וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזו עיר הכי ידידותית לעסקים הקטנים?

28.2.2017 / 11:30

קריית מוצקין דורגה במקום הראשון במדדdoing business של הסוכנות לעסקים קטנים והבינוניים במשרד הכלכלה, שבוחן את מידת הסיוע של הרשויות המקומיות לעסקים קטנים. איזו רשות סוגרת את הרשימה?

אנשי עסקים לוחצים ידיים. ShutterStock
אנשי עסקים לוחצים ידיים/ShutterStock

מי הרשות הידידותית ביותר עבור עסקים קטנים? מדד doing business שמפרסם משרד הכלכלה והתעשייה מדרג את 50 הרשויות עם מספר העסקים הגבוה ביותר, לפי מידת הידידותיות שלהן לעסקים קטנים. המשרד פרסם את המדד לרגל יום העסקים הקטנים והבינוניים שמתקיים היום (ג') בכנסת.

מהדירוג עולה כי קרית מוצקין היא העיר הידידותית ביותר לעסקים הקטנים, אחריה מדורגות מודיעין ורמת השרון. סוגרת את הרשימה בני ברק, שבמידת הידידותיות שלה לעסקים הקטנים דורגה במקום ה-50.

המדד משמש כלי עבודה עבור הרשות המקומית ומאפשר לכל רשות להשוות את ביצועיה לרשויות אחרות, בשלושה פרמטרים אחידים. הראשון, מידת שביעות הרצון של העסקים מאיכות תהליך רישוי העסק, רמת השירות והנגישות של הרשויות לעסקים, איכות ההסדרה והאכיפה, קלות ביצוע התשלומים כמו ארנונה, וחוות דעת כללית של העסקים את הרשויות. הסקר מדד את מידת שביעות רצון בקרב 3,000 עסקים. הפרמטר השני שנבדק הוא מידת הנגישות למידע באתר האינטרנט, כולל היקף המידע שקיים בו והאפשרויות לבצע בו פעולות מקוונות; ואילו הפרמטר השלישי - מדד סבסוד ארנונה - משקלל את היחס בין תעריף הארנונה העסקית לבין תעריף ארנונת המגורים, ואת תעריף הארנונה העסקית בהשוואה לממוצע בארץ. הנוסחה בוחנת הן את מידת הסבסוד של ארנונת המגורים על ידי ארנונה עסקית והן את הגובה היחסי של הארנונה העסקית.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההנחה היא כי העסקים ברשות מסבסדים את רמת השירותים לתושב, משום שלארנונה עסקית תעריפים גבוהים מתעריפי הארנונה ה"ביתית", אף שעסקים נהנים פחות משירותיה של הרשות המקומית, שכן אין הם נהנים שירותי הרווחה והחינוך שמהווים נתח משמעותי בתקציב הכולל של הרשות.

כל אחד מהפרמטרים האלה דורגו בנפרד ועל סמך שלושת הדירוגים נבנה דירוג סופי כך שכל אחד משלושת הדירוגים קיבל משקל לפי חשיבותו, באופן הבא: שביעות רצון - 60%; סבסוד ארנונה - 30%; ונגישות המידע של אתרי האינטרנט 10%.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מדד הרשויות המקומיות של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה נועד לעודד רשויות מקומיות להקל על עסקים קטנים ובינוניים במועד פתיחת העסק וכלה בהתנהלות השוטפת מול הרשויות", אמר שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן. "העסקים הקטנים והבינוניים מהווים מנוע צמיחה משמעותי למשק הישראלי. הם אחראים לכ-50% מהתוצר העסקי ולכ-60% מהמועסקים במשק. פיתוח העסקים הקטנים הוא אינטרס ציבורי של כולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully