וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה פה אחד: הלוואות חברתיות בין אנשים

16.3.2017 / 11:59

ההלוואות החברתיות יוצאות לדרך: פלטפורמות אינטרנטיות בתחום הלוואות הכספים בין אנשים, יאפשרו לקחת הלוואה בריבית נמוכה יותר מזו שגובים הבנקים

ספירת כסף, סניף בנק, תל אביב. רויטרס
ספירת כסף, סניף בנק, תל אביב/רויטרס

הממשלה אישרה היום (חמישי) פה אחד את תזכיר החוק שפרסם שר האוצר, משה כחלון, שמטרתו להסדיר את פעילות חברות האינטרנט בתחום הלוואות כספים בין אנשים פרטיים, P2P. חברות אלה הן פלטפורמות אינטרנטיות בתחום הלוואות הכספים בין אנשים, שמטרתן לאפשר לקיחת הלוואה בריבית אטרקטיבית, על ידי יצירת תחרות עם הבנקים. כך יכולים אנשים להשקיע את כספם או לקחת הלוואה בריבית אטרקטיבית מאנשים פרטיים ולא מבנקים, כאשר עלויות התיווך הבנקאי נחסכות. חברות אלו הן חלק ממהפכת הדיגיטציה העולמית בתחום הפיננסי, שמביאה טכנולוגיה חדשה לתעשייה הפיננסית בכלל ולתחום האשראי הצרכני בפרט.

"כמו בכל תחום, הטכנולוגיה תמיד מובילה ומנצחת", אמר שר האוצר, משה כחלון. "הלוואות בין אנשים באינטרנט מציעות מודל של WIN-WIN – ריבית גבוהה יותר למלווה - וריבית נמוכה יותר ללווה במהירות ובלי הרבה ביורוקרטיה. המודל הזה מתאפשר הודות ליתרון טכנולוגי וניהול רזה ויעיל".

תזכיר החוק מסדיר את תחום ההלוואות החברתיות וקובע כללים להגנה על המשקיעים ולווים בפלטפורמה. הסדרת התחום תעניק לגיטימציה לשחקנים הפועלים בו ואפשרות להרחיב משמעותית את נפח הפעילות שלהם. במסגרת זו, חברה שתרצה לעסוק בתיווך הלוואות בין אנשים תידרש לרישיון. בנוסף יבטיח המפקח על השירותים הפיננסיים את ניהולן התקין של חברות אלה ושמירה על עניינם של המלווים והלווים. כמו כן המידע שנאסף בחברה יאובטח וינקטו צעדים נוספים להסדרת התחום ואבטחת המידע והכספים המועברים בו.

לחברות אלו פוטנציאל ליצירת תחרות במערכת הבנקאית ולהגברת התחרות על אשראי קמעונאי. בנוסף החברות מספקות אלטרנטיבה למשקיעים אשר חפצים באפיק השקעה חדש ובעל פוטנציאל רווח, וגם ללווים שמעוניינים בריבית אטרקטיבית. הפיקוח על חברות אלו יעשה על ידי רשות שוק ההון.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משה כחלון. ריבית גבוהה יותר למלווה - וריבית נמוכה יותר ללווה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"תזכיר החוק שבעתיד יהפוך לחוק אמנם מטרתו להסדיר את הקיים, אך חשוב להדגיש כי החברות המרכזיות הפועלות בשוק כיום, ו-BTB בכללן, כבר פועלות על פי עקרונות התזכיר", כך אמר עו"ד שלומי תורג'מן, מייסד BTB, פלטפורמת ההלוואות החברתיות לבעלי עסקים קטנים ובינוניים, בתגובה לאישור תזכיר החוק של האוצר להסדרת תחום ההלוואות החברתיות על ידי הממשלה.

"תחום ה-P2P כבר מוכר ומוסדר בעולם ונמצא בנסיקה בישראל בשלוש השנים האחרונות, כאשר משקיעים ולווים רבים מחפשים אלטרנטיבה ראויה לבנקים. אנחנו שמחים על זה שהממשלה השכילה להסדיר את התחום ולהכניס תחרות אמיתית לבנקים הן בתחום האשראי לבעלי העסקים הקטנים והבינוניים והן בתחום האשראי הקמעונאי, ודרך פעולתה מיטיבה עם שני הצדדים ומציגה שקיפות מלאה לכולם ואפשרות להרוויח כבר מחודש הראשון. תזכיר החוק מהווה גושפנקה לאמינות ולמהימנות של פלטפורמות ה-P2P ואנו רואים בו תחילתו של עידן חדש ושמחים שהמהפכה הטכנולוגית זוכה לגיבוי מהמחוקק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully