וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכן, העמק הוא חלום: הסטודנטים מהמרכז מגלים את חיי הצפון

וואלה NEWS בשיתוף המכללה האקדמית יזרעאל

27.2.2017 / 12:00

עם קו רכבת חדש שמקרב את תל אביב לכדי מרחק נגיעה, סצנת חיי לילה מתפתחת וכמובן, נוף מרהיב – הפך עמק יזרעאל לפנינה של ממש עבור צעירים. הכירו את האזור שהפך לאחרונה ליעד מועדף, במיוחד עבור סטודנטים

זוג במסיבה. ShutterStock
ליהנות מכל העולמות ומאווירה צעירה/ShutterStock

נהוג לחשוב שפסטורליה וחיי לילה לרוב לא ממש מתקיימים יחדיו, אבל בשנים האחרונות עמק יזרעאל מוכיח שמדובר בסטיגמה שבהחלט אפשר להפריך. האזור שבין יקנעם לעפולה, שממוקם מרחק נסיעה קצרה מחיפה וקרוב מאוד גם לכביש 6 המחבר את הצפון עם מרכז הארץ, הפך ליעד אטרקטיבי ביותר עבור צעירים, שלא יכולים להתעלם ממתחמי הבילוי שנפתחים בתדירות גבוהה והופכים את הסביבה הזאת לאחת השוות ביותר בישראל, כזו שאפשר ליהנות בה מכל העולמות.

אז מה כל כך מיוחד דווקא באזור הזה, תוהים רבים. ובכן, דמיינו לעצמכם סביבה שבה אפשר ללכת לטייל במרחבים ירוקים בשעות הצהריים, ליהנות משקט ושלווה מושלמת, ואז לשנות אווירה ובשעות הלילה ללכת לקרוע את הרחבה בדאנס-בר מושקע ואיכותי. אם עוד לא ביקרתם, תגיעו ל"גבעת הבילויים", כך מכונה אזור הברים והמסעדות ברמת ישי בפי הצעירים הרבים שכבר התמכרו לאזור הזה, ותתרשמו בעצמכם.

שדות עמק יזרעאל, 2014. ג'יני
מי יכול לסרב למרחבים הירוקים האלה? עמק יזרעאל ממעוף הציפור/ג'יני

"הצפון הקרוב" קרוב מתמיד

אפילו אם אתם מאזור המרכז, תיווכחו לדעת שהעמק נגיש הרבה יותר מכפי שנהוג לחשוב ושניתן להגיע אליו בקלות רבה גם מגוש דן. לא לחינם הוצמד לאזור הזה לאחרונה הכינוי "הצפון הקרוב" – מצד אחד הוא מקפל בתוכו את כל היתרונות שיש לצפון כפי שהכרנו אותו מפעם – עם קיבוצים ויישובים קטנים ושלווים ואווירה מיוחדת – ומצד שני כעת הוא קרוב יותר מתמיד, ולא דורש נסיעה ארוכה במיוחד דרך כבישים משובשים ושוממים, אלא עובר דרך עורקי תנועה מרכזיים ויעילים.

כל זה יוצר תנאים אידיאליים לסטודנטים שרוצים ליהנות מכל הטוב הזה תוך כדי למידה לתואר. מצד אחד יש להם את כל השקט הדרוש כדי להשקיע בלימודים ולהפיק מהם את המקסימום, ומצד שני הם נהנים מחיי פנאי מגוונים ושוקקים. מצד שלישי, יש גם את תנאי המחייה הנוחים: האקדמית עמק יזרעאל, למשל, היא מוסד מתוקצב ולכן שכר הלימוד זהה לזה שבאוניברסיטאות. מעונות הסטודנטים במכללה נותנים פתרון טוב לכל מי שרוצה לספוג את הרוגע המאפיין את המקום, והכל בעלות הוגנת של פחות מ-1,000 שקלים לסטודנט בדירת ארבעה שותפים עם חדר בנפרד לכל אחד. יחד עם זאת, גם מי שרוצה לשכור ביישובים ובקיבוצים הסמוכים יכול לעשות במחירים שפויים למדי. יחידת דיור סטנדרטית לשניים או שלושה סטודנטים ביישוב או קיבוץ בקרבת הקמפוס מתומחרת לרוב בכ-2,000 עד 2,500 שקלים לחודש.

כמו תמיד, לתחבורה יש חלק חשוב בכך: הקרבה לכביש 6 ופתיחתה מחדש של רכבת העמק קיצרה משמעותית את זמני ההגעה לתל אביב. לקו הרכבת החדש-ישן שהושק באוקטובר בשנה שעברה יש השפעה עצומה. על פי הערכות, נסיעה ברכבת העמק תחסוך כרבע מזמן הנסיעה לתל אביב ביחס לנסיעה במכונית פרטית. גם הנסיעה לחיפה תהיה קצרה בכ-23 אחוזים. ובעתיד הקרוב, בהתאם לתוכנית הממשלה, אמור להתווסף גם נתיב תחבורה אווירי עם הקמת שדה התעופה הבינלאומי ברמת-דוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
65 שנה אחרי שנסגר: קו חיפה-בית שאן של הרכבת חידש את פעילותו. ערן גילווארג
קיצור דרך משמעותי למרכז. רכבת העמק/ערן גילווארג

מי צריך ללמוד במרכז?

שינוי המגמה הפך את האזור לאטרקטיבי לא רק למטרות דיור, אלא גם למטרות לימודים. סטודנטים באזור נהנים כעת מכל העולמות: מחד, הם במרחק נסיעה קצרה ברכבת מאזור המרכז. מאידך, הם מקבלים את כל השקט, המרחבים הירוקים והנוף הייחודי שיש לצפון להציע. ובנוסף לכל זה, הם גם נמצאים בלב ליבו של אזור שופע ברים ומסעדות, ממש כמו בעיר הגדולה.

לכן יותר ויותר צעירים תושבי המרכז מצפינים ומגיעים לאזור, ולכן גם בני המקום כבר נלהבים להתגורר אצל הוריהם בזמן לימודי התואר הראשון. כנראה שקל יותר ללמוד כשהאווירה כה רגועה והנוף שנשקף מבעד למעונות ולכיתות כה מרהיב. צעירים רבים מוצאים שיש לכל הדברים הללו ערך מוסף. איכות החיים בהחלט טובה יותר: המחייה יחסית זולה, הכבישים הרבה פחות פקוקים (ויש הרבה יותר חנייה, זה בטוח), הנוף טובל בירק והאווירה הסטודנטיאלית מושכת אנשים איכותיים שרוצים לשלב בין לימודים אקדמיים ברמה גבוהה לחיי חברה תוססים שניתן לראות גם בקיבוצים וביישובים הכפריים שבצפון.

כל זה כשגם מה שמוגדר כמותרות מוצע במחירים שווים לכל כיס. הסניף המקורי של "חומוס אליהו" ממוקם בסמוך, והפך ליעד מועדף על סטודנטים בזכות התמחור השפוי. גם הברים הוותיקים "בית המרזח", "המרפסת", ו"ברברוסה", כולם במתחם הבילוי רחב הממדים ברמת ישי, הפכו למוקד עלייה לרגל עבור צעירים מכל האזור שבאים לבלות בכל ימות השבוע. ובקיצור, אפשר ליהנות ממנעמי האזור גם מבחינה קולינרית.

לסיכום, קל להבין מדוע יותר ויותר ישראלים נמשכים דווקא לעמק בשנים האחרונות. עוד יותר קל להבין מדוע גם סטודנטים נוהרים לשם בהמוניהם. אכן, העמק הוא חלום, גם לצעירים שבינינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully