וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עסקת רכישת מובילאיי תחזק את השקל"

14.3.2017 / 9:09

"עסקת מובילאיי עשויה למשוך משקיעים נוספים לשוק הישראלי – ולחזק את השקל", כך עולה מסקירה שפרסמה מחלקת המחקר של FXCM ישראל

כסף סקר. ShutterStock
כסף סקר/ShutterStock

"ייתכן כי חוזקו היחסי של השקל מבטא גם את 'אפקט עסקת מובילאיי', שרוממה את האווירה בשוק המקומי", כך עולה מסקירה שפרסמה הבוקר (שלישי) מחלקת המחקר של FXCM ישראל. "הדולר-שקל שוב נסוג לאחור וירד אתמול מתחת לרף 3.66, וזאת למרות יציבותו של הדולר בעולם לקראת החלטת הריבית של הפד ביום רביעי".

אתמול (שני) הודיעה אינטל על רכישת יצרנית מערכות הנהיגה מובילאיי במחיר המשקף לחברה הישראלית שווי של 14.7-15.3 מיליארד דולר. מדובר בעסקת ההיי-טק הגדולה ביותר בתעשייה הישראלית מאז ומעולם. באינטל מעריכים את פוטנציאל השוק של מערכות הרכב, המידע והשירותים בכ-70 מיליארד דולר עד לשנת 2030. בחברה מעריכים כי העסקה תאיץ את החדשנות עבור תעשיית הרכב, ותמצב את אינטל כספק טכנולוגיה מוביל בשוק הצומח של כלי רכב אוטונומיים.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מצוין כי מדינת ישראל צפויה על פי ההערכות להוסיף לקופתה כמיליארד דולר ממיסים על העסקה. כמו כן, עסקת מובילאיי, שזכתה לתהודה גלובלית, עשויה למשוך משקיעים נוספים לשוק הישראלי, מה שגם כן יחזק את השקל. לאלה מתווספת ההודעה של נתניהו וכחלון כי בכוונתם להפחית מסים, מהלך שצפוי לעודד את הצמיחה ולהגביר את האמון של המשקיעים בכלכלה המקומית.

מחר צפוי הבנק הפדרלי לקבוע את גובה הריבית, ועל פי ההערכות הבנק צפוי להעלות אותה ברבע אחוז. "נראה כי תרחיש של העלאת ריבית כבר מתומחר בערכו הנוכחי של הדולר, ועל כן הסיכון הגבוה יותר הוא במקרה שהפד לא יעלה את הריבית, מה שיוביל לצניחת הדולר, גם למול השקל", מציינים בסקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully