וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי עסקים קטנים: גם אני נח בשבת – זכותי!

27.3.2017 / 7:43

בעלי עסקים מוצאים את עצמם במאבק מול מתחמי המסחר הגדולים הפועלים בשבת, ומול מה שהם מכנים "בריונות טייקונית". לדבריהם, המסחר בשבת פוגע בהם כלכלית ומחייב אותם לפעול 7 ימים בשבוע: "לכולם מגיע לנוח יום אחד בשבוע מבלי לחשוש לפרנסה"

צילום מסך

כ-20 אחוזים מהעסקים פתוחים גם בשבת, לרוב מדובר על עסקים גדולים שעל ידי כך שהם עובדים ביום שאמור להיות יום המנוחה, הם נוגסים בעסקים הקטנים שאינם יכולים לעמוד בתחרות וזאת משום שלרוב בעלי העסק הם אלה שעובדים בו במשך כל השבוע. אם יצטרכו לעבוד גם ביום שבת, זה אומר שלא יהיה להם יום מנוחה בשבוע.


רז זלצרמן שלנו יצא לחלק עלונים ומדבקות לבתי עסק קטנים בניסיון לרתום אותם למאבק לשבת מנוחה שוויונית עבור כולם. קובי ברמר, בעל מכולת ומוביל המאבק מספר לנו שהוא יצא להדביק את המדבקה, על חזיתות של עסקים קטנים, שאומרת "גם אני נח בשבת. זכותי!" עוד טוען ברמר, שבניגוד לעסקים הגדולים שלהם הרבה עובדים ויכולים לעבוד גם בשבת, בעסקים הקטנים בעלי העסק הם גם העובדים ולכן ישנו קושי רב להיות פתוחים בשבת. "המסחר בשבת פוגע בעסקים שלנו, במשפחות שלנו ובסופו של דבר מאיים על סגירת העסק שלנו" כך מסיים ברמר את דבריו.

צפו בכתבה שאולי תגרום לכם לחשוב פעמיים לפני שאתם רוכשים דבר כלשהו בשבת. בסופו של דבר מאחורי העסקים הקטנים עומדים אנשים בדיוק כמוכם שמנסים להתפרנס בכבוד.

קואליציית שבת שוויון היא יוזמה של סוחרים ופעילים חברתיים חילוניים ודתיים כאחד שמטרתה צמצום המסחר בשבת, וכך לאפשר יצירת שוויון מסחרי-סוציאלי בין בתי העסק בישראל.

וואלה! NEWS בשיתוף קואליציית שבת שוויון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully