וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת מובילאיי: במקום להוציא חברות - הן יבואו הנה

14.3.2017 / 8:34

"מובילאיי מייצגת דור חדש של חברות", טוען יו"ר הרשות לחדשנות במשרד הכלכלה, אבי חסון אחרי עסקת הענק במסגרתה רכשה ענקית השבבים אינטל את החברה הישראלית. כך נכנסת ישראל לתחום הרכב וכך ימשיך ההיי טק הישראלי להתפתח

אתר יצרן

"עסקת מובילאיי מייצגת שלב נוסף בהתבגרות של תעשיית ההייטק הישראלית", כך אומר יו"ר הרשות לחדשנות במשרד הכלכלה, אבי חסון.

אתמול הודיעו ענקית השבבים אינטל וחברת מובילאיי על רכישתה של מובילאיי בידי אינטל בסכום של 15.3 מיליארד דולר מדובר בעסקה הגדולה ביותר בתולדות ההיי טק הישראלי. העסקה צפויה להניב למשק הישראלי 4 מיליארד דולר במסים ובעקבותיה כבר הכריזו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון כי ייבחנו גיבוש מתווה להפחתת מסים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

יש עוד הרבה מובילאיי במחסנית?

"מובילאיי מייצגת דור חדש של חברות שיצרו קטגוריה חדשה ומובילות אותה. זו עסקה שבה החברה הרוכשת, אינטל, לא קונה רק טכנולוגיה - היא קונה מותג חזק, נוכחות בשוק ולקוחות, ונכנסת באמצעות החברה הישראלית לעולמות חדשים. יש היום בישראל הרבה חברות כאלה שלא נראו פה בעבר. מובילאיי היא אחת משורה של חברות שצמחו פה. כמו וויקס ומלאנוקס, חברות ישראליות שקונות חברות אחרות במאות מיליוני דולרים".

איך ישראל שמעולם לא הצליחה לייצר מכונית נורמלית מובילה פתאום בטכנולוגיות רכב?

"היום ברור שישראל כבר מפתחת מסה קריטית בתחום חדש בתעשיה העולמית – הרכב האוטונומי. לפני עשר שנים לא היה כאן כלום בתחום הזה. ואז באה ג'נרל מוטורס והקימה בהרצליה את מרכז הפיתוח והיום יש הרבה יצרני רכב וספקי טכנולוגיה ממדרגה ראשונה ליצרני הרכב, ועשרות סטארט אפים שפועלים בתחום הזה. זו תעשיה שעוברת מהפכה. יתכן שבעתיד לא יובילו אותה יצרני הרכב המסורתי שאנחנו מכירים היום. הרכב הופך להיות דיגיטלי, ומחובר ואוטונומי וכשהדברים האלה קורים יש בישראל טכנולוגיות ליבה שהן מאד רלבנטיות. זה קשור לעולמות התקשורת הראיה הממוחשבת, הביג דאטה ומאגרי נתונים, ובכל אלה יש לנו הרבה מאד מה להציע. המהנדסים הישראלים טובים מאד כאשר נדרשים פתרונות מערכתיים המשלבים תחומים שונים.

היתה כאן הכוונה ממשלתית?

כשתמכנו בהקמת מרכז הפיתוח של ג'נרל מוטורס זה לא היה במקרה. היתה לנו תחושה. שיש אפשרות ליצור מנוף צמיחה עם גלי השפעה של תעסוקה מגוונת. ב-99 כשמובילאיי קמה היה צריך הרבה אומץ כדי ללכת אז לכיוון הזה.

אינטל כבר מעסיקה כאן עשרת אלפים עובדים והיא חברת ההיי טק הכי גדולה במשק. אנחנו לא מפתחים תלות מסוכנת?

אינטל מהווה רק חמישה אחוז מההייטק ב מבחינה תעסוקתית ולנו יש פה 300 חברות רב לאומיות ממדינות שונות ובתחומים נוספים. אינטל היא אולי האסטרטגית ביניהם אבל בטח לא היחידה. צריך לראות מהי המטרה שלנו בפיתוח ענף ההיי טק: בסופו של דבר אנחנו צריכים לדאוג שהערך הכלכלי יקרה בישראל. התעסוקה והמסים יישארו כאן יש סיכוי לא רע שבמקום להוציא חברות הם יעבירו לכאן ויבנו פה עוד ועוד פעילויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully