וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתר חדש ישווה מחירי מתחמי עבודה משותפים

אורי חודי

7.3.2017 / 10:29

האתר החדש בשם ספייסינג (SPACING) מתמקד בחללי עבודה משותפים. באתר ניתן לקבל מידע אודות עשרות מתחמי עבודה משותפים בערים השונות ברחבי הארץ, נתונים הכוללים את השירותים שמציע המתחם, מיקום, דרכי הגעה, תמונות, ואפילו מסעדות קרובות

מתחמי יזמות. MerkSpace,
מתחמי יזמות/MerkSpace

איך יודעים שתופעה הפכה להיות רווחת? ברגע שיש מי שמחליט שההיצע גדול מספיק כדי להשיק אתר או תוכנה להשוואת מחירים או פרטים בנוגע לאותה התופעה. הפעם מדובר בתופעת חללי העבודה המשותפים, WE WORK REGUS ומסתבר שעוד רבים אחרים שהולכים ונפתחים ברחבי הארץ. רק לאחרונה נחשף כי גם יזמים גדולים כמו טדי שגיא וגם חברות גדולות שעוסקות בנדל"ן מניב כמו רד בינת, החליטו אף הם להיכנס לתחום, מה שמוסיף עוד תחרות ועוד מתחמי עבודה משותפים שעתידים להיפתח בעתיד הקרוב.

כדי לנסות ולמפות את כל חללי העבודה המשותפים הזמינים היום, ולתת למי שמחפש משרד פלטפורמה לבחון את כל האפשרויות, הקימו שני יוצאי אתר זאפ אתר חדש בשם ספייסינג (SPACING) שמתמקד נכון להיום בחללי עבודה משותפים ובעתיד מכוון להיכנס גם לתחום שכירויות המשנה במשרדים רגילים. מדובר באיתן זינגר (47), היום יזם ובעלים של קבוצת חברות בתחום הספרים, התוכן וההוצאה לאור ולשעבר (בשנים 2006-2013) מנכ"ל זאפ השוואת מחירים ובחגי אלבו (36), יועץ טכנולוגי לקרן אייפקס ולשעבר סמנכ"ל חטיבת הטכנולוגיות ומערכות מידע בקבוצת זאפ.

באתר החדש שהושק רק היום (ג') ניתן לקבל מידע אודות עשרות מתחמי עבודה משותפים בערים השונות ברחבי הארץ, נתונים הכוללים את השירותים שמציע המתחם, מיקום, דרכי הגעה, תמונות, ואפילו מסעדות קרובות.

בחינת האתר מעלה כי נכון להיום כולל האתר 76 מתחמים שונים. עוד מעלה הבדיקה כי האתר גם כולל פרטי מחיר של המתחמים ותקופות השכירות השונות אך בשלב זה המידע אינו מלא לגבי כל המתחמים כולם. עוד במסגרת האתר, קיימת אפשרות לבעלי משרדים קיימים להציג שטחי משרדים שבבעלותם להשכרה בשכירות משנה, על ידי מילוי טופס מקוון. כאמור, מלבד סקירת חללי העבודה המשותפים בכוונת היזמים להכניס להפוך את האתר החדש לזירה שתכלול היצע של מתחמי עבודה משותפים כמו גם שטחי משרדים להשכרה בשכירות משנה בהיקף נרחב.

"אנחנו רוצים להיות ה-AIRbnb של שטחי המשרדים והחללים המשותפים בישראל", אומר זינגר. "חללי העבודה המשותפים זו תופעה שרק הולכת ותופסת תאוצה וכל הזמן נפתחים עוד מקומות. אבל יש בלאגן בתחום וקשה למצוא את כל המקומות ואת כל הפרטים. בגלל זה אנחנו מביאים כאן פתרון שיעשה סדר". אלבו מוסיף: "שוק שכירות המשרדים גואה באיזורי הביקוש. אין גורם שישווה ויעשה סדר. זהו תחום שמשווע לסדר, לשיטה, להשוואת מחירים, למפגש בין היצע לביקוש. התוכנית שלנו היא לעשות בתחום הזה את מה שעשינו ב'זאפ' למוצרי האלקטרוניקה, אשר הביאה לירידת מחירים בשוק הסלולרי ושוק המחשבים הניידים בכ-25%".

שני היזמים משוכנעים שברגע שהאתר החדש יאסוף מספיק גולשים הפלטפורמה שמאפשרת השוואה תוביל גם להורדת מחירי השכירוית בתחום: "אני מעריך שככל וההיצע יהיה גדול וההשוואה תהפוך לפשוטה המחירים ירדו בכ-15%. זה קרה בתחומים אחרים באותה הדרך ואני מאמין שזה יהיה המצב גם כאן", אמר זינגר. עוד נציין כי שני היזמים מודים שנכון להיום אין לאתר החדש מודל הכנסות, אך בעתיד תיבחן האפשרות לגביית עמלה על תיווך בין האתר לבעלי המשרד או מפעילי החללים המשותפים. "נכון להיום אין עלות למי שנכנס, למי שיעלה שטח של משרד או כל דבר אחר", כך אלבו, "את הנתונים אנחנו שואבים מהחברות עצמן, שממלאות טפסים ומנתונים שנמצאים באתרי האינטרנט שלהן. רוב החברות שמחות לשתף איתנו פעולה. בהמשך אנחנו גם מכוונים לצאת עם השירות הזה גם לחו"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully