וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנס אישי לעובדי חברת החשמל: שני בכירים ישלמו מאות אלפי שקלים

נתי יפת

6.3.2017 / 14:01

המנכ"ל לשעבר של חברת החשמל אלי גליקמן ובכיר נוסף בחברה ייאלצו לשלם את הקנס מכיסם הפרטי. החברה נקנסה ב-13 מיליון שקל עקב שימוש לרעה במעמד מונופוליסטי. חברת החשמל: "החלטה שגויה, בכוונתנו לערער"

אלי גליקמן. תמר מצפי, גלובס
אלי גליקמן/גלובס, תמר מצפי

רשות ההגבלים העסקיים הטילה עיצומים כספיים אישיים של 110 אלף שקל ו-165 אלף שקל על שני בכירים בחברת החשמל, אחד עדיין בתפקיד ואחד לשעבר, וכן עיצומים של 13 מיליון שקל על החברה.

הנימוק לעיצומים הוא שהחברה "ניצלה לרעה את מעמדה כבעלת מונופולין ופגעה בשירות שקיבלו לקוחות עסקיים גדולים אשר עברו לרכוש חשמל מיצרני חשמל פרטיים".

הרשות מסרה כי בעקבות השימועים שערכה בנושא התבררה אחריותו של בכיר נוסף בחברת החשמל לניצול מעמדה לרעה, וגם הוא צפוי לספוג עיצומים בכפוף לשימוע. ל"גלובס" נודע מדובר במנכ"ל החברה לשעבר, אלי גליקמן. העיצומים האישיים אינם ניתנים לתשלום על-ידי החברה או על-ידי ביטוח, אלא משולמים על-ידי בעלי התפקידים עצמם.

הסיבה לעיצומים היא התנהלות חברת החשמל בין אמצע 2013 לסוף 2015 למול לקוחות פרטיים גדולים, שביקשו לרכוש את החשמל שלהם מהיצרנים הפרטיים שנכנסו אז לשוק, בהנחה של 6%-7% לעומת התעריף ששילמו לחברת החשמל. לקוחות אלה זכו עד 2013 לליווי של איש קשר זמין בחברת החשמל (מת"ל - מנהל תיק לקוח), שדאג בעיקר להבטחת אספקת החשמל הרציפה ולתיאום בכל הנוגע להפסקות חשמל יזומות ומתן מידע על טיפול בתקלות.

הפרשה החלה בעקבות תלונות של מפעלים ומוסדות שעברו ליצרנים הפרטיים על הפסקת שירות המת"ל, למרות שליצרנים הפרטיים אין אפשרות לתת את השירות משום שהם אינם שולטים ברשת ההולכה והחלוקה. ברשות ההגבלים אומרים כי הפסקת השירות הייתה עלולה ליצור פגיעה ממשית בתחרות, "שכן היא יוצרת ללקוחות הגדולים חשש ממעבר להתקשרות עם יצרני החשמל הפרטיים".

בעקבות פניות הרשות לחברת החשמל החלה חברת החשמל להחזיר באופן חלקי את השירות בין פברואר ליוני 2015. החל מיוני סיפקה החברה מוקד ייעודי ללקוחות שעברו לרכוש חשמל מספקים פרטיים, שלפי הודעת רשות ההגבלים "העניק שירות נחות ביחס לשירותי המת"ל. לבסוף, בדצמבר 2015, השיבה חברת החשמל את שירות המת"ל גם ללקוחות שצרכו חשמל מספקים פרטיים, וזאת בעקבות התראת רשות ההגבלים העסקיים".

ברשות מדגישים כי מדובר בפעם הראשונה שבה מוטלים עיצומים כספיים אישיים בסדר גודל כזה, על רקע מהלכים של בכירים לפגוע בתחרות, בהתאם להחלטות עבר שהתקבלו ברשות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

חברת החשמל: "החלטה שגויה"

מחברת החשמל נמסר כי "מדובר בהחלטה שגויה וכי בכוונת החברה לערער לבית המשפט ולהציג בפניו את מכלול העובדות הסותר את עמדת הרשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully