וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת חרדית חדשה: "שוק מהדרין" מבית יינות ביתן

14.2.2017 / 16:07

מדובר בהשקה הראשונה של רשת יינות ביתן מאז רכשה את מגה בעיר. בתחילה תמנה הרשת 17 סניפים שייפתחו סמוך לריכוזי אוכלוסייה חרדית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רשת שוק מהדרין/מערכת וואלה!, צילום מסך

קבוצת יינות ביתן משיקה את הרשת הרביעית של הקבוצה. רשת חרדית כשרה למהדרין- "שוק מהדרין". הרשת מצטרפת לרשתות הנוספות בקבוצה: יינות ביתן, יינות ביתן שוק ומגה בעיר. הרשת החדשה תמנה 17 סניפים שהוסבו מסניפים של רשת יינות ביתן ורשת זול בשפע שנרכשו ע"י יינות ביתן בשנה החולפת. זאת ההשקה הראשונה של הקבוצה מאז רכישת מגה בעיר ביולי האחרון. הסניפים יפתחו בשכונות ואזורים בהם יש ריכוזים גדולים של אוכלוסייה חרדית. צעד זה נעשה במחשבה להתאים את הרשת לקהל החרדי גם במאפייני הצריכה ולא רק בכשרות המוצרים עצמם.

החלטת רשת יינות ביתן להיכנס למגזר החרדי נובעת מרצונה לפנות לקהלי יעד ייעודיים ולהתאים את השירותים שהיא מציעה להרגלי הצריכה ולצרכים של אוכלוסיות שונות. הרשת, בבעלות נחום ביתן, מונה כ-200 סניפים בארץ בפריסה ארצית.

כוחו של הציבור החרדי בקניית מזון גדול ביחס לחלקו באוכלוסייה הכללית. בעוד החרדים מהווים 12% מכלל האוכלוסייה היהודית בישראל, (750,000 איש, המתכנסים לכ- 135,500 בתי אב, על פי נתוני הלמ"ס), הם מהווים כוח קנייה השווה בגודלו לכ-20% מכלל האוכלוסייה, כיוון שחלקים בציבור הדתי-לאומי ואף בציבור המסורתי מעדיפים לרכוש כשרויות מהדרין. יתרה מזו, בקניית מזון, פוטנציאל הרוכשים ברשתות מהדרין גדול אף יותר, כיוון שחילונים רבים מעדיפים לערוך את הקניות שלהם ברשתות החרדיות שנתפסות כזולות יותר. כוח הקנייה המוערך של המגזר הינו כ-10.5 מיליארד שקל בשנה.

לרשתות המזון החרדיות נתח של כ- 14% (שהם 6 מיליארד שקל) מכלל מכירות מוצרי הצריכה בישראל - מזון, משקאות, טיפוח פרט ומוצרים לבית. נתון זה אף הולך וגדל משנה לשנה.

ארז אייזנברג סמנכ"ל שיווק קבוצת יינות ביתן: "זהו צעד אסטרטגי ראשון שאנו עושים לאחר רכישת רשת מגה. חשבנו רבות איך אנו רוצים לבנות את הקבוצה והמותגים השונים בה. בעקבות הרכישה, התאפשר לנו להתרחב לנתח שוק נוסף ולהקים רשת חרדית בשילוב סניפי יינות ביתן וסניפי זול בשפע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully