרסום שלה, כך שכל פרסומת בסופרבול תעלה למפרסמים כ-5 מיליון דולר להפקה, פי 10 מפרסומת רגילה.

מעבר לכך, החברות עשויות להשקיע עוד כ-25% מעלות השידור בשיווק הקשור לפרסומות עצמן, כך אמרה מארי סקוט, נשיאת UEG, סוכנות שיווק ספורט ובידור, לניו יורק טיימס. "למרות שלספורט יש כמות צופים מרשימה מאוד – אי אפשר לדעת כמה יצפו במשחק עצמו. נוצר משחק סביב המשחק כדי להבטיח שהפרסומת באמת משתלמת". לדבריה, היא ממליצה ללקוחות להשקיע עוד כרבע מעלות השידור בשיווק ברשתות החברתיות, מה שאומר עוד יותר ממיליון דולר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ויש גם נציגות ישראלית. גל גדות/מערכת וואלה!, צילום מסך

כבר לא מחכים למשחק לשידור הפרסומת

ב-2011, כשחברות כמו פולקסוואגן שחררו טיזרים וגרסאות מלאות של הפרסומות לפני המשחק, הדבר היה נראה חריג. כעת, השאלה המרכזית היא כמה מוקדם החברות מתחילות לשחרר חומרים.

הפרסומות של חברות כמו באדווייזר ואאודי היכו גלים ברשת בעקבות מסרים פוליטיים מעודנים, בעוד שפרסומות אחרות, כמו הפרסומת של Wix הישראלית עם וונדר וומן, גל גדות, הישראלית גם היא, רושמות מיליוני צפיות עוד לפני המשחק. בניסיון לבלוט בנוף הצפוף, חלק מהחברות מתנסות השנה בגישות חדשות לחלוטין בכל הנוגע לשידור הפרסומות. סניקרס תציג בבכורה עולמית פרסומת בשידור חי עם אדם דרייבר, ויונדאי מצלמת ועורכת פרסומת של 90 שניות לאחר שריקת הפתיחה, ולאחר מכן משדרת אותה בבכורה בסיום המשחק.

מהן הפרסומות המוצלחות ביותר השנה?

בין הפרסומות שעלו לרשת לפני המשחק ועוררו באז השנה, אספנו עבורכם כמה מהפרסומות המוצלחות ביותר:

באדווייזר

השנה החליטה החברה לנקוט בגישה רצינית, בניגוד לשנים קודמות בהן הציגה פרסומות משעשעות ושנונות. הפרסומת של השנה עוקבת אחרי גרמני צעיר שמגיע לאמריקה בתור מהגר, ומתגלה לאחר מכן בתור אדולפוס בוש, אחד מהמייסדים המקוריים של חברת האם של חברת הבירה האמריקאית, אנהאוזר-בוש.

סקוורספייס

חברת בניית האתרים והדומיינים מציגה את השחקן זוכה האוסקר ג'ון מלקוביץ', שפונה לעולם האופנה בפרסומת שלה לסופרבול.

אאודי

חברת הרכב בגרמנית מצידה את המחויבות שלה לשכר שוויוני לעובדים, בפרסומת רגשית מנקודת מבטה של אביה של צעירה, הנאבק בכך שגברים מוערכים יותר מנשים בעולם של היום.

ביואיק

אם בשנה שעברה ביואיק חיכה עד למשחק להקרנת הבכורה של הפרסומת שלה, השנה היא כבר מופיעה ברשת הרבה קודם לכן. החברה גם מוציאה סכום כפול משנה שעברה על קידום הפרסומת ברשתות החברתיות.

קיה

קיה גייסה את השחקנית הקורעת מצחוק מליסה מקרתי, שמגלמת פעילה סביבתית שלומיאלית הנאבקת עבור הלווייתנים, העצים והקרנפים (תוך נהיגה בקיה היברידית, איתה הרבה יותר קל להציל את כדור הארץ, כך נראה).

אבוקדו ממקסיקו

על רקע היחסים הבעייתיים של ממשל טראמפ וארצות הברית עם מקסיקו השכנה, עולה פרסומת לקידום אבוקדו ממקסיקו, בכיכובו של השחקן ג'ון לוביץ.

סקיטלס

המותג של הסוכריות הצבעוניות מספר את הסיפור של יחסים בין בני נוער... עם טוויסט.

אינטל

אפילו הבוקר היום-יומי של טום בריידי, שחקן הפוטבול הנודע, נראה מרגש בהילוך איטי ובצילום של 360 מעלות.

Wix

פרסומת על טהרת הישראלים, של חברת בניית האתרים הישראלית בכיכובה של וונדר-וומן, גל גדות. יחד עם כוכב שלצידה, ג'ייסון סטאטהם, הם מופיעים בפרסומת מקפיצה במיוחד.

לקסוס

הרקדן הוירטואוז ליל באק מכופף את גופו לפי העיצוב של הלקסוס החדשה. השילוב המושלם בין אדם למכונה.

Airbnb

Airbnb במסר של קבלת האחר - בתגובה לאיסור הכניסה לארה"ב של הנשיא דונלד טראמפ.

קוקה קולה

במסר דומה שידרה קוקה קולה פעם נוספת את הפרסומת שלה משנת 2014 - האמריקאים היפים.

T-mobile

T-mobile גייסה את ג'סטין ביבר (בלוק שמזכיר קצת את אמינם)שהעביר לצופים שיעור בתולדות ריקודי ניצחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully