וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 שנות מאסר לעבריין שביצע עבירות מס ב-2.4 מיליארד שקל

13.2.2017 / 14:18

בגזר דין נוסף בפרשת "אנרגיה מתחדשת", קבע בית המשפט כי דוד מורגנשטרן נטל חלק פעיל בתוכנית עבריינית להונאת מס רחבת היקף בסכומים עצומים והוא אדם ממולח, ערמומי ורודף בצע

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

5 שנות מאסר, קנס של 400,000 שקל וחילוט רכושו – זה העונש שנגזר על דויד מורגנשטרן, שהורשע בביצוע עבירות מע"מ בהיקף של כ-340 מיליון שקל, עבירות מס הכנסה ב-2.4 מיליארד ובביצוע עבירות הלבנת הון בהיקפי ענק. ההחלטה ניתנה על ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב, בראשותה של השופטת יהודית אמסטרדם,

מורגנשטרן, הבעלים של חברת "דבי אנרגיה" ו"יניב חברה לאנרגיה" פעל להוצאת חשבוניות מס פיקטיביות בענף הדלק ובכך סייע לאחרים להתחמק מתשלום מע"מ בהיקף של כ-340 מיליון שקל. כמו כן, התחמק מתשלום מס הכנסה בהיקף עצום באמצעות ניכוי החשבוניות הפיקטיביות בדוחות של החברות.

כתב האישום נגד מורגנשטרן הוגש עם כתבי אישום נוספים ב-2012 בפרשה שזכתה לשם "אנרגיה מתחדשת", בתום חקירה משותפת למשטרת ישראל, באמצעות יחידת להב 433, ורשות המסים. קודם לגזר הדין בעניין מורגנשטרן נדונו שותפיו לפרשה – יניב קנרש ואברהם אוסקר לתקופות מאסר של 10 ו-6 שנים בהתאמה.

גזר הדין ניתן בתום טיעונים לעונש במסגרתם ביקש בא כוחו לטעון, כי בדומה למקרה לופליאנסקי (הולילנד) יש להתחשב במצבו הרפואי ולהימנע ממאסר מאחורי סורג ובריח. בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה טענה זו וקבע, כי מצבו הרפואי של מורגנשטרן הוא כזה ששב"ס ערוך לספק לו כל טיפול רפואי שיזדקק לו. בהתייחס לביצוע העבירות ולשיטת הפעולה בה נקט מורגנשטרן קבע בית המשפט, כי מורגנשטרן נטל חלק פעיל בתוכנית עבריינית להונאת מס רחבת היקף בסכומים עצומים והוא אדם ממולח, ערמומי ורודף בצע.

את כתב האישום הגישו עורכי הדין אורן בר עוז, לירון וקנין וניר ישראל מהיחידה המשפטית לתיקים מיוחדים ברשות המסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully