וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה שילמה המעצבת המפורסמת כדי לא להסתבך עם מס הכנסה?

7.3.2017 / 13:18

רשות המסים מדווחת על תשלומי הכופר לאחר טענות שהועלו בדבר סגירתם של הסכמי כופר בחשאי, תוך העדפת נישומים "מיוחסים". עם המעלימים: שני מנהלים בחברת אשטרום הנדסה, המעצבת גלית לוי, רואי חשבון שסייעו ללקוחות וגם דורשי מס רכוש על נזקי מלחמה

גלית לוי. ניר פקין
גלית לוי/ניר פקין

שני מנהליה של חברת אשטרום הנדסה – מחברות הבניה הגדולות והמוכרות בישראל, חויבו לשלם לרשות המסים כופר בסך 1.16 מיליון שקל בגלל ניכויים בלתי חוקיים בניסיון להוריד את תשלומי המסים של החברה - כך עולה מהדיווח שפרסמה היום (שלישי) רשות המסים על תשלומי הכופר שגבתה מנישומים שניסו להתחמק מתשלומי מס. הכופר שהוטל על המנהלים, אליהו מינג'רסקי ומירון בן ציון היה הגבוה ביותר שהטילה רשות המסים בשנת 2015.

הרשות מפרסמת את הדו"חות על תשלומי הכופר לאחר טענות שהועלו בדבר סגירתם של הסכמי כופר בחשאי, תוך העדפת נישומים "מיוחסים". עסקות הכופר נעשות על ידי רשות המסים במטרה לחסוך הליכים משפטיים, ובמקרים של עבירות מס קלות יחסית שלדעת הרשות אינן מחייבות משפט ועונשי מאסר.

בין הנתפסים בעבירות מס בשנת 2015 נמנית גם תופרת שמלות החתונה הידועה גלית לוי. לוי, בעלת חברת גולד טאץ', נחשדה שהעלימה עסקות בסכום של 79 אלף שקלים, הכופר שהושת עליה הסתכם ב-15,838 שקל. ברשות מציינים שהכופר אינו מהווה תחליף למס שאמור החשוד לשלם והוא נגבה בנוסף למס המלא שנגבה ממנו.

מהמסמכים עולה שגם רואי החשבון, האמורים להכיר את חוקי המס ולסייע ללקוחותיהם לפעול כחוק, אינם פטורים מעונש במקרה של טעות או סיוע לנישומים לחמוק ממס. רו"ח חיים אורן מתל אביב נחשד שסייע ללקוח לחמוק מתשלום מס על הכנסותיו בחו"ל. הדיווח אינו מפרט את ההכנסות הבלתי מדווחות שהיו ללקוח, אבל אורן יצא מהפרשה בכופר מכובד של 100 אלף שקלים.

הרשות הטילה תשלומי כופר גם לסוג חדש של חשודים – בעלי עסקים שתבעו פיצויים ממס רכוש בגלל נזקי מלחמה שכביכול נגרמו להם. רפי קריכלי, מנהל חברת סחר מאזור המרכז, הגיש למס רכוש תביעה כוזבת על סך 700 אלף שקל, בגלל נזקים שכביכול נגרמו לו במבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה. במקום פיצויים הוא חוייב לשלם לרשות המסים כופר בסך 250 אלף שקל.

סוג נפוץ במיוחד של הסכמי כופר נעשים עם מי שמנסים להבריח במכס. הכופר המקובל הוא 10% מסכום ההעלמה. כך למשל ניסה תייר מבריטניה להבריח במכס "יצירות אמנות מקרוסקופיות" בשווי 157 אלף שקל. אולם עינם החדה של פקחי המכס קלטה את העבריין והוא חויב בכופר של 15,712 שקלים.

מקרה קשה יותר היה המקרה של דוד פרחי שהגיש למכס נתוני יבוא כוזבים בניסיון לחמוק ממס של 78,000 שקל. הוא שילם את הסכום החסר ובנוסף לזה כופר בסך 80,000 שקל.

אבל יש כאלה שיוצאים בזול. תייר מארצות הברית שנחשד בהגשת נתוני יבוא כוזבים במטרה להתחמק ממס בסך 80 אלף שקל, יצא בכופר של 1,000 שקל בלבד. אמריקאי אחר שנחשד בעבירה דומה בסכום של 130 אלף שקל, יצא עם כופר של 3,000 שקל בלבד. ברשות המסים מסבירים שהקנסות הקלים מוטלים בעיקר על תיירים המביאים לישראל מכונית אבל מתקשים להסדיר את הניירת במועד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully