וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעברות מוכרת את יתרת מניותיה במטרנה לאסם-נסטלה

הלל קורן

13.2.2017 / 10:13

מעברות בהודעת בורסה: נממש את אופציות המכר במטרנה; העסקה תניב לחברה רווח לאחר מס של 400-450 מיליון שקל. ביצוע המימוש - עד לשבוע השני של חודש יוני השנה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטרנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעברות דיווחה הבוקר (ד') לבורסה כי הדירקטוריון החליט על מימוש מלא של אופציות המכר שבבעלותה למכירת מלוא החזקותיה (49%) בשותפות מטרנה לידי אסם ונסטלה. מעברות צופה כי התמורה בגין מכירת החזקותיה בשותפות, המרכזת את פעילות ייצור המזון לתינוקות תחת המותג מטרנה, עשויה לנוע בין 550 ל-600 מיליון שקל, בהתאם להתאמות הנדרשות לצורך חישוב התמורה על פי תנאי האופציה בין הצדדים.

על פי הודעת מעברות, מימוש האופציה עשוי להתבצע בפועל עד לשבוע השני של חודש יוני 2017, לכל המאוחר.

במעברות ( 6,600 +12.19% ) צופים עוד כי העסקה תניב לחברה רווח לאחר מס בסך של 400-450 מיליון שקל, וכתוצאה מהעסקה תביא לעליית הונה העצמי, בהתאם, מרמה של כ-387 מיליון שקל לרמה של 787-837 מיליון שקל.

ההחזקה בשותפות מטרנה (49%) מספקת את עיקר ההכנסות של מעברות. ביתרת מניות השותפות (51%) מחזיקה אסם, שרכשה את חלקה לפני כשבע שנים תמורת 269 מיליון שקל. שותפות זו, הגדולה בתחום ייצור תחליפי חלב אם בישראל, נהנית ממיצוב חזק בענף, ומביקוש קשיח למוצריה, ואלו מתורגמים לצמיחה ולשיעורי רווחיות גבוהים. מנגד, ניסיונות של מעברות לקדם תחומי פעילויות חדשים, גם מחוץ לישראל, לא הובילו עד היום לתוצאות המיוחלות. עקומות למידה גבוהות ומאמצי שיווק גבו הוצאות, ללא צמיחה של הכנסות בהתאם לצפי המוקדם.

יו"ר החברה אייל שלמון ציין עם פרסום ההודעה כי "שלושה עשורים לאחר שקיבוץ מעברות הקים את מטרנה, ולאחר 7 שנות שותפות מוצלחת עם אסם-נסטלה, הבשילה העת למימוש השלב השני של ההסכם בין הצדדים, ולהעברת הבעלות המלאה במטרנה לידי אסם-נסטלה. אנו גאים בכך, שמטרנה הינה מותג מוביל מזה שנים - שמרבית תינוקות ישראל ניזונים ממוצריה - וכזה המשדר חדשנות, איכות ואמינות, ומשוכנעים כי אסם-נסטלה תדע להוביל את מטרנה לשיאים חדשים תוך המשך מגמת הצמיחה בחברה".

  • עוד באותו נושא:
  • מטרנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully