וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה לייצוגית נגד בליסטקס הוגשה בישראל ובארה"ב

21.3.2017 / 14:19

"הצרכנים יכולים להשתמש רק ב-75% מהתכולה המוצהרת של התכשיר", כך עולה מבקשה להכיר בתביעה שהוגשה נגד בליסטקס כייצוגית בישראל ובארה"ב. "באורח תקדימי, נאבקים צרכנים בקופרודוקציה בינלאומית". ייצוגית בטעם דובדבן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בליסטקס/מערכת וואלה!, צילום מסך

בקשה לאישור תובענה כייצוגית הוגשה בבית המשפט המחוזי תל אביב נגד החברות מדיליין - נציגת בליסטקס (Blistex) ומשווקת המשחה בעבר ונגד פריגו נציגת בליסטיקס ומשווקת התכשיר בישראל כיום. נוסף על הבקשה שהגיש עו"ד יעקב דוידוביץ בארץ, הוגשה התובענה גם בארה"ב, באמצעות עו"ד כאלב מארקר ממינסוטה, ארה"ב.

בליסטקס היא משחה טיפולית בעלת מערכת לחות מתקדמת להקלה וטיפול בשפתיים יבשות וסדוקות. לטענת התובעים, הצרכנים יכולים להשתמש בכמות מופחתת של המשחה הטיפולית בליסטיקס, בכ-75% בלבד מהתכולה המוצהרת של התכשיר. לטענתם, בבדיקה שנערכה במעבדה התגלה כי משקל המשחה שהופק מתוך השפופרות על ידי סחיטה ידנית נע בין 4.37 גרם ל-4.81 גרם, הרבה פחות מהכמות המוצהרת של המוצר שהוא 6 גרם. בממוצע, כמות המשחה הניתנת להפקה משפורפרות Blistex קטנה ב-23% מהכמות המוצהרת הרשומה על השפופרת. כמחצית מכמות זו - 11%- מהווים מראש "נפח מת" המתרכז בתוך הפיה הקשיחה, שתוכננה כמבנה חלול. כמות נוספת מצטברת ברובה בקצה גוף השפופרת, באזור ההתחברות אל הפיה, וגם אזור זה אינו ניתן לסחיטה מלאה. בכתב התביעה מצוין כי ממצאים אלה אומתו בחוות דעת הנדסית של המהנדס אלכסנדר פרינס.

התביעה מתבססת על שתי עילות עיקריות מתוקף החוק להגנת הצרכן: עילת ההטעיה ועילת חובת הגילוי. בהתאם לחוק, מוטלת על העוסק החובה לגלות לצרכן כל פגם או איכות נחותים או תכונה אחרת הידועים לו, הגורמת להפחתה משמעותית בערכו של הטובין וכן על כל תכונה בטובין שמחייבת שימוש בדרך מיוחדת, כדי למנוע פגיעה במשתמש.
עו"ד דוידוביץ פועל בשיתוף פעולה עם עו"ד כאלב מארקר מארה"ב, שהגיש את התביעה לבית משפט פדרלי בשיקגו כנגד היצרן בלסיטקס, על יסוד עילות תביעה המסתמכות על ממצאי התביעה הישראלית.

במקביל יצרו עוה"ד דוידוביץ ומארקר קשר עם עו"ד במדינות נוספות כמו קנדה ואוסטרליה לשם הגשת תובענות דומות. "עיקר הנהנים מהגלובליזציה הן החברות הבינלאומיות ובעלי ההון. הפעם, באורח תקדימי נאבקים צרכנים בקופרודוקציה בינלאומית בבעלי ההון ובזכות הגלובליזציה", אמר עו"ד דוידוביץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תצלום: יח"צ/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully