וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר אשטרום נוסבאום נחקר בחשד לעבירות שוחד

ניצן כהן

15.2.2017 / 10:44

כך דיווחה החברה הבוקר לבורסה. אשטרום: "בהתנהלותו של נוסבאום לא נפל כל רבב ודופי, לאחר בירור העובדות יתברר כי שמו שורבב לפרשה בשוגג"

רמי נוסבאום. צילום: תמר מצפי, גלובס
רמי נוסבאום/גלובס, צילום: תמר מצפי

אברהם נוסבאום, יו"ר קבוצת אשטרום ( 1,115 -1.24% ) ומבעלי השליטה בה, נחקר אתמול (ג') בחשד לביצוע לכאורה של עבירות שוחד בתפקידו כנושא משרה בחברה בקשר עם פרויקטים של החברה והחברות הבנות שלה. כך דיווחה הבוקר החברה לבורסה.

על פי הדיווח, להערכת אשטרום בהתנהלותו של נוסבאום לא נפל כל רבב ודופי, וכי "לאחר בירור העובדות יתברר כי שמו שורבב לפרשה בשוגג".

את אותה הודעה בדיוק דיווחה גם החברה הבת, אשדר.

ההודעה של אשטרום מהבוקר מספקת את ההסבר למהלך בו נדחה השלב הציבורי בגיוס סדרת האג"ח החדשה של החברה, למרות ביקושים נאים שזכתה בשלב המוסדי. ל"גלובס" נודע כי השלב הציבורי בהנפקת סדרת האג"ח יתחדש מחר.

אשטרום סיימה ביום חמישי האחרון את השלב המוסדי בהנפקה של סדרת אג"ח חדשה. בשלב המוסדי היו ביקושים של יותר מ-500 מיליון שקל ונחברה לקחה 313 מיליון שקל בריבית שקלית של 4.3%. הסדרה החדשה דורגה בדירוג A והיא במח"מ של כ-6 שנים.

קבוצת אשטרום נמצאת בתקופה האחרונה במצב שברירי, יחסית לחברה בסדר גודל כזה. ביום שישי האחרון נפטר מנכ"ל אשטרום נכסים ( 1,361 -0.87% ) מוטי סלע בן ה-63, לאחר מאבק במחלת הסרטן. סלעד היה דומיננטי מאוד והוביל את החברה לשורה ארוכה של הישגים. הוא נחשב לאדם מוערך מאוד בשוק ההון והיה החוליה המקשרת והמוערכת בין הקבוצה לשוק ההון. בסוף השבוע נשמעו בכירים בשוק ההון ספקנים ביחס לקבוצה עד שימונה מנכ"ל חדש וייבחנו היחסים שלו עם השוק.

החקירה החדשה אינה מוסיפה כמובן שקט לחברה.

אשטרום מבצעת פרויקטים בבנייה הפרטית והציבורית, כמו גם פרויקטים גדולים במיוחד בתחומי התשתיות. החברה עוסקת גם בייצור חומרי גלם לתעשיות הבנייה, מנהלת נכסי נדל"ן מניב ויוזמת הקמה של בנייני מגורים בישראל.

בתחום קבלנות הביצוע יש לחברה צבר המסתכם בכ-5.3 מיליארד שקל. היא הייתה מעורבת, בין השאר, בפרויקט כביש 531 ובפרויקט מפרץ חיפה.

  • עוד באותו נושא:
  • אשטרום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully