וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: להגדיל את הקלות המס ליזמי שכירות ארוכת טווח

25.6.2017 / 8:00

תיקון לחוק עידוד השקעות הון מציע להפחית את שיעור מס השבח והרכישה לחברות שישכירו בניינים למגורים לתקופה של 10-15 שנים, במסלול עם בירוקרטיה מופחתת. מדובר בשדרוג להצעה קודמת, שביקשה לספק תעודות מס ליזמי שכירות ארוכת טווח

דירה למכירה , דירה להשכרה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

במקום מענק כספי בדמות תעודות מס ליזמי פרויקטים של השכרה ארוכת טווח - הגדלת הקלות המס להשכרה ורכישה ובירוקרטיה מופחתת. זאת הפשרה שאליה הגיעו משרד האוצר ורשות המסים, בדרך לתיקון החוק שמבקש להגדיל את היצע הדיור להשכרה לטווח ארוך.

בסוף השבוע הפיץ משרד האוצר תזכיר להצעת חוק פרטית שמקדם ח"כ רועי פולקמן, יו"ר סיעת כולנו, בעזרת ירון גינדי, נשיא התאחדות יועצי המס. מדובר בתיקון לחוק עידוד השקעות הון, שמאפשר כיום הקלות מס לחברות הבונות מיזמי השכרה ארוכת טווח. התיקון לחוק מציע הטבות מס מוגדלות להשכרה לתקופות של 10 ו-15 שנים, וכן הפחתה משמעותית של מס הרכישה בגין מבנים שייבנו או שישופצו במסגרת פרויקט שכירות ארוכת טווח.

אחד החידושים בתיקון הוא שהטבות המס יינתנו ליזמים במסלול ירוק, כך שלא יהיה צורך באישורה של מנהלת ההשקעות ופיתוח התעשייה והכלכלה במשרד הכלכלה שפועלת מכוח החוק הקיים. בנוסף, בניגוד למצב כיום, יזמים יוכלו לקבל זיכוי במס והטבות על מדד תשומות הבנייה (מדד המשקף את השינוי בעלויות הבנייה).

מס השבח יופחת ל-7.5%-9% במקום 11%

כיום משווקת המדינה קרקעות לבניית דיור להשכרה לטווח ארוך באמצעות החברה הממשלתית דירה להשכיר. אשר לקרקעות פרטיות, היא מעודדת בנייה כזו באמצעות מתן הטבות מס, אולם ניתוח שערך משרד האוצר מעלה כי פחות מ-2% מהתחלות הבנייה השנתיות נעשו בשל הטבות אלה. לפיכך, מציע התיקון לחוק להפחית את שיעורי המס.

כיום על בניין חדש להשכרה משולם מס שבח ממכירה או מהשכרה בשיעור מופחת: 11% לחברה ו-20% ליחיד (מס שבח ללא הטבות מס עומד על 25%). מסלול זה מחייב השכרה של לפחות מחצית משטח הרצפות של הבניין למגורים לתקופת של חמש שנים מתוך שבע השנים שלאחר תום הבנייה.

בתיקון לחוק מוצע לקבוע מסלול הטבות נוסף, שלפיו, כאמור, יוענקו הטבות מס מוגדלות לחברה בשל השכרת נכס לתקופות של 10-15 שנים במתווה מדורג, כך שככל שהבניין יושכר לזמן ארוך יותר, כך תהיה הטבת מס גבוהה יותר. כלומר, חברה שהשכירה מבנה ל-10 שנים, תזכה למס שבח בשיעור של 9%; אם יושכרו המבנים ל-15 שנים, תזכה החברה למס שבח של 7.5%.

מדובר במבנים שייבנו עד סוף דצמבר 2022 ויכללו 30 דירות למגורים לפחות, אשר לפחות מחצית מהן יושכרו לטווח ארוך במחיר שלא יעלה על סכום שייקבע על ידי רשות המסים. התיקון מציע להחיל את החוק גם על מבנים שיחודשו במסגרת תמ"א 38. כמו כן, מוצע להפחית את מס הרכישה על הקרקע שעליה נבנה הבניין להשכרה לשיעור של 0.5% (במקום 6%), אם התקיימו לגביו התנאים שנוגעים להשכרת דירות לתקופה של 15 שנה לפחות.

כאמור, מדובר בפשרה של אגף התקציבים במשרד האוצר ורשות המסים להצעת חוק פרטית שקידם ח"כ פולקמן בעזרת גינדי, שביקשה להעניק תעודות מס ליזמים לפי אזורים בארץ (סכום כסף לכל אזור). פולקמן התבסס על כך שבשונה ממענקים רגילים, מודל תעודות המס הוא סחיר ולכן ערכו יכול לעלות; וכן על כך שבארה"ב ישנו מודל דומה שעובד בהצלחה. ואולם, הוחלט שלא להחיל מנגנון חדש של הטבות מס, וכפשרה הציעו להרחיב את ההטבות הקיימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully