וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכירת מובילאיי לאינטל: מס של 4 מיליארד שקל בדרך לקופת המדינה

13.3.2017 / 17:30

רשות המסים צפויה לגרוף מיליארדים מעסקת אינטל-מובילאיי. ראש הממשלה ושר האוצר הודיעו כי יגבשו מתווה משותף להפחתת מיסים

מובילאיי. אתר יצרן
יזמי מובילאיי. אמנון שעשוע וזיו אבירם/אתר יצרן

הכנסות ממיסים בהיקף של 1-1.5 מיליארד דולר צפויים להיכנס לקופת המדינה כתוצאה ממכירת מובילאיי הישראלית לאינטל העולמית. כך מעריכים מומחי מס. מדובר בסכום כסף עצום שיכול לתרום משמעותית לחיזוק הביטחון הסוציאלי המדינה, לטיפול בנכים, לסייע לילדים ללא מסגרת חינוך ולדאוג לזכאי הדיור הציבורי. עם זאת הודיעו ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר האוצר, משה כחלון כי בעקבות ההישגים הכלכליים של מדינת ישראל בשנה האחרונה, ברצונם להמשיך ולעודד את פעילות המשק לטובת אזרחי ישראל ולגבש מתווה משותף להפחתת מיסים.

אינטל מתכוונת לרכוש את כל מניותיה של מובילאיי במזומן, לפי שער של 63.54 דולר למניה. העסקה יוצרת לבעלי המניות רווח מידי של כ-5 מיליארד דולר, שימומש עם השלמת העסקה, כאשר חברת אינטל תרכוש את כל המניות במזומן.

למרות שמובילאיי היא חברה ישראלית, מרבית בעלי המניות שלה הם תושבי חוץ, ולכן הם ישלמו את המסים במדינתם, לרוב ארצות הברית. על פי הערכות, מהווים הישראלים כ-30% מבעלי המניות של מובילאיי. עם בעלי המניות נמנים המייסד ומנהיג החברה, אמנון שעשוע המחזיק בכ-3.5% מהמניות, המנכ"ל זיו אבירם המחזיר ב-3.25% ויבואן הרכב שמואל חרל"פ המחזיר ב-7.3%. בהנחה ש-30% מבעלי החברה הם ישראלים החייבים במס רווחי הון של בשיעור של 25% מהרווח, צפויה למדינה הכנסה של 375 מיליון דולר רק על רווחים אלה.

ואולם מכירת המניות של הישראלים לאינטל תגרום למימוש רווחים שנצברו בעבר על ההשקעה במניות מובילאיי, ולא מומשו. רווחים אלה מוערכים בשיעורים כפולים משיעור הרווח שיצרה עסקת אינטל ולכן המס הכולל למדינה צפוי להסתכם בכ-3.6 מיליארד שקל.

בניגוד לחברות היי טק רבות לא קיבלה מוביל איי תמיכה מכספי המדען הראשי ולכן אינטל לא תצטרך לשאת בהחזר חוב או תמלוגים למדינה על השימוש במוצרי החברה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

על פי ההסכם, החברה בת של אינטל תפנה בהצעה לרכישת כל המניות המונפקות והנפרעות של מובילאיי במחיר של 63.54 דולר למנייה במזומן, סכום המשקף שווי הון עצמי של 15.3 מיליארד דולר, ושווי חברה של 14.7 מיליארד דולר.

העסקה צפויה להיחתם בתשעת החודשים הבאים. היא אושרה על ידי מועצת המנהלים של מובילאיי ואינטל וכפופה לקבלת אישורם של גורמים רגולטוריים ותנאי סגירה נוספים. אסיפה כללית מיוחדת של בעלי המניות של מובילאיי תכונס בקשר להצעה, וזאת כדי לאמץ החלטות מסוימות בדבר העסקה.
אינטל מעריכה את פוטנציאל השוק של מערכות הרכב, המידע והשירותים ב-70 מיליארד דולר עד לשנת 2030.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully