וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועידה משותפת לבנק הפועלים ו- BNY Mellon בתל אביב

וואלה! NWES בשיתוף בנק הפועלים

20.2.2017 / 9:04

הוועידה הבינלאומית תיערך בחודש הבא ותעסוק בטכנולוגיית בלוקצ'יין על היבטיה השונים. טכנולוגיה זו היא בעלת פוטנציאל לשינוי המערכת הפיננסית בכל העולם

מטבע ביטקוין. AP
ביטקוין המשתמש בטכנולוגיית בלוקצ'יין/AP

בנק הפועלים, יחד עם BNY Mellon , אחד הבנקים הגדולים ביותר בארה"ב והגדול ביותר בעולם לניהול נכסים, יקיימו בקרוב ועידה בינלאומית לנושא הבלוקצ'יין (Blockchain), הראשונה בישראל. הוועידה תתקיים ב-23 במרץ בתל אביב, בהשתתפות בכירים בעולם הבנקאות והטכנולוגיות הפיננסיות מהארץ ומהעולם.

טכנולוגיית הבלוקצ'יין נחשבת לבעלת תפקיד חיוני במעבר העולם הפיננסי המפותח ל"כלכלה חכמה", הצפוי בשנים הקרובות. טמון בה פוטנציאל אדיר לשינויים משמעותיים בשווקים הפיננסיים וגם בתחומים אחרים. מומחים קובעים כי היא מבטיחה שקיפות, מהימנות, ביטחון ויעילות ברמות שלא היו ידועות עד כה. בין היתר, המטבע הממוחשב "ביטקוין" מתבסס על טכנולוגיה זו.

בין הנושאים שיידונו בוועדה:

1. רגולציה: הצגת גישות ואתגרים שרגולטורים בתחומים שונים וממדינות שונות נדרשים להם בעת בדיקת פתרונות מבוססי בלוקצ'יין;

2. מטבע דיגיטלי לשרות סליקה: סליקה והתחשבנות בין-בנקאית במסחר ניירות-ערך;

3. האתגרים: בחינת אתגרים מרכזיים בעיצוב, פיתוח פריסה ותחזוקת פיתרונות מבוססי בלוקצ'יין;

4. הבלוקצ'יין בכלכלה החכמה: בחינת שימושים שונים של טכנולוגיית הבלוקצ'יין במגמה לסייע לממשלות, רשויות מקומיות, רשתות מסחריות, בתי עסק וקהילות לפתח מודלים עסקיים חדשים המנצלים את יתרונות הבלוקצ'יין.

מטרת הוועידה היא לחשוף את התעשייה המקומית למגוון סוגיות מקצועיות הקשורות לעולם הבלוקצ'יין, וכן ליצור שיח פורה בין בעלי עניין, הרוצים להשתתף בפיתוח, בקידום והשילוב של טכנולוגיית הבלוקצ'יין בכלכלה העולמית. במהלך הוועידה תינתן הזדמנות לחברות סטארט-אפ ישראליות העוסקות בתחום הבלוקצ'יין לחשוף את פועלן ואת יכולותיהן.

אבי כוכבא, הממונה על חטיבת החדשנות בבנק הפועלים, אמר: "הבחירה של BNY Mellon לערוך את ועידת הבלוקצ'יין בישראל ולחבור לבנק הפועלים מעידה על החשיבות שמייחסים ב- Mellon BNY לשוק הישראלי ולתרומתו לשוק העולמי - הן בהיבט הטכנולוגי והיזמי של חברות הסטארט-אפ הישראליות, והן בתהליכי החדשנות שמאפיינים את הבנקאות הישראלית, בהובלת בנק הפועלים".

ד"ר יואב אינטרטור, ה- CTO של בנק הפועלים, אמר: "עד כה השתתפנו והצגנו באירועים רבים בנושא הבלוקצ'יין, אולם שאיפתנו היא שוועידה זו תתקדם מעבר לשאלת 'מהו בלוקצ'יין', ותתמקד בהזדמנויות ובאתגרים ריאליים. בנוסף לכך, הוועידה תספק לסטארט-אפים נבחרים העוסקים בבלוקצ'יין הזדמנות להציג את יכולותיהן". עוד הוסיף אינטרטור: "ביטקוין כמטבע אולי לא הצליח כמצופה, אבל בלוקצ'יין היא הטכנולוגיה שתשפיע בצורה הכי משמעותית לא רק על העולם הפיננסי אלא על כלל התעשיות".

"אנו מאמינים, יחד עם בנק הפועלים, של- Blockchain יש פוטנציאל אדיר עבור התעשייה שלנו," אמר סורש קומאר, ה-CIO של BNY Mellon, "עם זאת, היישום האידיאלי טרם זוהה. לפיכך, אנו מצפים לדיאלוג מרתק ולחילופי רעיונות תוססים בועידת ה- Blockchain שתסייע לתעשייה שלנו ולכלכלה העולמית הרחבה לקדם את השימושים והיתרונות של .Blockchain"

בין הדוברים בוועידה: אבי כוכבא, משנה למנכ"ל והממונה על חטיבת החדשנות בבנק הפועלים; סורש קומר, מנהל מערכות המידע של BNY Mellon; אריק פיסצ'יני, מנהל תחום בלוקצ'יין ארה"ב וגלובל, "דלויט"; ד"ר יואב אינטרטור, ה-CTO של בנק הפועלים; מארק מרקורי, מנהל בכיר בתחום הבלוקצ'יין, "מיקרוסופט רדמונד"; ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully