וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב תוכלו לשקול את הפירות והירקות ממש ליד המדף בסופר

22.3.2017 / 11:42

ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית הצעה לחייב את רשתות השיווק להציב מכשיר שקילה במקום בו נמכרים מוצרים לפי משקל. נציגי קמעונאים הביעו התנגדות למהלך: "כל משקל כזה עולה כ-10,000 שקל"

אם ובת קונות פירות בסופר. ShutterStock
סופרמרקטים יחויבו להציב משקל לשימוש הלקוחות/ShutterStock

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, אישרה היום לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה של לתקן את חוק הגנת הצרכן ולחייב סופרמרקטים גדולים יחויבו להציב מכשירי שקילה לשימוש הצרכן במקום שבו נמכרים מוצרים לפי משקל, למשל במחלקות הפירות והירקות. כך עולה מהצעת חוק שאושרה בוועדת הכלכלה לקריאה שנייה ושלישית. יו"ר וועדת הכלכלה, איתן כבל, אמר כי הצעת החוק תסייע לצרכנים לרכוש רק מה שהם צריכים. הצעת החוק הוגשה על ידי חברי הכנסת יעקב אשר, משה גפני ואורי מקלב.

"בדרך כלל אנחנו נשלחים לקניות וההוראות שקיבלנו מהמפקדה זה להביא קילו תפוחי עץ, והסתבר שהבאנו הרבה יותר. כשאנחנו כבר בקופה אף אחד לא יחזור למדף להחזיר פריטים", אמר ח"כ יעקב אשר.

החוק יחול רק על הקמעונאים הגדולים בחנויות ששטחן מעל 300 מ"ר, מחזיקים 3 חנויות לפחות ובעלי מחזור מכירות של 247 מיליון שקל ומעלה. נציגת הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, נעמי היימן רייש, הסבירה כי הכוונה היא לוודא שמי שיישא בנטל יוכל לעמוד בו. היו"ר כבל אמר כי המטרה היא לקבוע את החובה מנקודת המבט של הצרכן, במקומות שראוי לאפשר לו לשקול את מוצריו.

עוד אישרה הוועדה כי קמעונאי שיפר את החוק צפוי לעיצום כספי של 22 אלף שקל אם הוא תאגיד ו-7,000 שקל אם הוא עוסק יחיד. השר, באישור הוועדה, יוכל לקבוע הוראות באשר למכשירי השקילה שיוצבו וסוגי עוסקים נוספים עליהם תחול ההצעה.

נציגי קמעונאים רבים הביעו התנגדות למהלך, חלקם אף טענו כי מדובר בנטל כבד והוסיפו כי כל משקל כזה יעלה להם כ-10,000 שקל. הוועדה קיבלה את טענות הקמעונאים באשר להיערכות הדרושה וקבעה כי החוק ייכנס לתוקף כחצי שנה לאחר פרסומו ברשומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully