וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הפריצות: מריסה מאייר לא תקבל את הבונוס לשנת 2016

2.3.2017 / 14:35

בעקבות הפריצות למאגרי המידע של יאהו שפגעו במשתמשים רבים הודיעה מנכ"לית יאהו כי היא מוותרת על הבונוס השנתי שלה שעשוי היה להגיע לסכום של שני מיליון דולר

מנכ"לית יאהו מריסה מאייר בפורום הכלכלי בדאבוס, ינואר 2014. AP
מריסה מאייר/AP

מנכ"לית יאהו מריסה מאייר לא תקבל את הבונוס שלה ל-2016, בשווי של עד 2 מיליון דולר, בעקבות תוצאות של חקירה פנימית בנוגע להתמודדות של החברה עם מתקפות האקרים שהשפיעו על יותר ממיליון משתמשים של החברה, כך דווח בביזנס אינסיידר. במקביל הודיעה החברה כי גם היועץ המשפטי שלה, רונלד בל, פורש ולא יקבל פיצויים כלשהם.

יאהו, שצפויה להירכש על ידי Verizon בעסקה של 4.48 מיליארד דולר בהמשך השנה, מסרה כי היא הגיעה למסקנה כי "מספר מנהלים בכירים לא התייחסו או חקרו באופן ראוי" הפרות חמורות של אבטחה בשנת 2014. החברה הסיקה כי בפריצות הושגו שמות משתמש, תאריכי לידה, כתובת דוא"ל ומידע אחר. יאהו חשפה את פריצות האבטחה, שהשפיעו על יותר ממיליון משתמשים שלה, רק לפני חצי שנה.

בהצהרה של החברה מאתמול, נמסר כי "מועצת המנהלים מצאה כי הצוות המשפטי הרלוונטי החזיק במספיק מידע על מנת להורות על חקירה משמעותית נוספת ב-2014, אך לא עשה זאת באופן מספק. כתוצאה מכך, תקרית האבטחה מ-2014 לא נחקרה ונותחה כראוי בזמן אמת, והחברה לא קיבלה ייעוץ מתאים ביחס לסיכונים משפטיים ועסקיים בכל הנוגע לתקרית מ-2014". התגובה האדישה יחסית גם הובילה לכך שמועצת המנהלים של יאהו לא קיבלה פרטים מספיקים על "החומרה, הסיכונים וההשלכות הפוטנציאליות" של המצב. עם זאת, המועצה מוסרת כי לא נראה שהיתה "הדחקה מכוונת" של המידע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

פריצות יקרות

מאייר, לשעבר בכירה בגוגל שקיבלה את המושכות של יאהו בתור מנכ"לית ב-2012, זכאית לבונוס שנתי של פעמיים השכר השנתי שלה העומד על מיליון דולר. הסכום המדויק תלוי במגוון יעדים אישיים ושל כל החברה.

מאייר אמרה כי היא מוותרת מיוזמתה על הבונוס והתגמול בניירות ערך שלה ל-2017 כתוצאה מהתקריות. על פי חוזה ההעסקה שלה, היא זכאית לתגמול בצורת ניירות ערך מבוסס-תוצאות של לא פחות מ-12 מיליון דולר בשנה.
הפריצות ביאהו גרמו לוריזון להפחית את סכום הצעת הרכישה בכ-350 מיליון דולר. המכירה צפויה להיסגר באביב הקרוב. יאהו ציינה בדו"ח השנתי שלה כי היא הוציאה 16 מיליון דולר על טיפול משפטי וחקירה ב-2016 בניסיון לחקור את הנושא. על פי הצהרת החברה, היא עשויה לעמוד בפני קנסות פליליים בנוגע לתקרית, כמו גם בפני תביעות ייצוגיות של נזיקין.

בהצהרה שפרסמה מאייר בבלוג שלה אתמול, היא כתבה כי "מי שעוקב אחרי יאהו יודע שבסוף 2014, היינו קורבן של מתקפה במימון-ממשלתי ודיווחנו עליה לרשויות אכיפת החוק כמו גם ל-26 משתמשים שלמיטב הבנתנו הושפעו מהמתקפה. כשהבנתי בספטמבר 2016 כי מספר גדול של קבצים מבסיס הנתונים של המשתמשים שלנו נגנב, עבדתי יחד עם הצוות לחשוף את התקרית למשתמשים, לרגולטורים ולרשויות הממשלתיות. עם זאת, אני המנכ"לית של החברה ומשום שהתקרית אירעה במהלך כהונתי בתפקיד, אני מוותרת על הבונוס השנתי ועל תגמול המניות שלי השנה ואני מביעה את הרצון שלי לכך שהבונוס שלי יחולק מחדש בין העובדים של החברה, שתרמו הרבה להצלחה של יאהו ב-2016".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully