וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש לפני מבצעי פסח: סל הקניות התייקר בעד 8%

האם רשתות השיווק באמת מעלות את המחירים לפני ההנחות של חג האביב? במועצה לצרכנות נענו לאתגר ובדקו כמה עלה סל קניות שנרכש בפסח 2016 מה מחירו עתה. הממצאים: פתחו את הארנקים

נועם מושקוביץ

"מדי שבוע אני עורכת קניות ביום חמישי באותה הרשת, ותמיד יש מבצעים ומחירים טובים. פתאום שמתי לב שהקנייה שלי לא ממש משתלמת ושאני משלמת מחירים גבוהים מהרגיל", כתבה אחת הלקוחות שפנו למערכת וואלה! עסקים. תלונות נוספות שהתייחסו לרשתות שיווק אחרות, הביאו אותנו לצאת ולבדוק את הנתונים.

מבצעי פסח של רשתות השיווק ממקדים את תשומת הלב מדי שנה. הביטוי הבולט ביותר לכך הוא ריבוי ההשוואות בין סלי הקניות שמתפרסמות בכלי התקשורת. הצרכנים מצדם משווים מחירים, והרשתות שנלחמות על כל לקוח – מורידות מחירים ויוצאות במבצעים אטרקטיביים. אבל מה קורה באותו שטח האפור וחשוך שקודם לחגים, התקופה של טרום-פסח?

הסברה השכיחה היא שבכל שנה נרשמת עליית מחירים שבועות ספורים לפני ההוזלה בתקופות החגים - פסח וראש השנה – כדי לכסות את הפחתת המחירים שירשמו הרשתות בהמשך.

המועצה לצרכנות נענתה לאתגר וערכה השוואה של סלי קניות מפסח 2016 לתקופה הנוכחית. את המוצרים הייעודיים לפסח, כגון גפילטע פיש ומצות הורדנו מהסל, והשארנו בו 66 מוצרי בסיס, שרלוונטיים לכל ימי השנה. הבדיקה כללה מבצעים, למעט מבצעים ייחודיים לחברי מועדון וכרטיסי אשראי.

מבדיקת סיירת המועצה לצרכנות עולה כי הסל נמכר ברוב המוחלט של הרשתות במחיר שגבוה ב-3%-8% מהסל שנמכר בפסח 2016. פרט לרשת מחסני להב שהסל שלה הוזל ב-3% ורשת יינות ביתן שמחיר הסל שלה נותר זהה.

הרשתות שהסל שלהן התייקר ב-8% הן שופרסל דיל ומגה בעיר. סל הקניות ברשת ויקטורי התייקר ב-7%, הסל של אושר עד ב-6% והסל של רמי לוי ב-5%.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם זאת הרשתות שמרו על המקום היחסי שלהם מבחינת יוקר הסל, ביחס לרשתות האחרות. רמי לוי נותר הסל הזול ביותר. ויקטורי, אושר עד ויוחננוף - שמרו על מקום מכובד בחמישייה הראשונה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מרשת שופרסל נמסר בתגובה כי השינויים במחירים שנמצאו בבדיקה נובעים מכך שכעת מתקיימים ברשת מבצעים הרלבנטיים לתקופה זו, דהיינו חג הפורים, ואלה צפויים להתחלף בהמשך במבצעי חג הפסח, כך שלטענתם לא נרשמה עליית מחירים. גורם קמעונאי בכיר אחר הסביר שמבצעי פסח יחלו רק בעוד כשבוע, תחילה יחולו המבצעים על מוצרי ניקיון ובהמשך – על מוצרי מזון.

נשמע כמו הסבר הגיוני, אך העובדות הן שמבצעי חג פורים מתמקדים בעיקר בממתקים ואלכוהול, שעה שרוב מוצרי היסוד והמוצרים הטריים לא נכללים בקטגוריה - ושרוב המשפחות בישראל לא מתקיימות לא על שוקולדים לבדם - גם לא בפורים.

אייל רביד, בעלי רשת ויקטורי, מסר כי גם בימים אלה יש ברשת מבצעים קבועים על מוצרי יסוד ומבצעי כמות על מוצרים טריים. לדעתו, העלייה במחירי הסל נובעת מעלייה במחירי העופות (ומוצרים נלווים) עקב מחסור בלולים שנרשם בתקופה זו. בתקופה המקבילה ב-2016, היה לדבריו עודף בעופות והמחירים היו זולים. "לדעתי המחירים דווקא ירדו לעומת שנה שעברה. אחת הסיבות היא שיש יצרניות גדולות שנמצאות במאבק מול קמעונאים ואינן מצליחות למכור בנפח הרצוי – כך שהן נאלצות להוריד את מחירי הסחורות בשאר השוק, כדי למכור את הסחורה שהם מייצרים".


אז מה צפוי לנו בפסח הקרוב? עם תחילתם של מבצעי החג יפתחו רשתות השיווק במלחמה על הכיס שלנו, וזו תביא ממילא לירידה במחירים. בינתיים, אין לנו אלא להמליץ למשפחות ישראל ליהנות מהמבצעים של פורים, ולצרוך ממתקים והיין עדלאידע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully