וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקנאביס עדיין לא חוקי - הצרכנים כבר מתחילים לגדל

27.2.2017 / 15:40

בחנויות לרכישת ערכות גידול קנאביס נרשמה עלייה במכירת ציוד וספרי הדרכה, עם הצהרת השר לביטחון פנים על תמיכתו באי הפללת צרכני קנאביס. רגע לפני שאתם מצטרפים לטרנד שאלנו עורכי הדין אם כבר בטוח להקים את החממה הביתית

יח"צ - חד פעמי

סרטון רשת הידרושופ בהפקת מרקט מאסטר

לפני כחודש, כשהכריז השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, על תמיכתו בחוק "אי ההפללה באחריות" של משתמשי קנאביס, ניתן האות, ומאז נרשמה עלייה של 8% במכירת ערכות ביתיות לגידול קנאביס. כך עולה מנתונים של רשת "הידרושופ" שמספקת מידע שימושי ואת כל הדרוש לגידול צמחים. החל ממועד ההכרזה גם נרשמה עלייה ניכרת במכירות של המדריך לגידול קנאביס שכתבו יאיר רביב ופלג פסטיג, והוציאה לאור עמותת קאנה.

חובבי הקנאביס הופכים מעבריינים - לצרכנים, ובדומה לצרכני הקנאביס האמריקאים והאירופאים, גם הצרכן הישראלי ילמד לא להתפשר על איכות החומר"

"תרבות צריכת הקנאביס בישראל עולה שלב בעקבות ההכרזה של ארדן על 'אי-ההפללה' וברור שיותר אנשים בוחרים ליהנות מהאפשרות של גידול ביתי. חובבי הקנאביס הופכים מעבריינים - לצרכנים, ובדומה לצרכני הקנאביס האמריקאים והאירופאים, גם הצרכן הישראלי ילמד לא להתפשר על איכות החומר וצפוי לסגל לעצמו הרגלי צריכה מהנים ובריאים יותר", אמר פלג פסטיג, מנכ"ל הידרושופ.

לדברי פסטיג תחום הגידול הביתי הוא חלק מתרבות פנאי מפותחת בעולם, שקשורה גם לתחום החקלאות האורבנית וגידול מזון בר קיימא. "כמו שאנשים מעדיפים לצרוך את הפטרוזיליה וירקות הגינה שלהם בלי דמי תיווך, כשהם זולים יותר, טריים יותר ונקיים מחומרי הדברה, כך הם פני הדברים גם עם צמח הקנאביס. להערכתי, בישראל יש כיום עשרות אלפי חובבים המקדישים מזמנם לגידול ביתי, ובעקבות ההכרזה צפויה הצטרפותם של המוני לקוחות חדשים".

ההתעניינות הגוברת בגידול קנאביס לצריכה עצמית הובילו את מנהלי 'הידרושופ' להפיק סרטון הומוריסטי המציג את האפשרויות לגידול קנאביס. בסרטון רואים גבר ואישה משתזפים בעירום באוהל גידול באחת מחנויות הרשת כשרק צמחי קנאביס מצניעים את איבריהם, תוך שהם מסבירים על תהליך הגידול. כותרת הסרטון: "כל מה שצריך בשביל לגדל נמצא כאן".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ערכת גידול קנאביס/מערכת וואלה!, צילום מסך
"קיימת סבירות שאם מגדל פרטי ייחשף – האירוע יסתיים ברישום פלילי"

ואולם, לא כולם רגועים ביחס להצהרת הכוונות של ארדן. אמנם העלייה בהיקף מכירת ערכות הגידול מבוססת, בין היתר, על ירידה של 23% במספר התיקים שנוגעים לשימוש עצמי של קנאביס שחלה בשנים 2014-2010. עם זאת, מספר התיקים שנפתחו במשטרה בגין גידול קנאביס באותן שנים - הוכפל. אם לא די בכך הרי שההודעה של ארדן על תמיכתו בחוק אי ההפללה לא נוגעת לנושא הגידול - אלא רק לנושא השימוש.

"קיימת סבירות בלתי מבוטלת שאם מגדל פרטי ייחשף – האירוע יסתיים לכל הפחות ברישום פלילי, בטיפול במסגרת שירות מבחן ובעבודות שירות למען הציבור בהיקף של עשרות שעות", מזהיר עו"ד גיא זהבי, מומחה לדין פלילי. "יש לזכור כי המשטרה מתייחסת לכל גידול כגידול מסחרי. המשמעות היא שעל הנאשם מוטלת החובה לסתור חזקה זו, ולהוכיח כי מטרת הגידול היא לצרכיו האישיים בלבד. במקרים מסוימים בהחלט ניתן לעשות זאת, אך הדבר מחייב את מגדל הקנאביס לספק הסברים משכנעים לסיבת הימצאות ראיות בדירה, כגון מכשיר וואקום, שקיות, משקל וכדומה. במצבים מסוימים יכולים הסברים משכנעים לגרום לכך שהמשטרה תסגור את התיק כבר בשלב החקירה, ומנוע הרשעה בסחר בסמים, אבל לא תמיד".

אין שינוי בחוק

כדי להימנע מאי נעימות מומלץ לכל מי ששוקל להצטרף למגדלים הביתיים לזכור שמאז ההכרזה של השר ארדן ועד היום - לא חל כל שינוי חוקי בנושא של שימוש עצמי, טרם נערכו דיונים בוועדות הכנסת והחוק טרם אושר במליאה. לא מעט גורמים עלולים להפיל את החוק המתהווה באחד משלביו השונים. או במילים אחרות: רק לאחר שהחוק יקבל את כל האישורים, יוכלו משתמשי קנאביס שברשותם עד 15 גרם קנאביס, לצרוך אותו ללא חשש להליכים פליליים. הגידול ממשיך להוות להוות עבירה פלילית.

מדיניות האכיפה החדשה שתגיע לאישור הממשלה. ShutterStock
מדיניות האכיפה החדשה שתגיע לאישור הממשלה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully