וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהפכה בדרך? הכירו את הטכנולוגיה שתשנה את הכלכלה העולמית

וואלה! NEWS בשיתוף בנק הפועלים

27.3.2017 / 13:07

כנס החדשנות של בנק הפועלים בשיתוף בנק אוף ניו יורק מלון הציג את טכנולוגיית הבלוקצ'יין, הנחשבת למרכיב חיוני במעבר ל"כלכלה חכמה". מה ייחודה ואיך היא משנה את המציאות? צפו

צילום מסך

פערי תקשורת ובעיות ממשק בין גופים פיננסיים שונים הם בעיה ארוכת שנים במערכת הכלכלית העולמית, אולם עידן מהפכה המידע יוצר פתרונות טכנולוגיים שמאפשרים קשר טוב ותיאום הדוק יותר בין אותם מוסדות. אחד הפיתוחים הטכנולוגיים שיוצרים שפה חדשה בה יכולים לדבר ביניהם אותם גופים פיננסיים הוא הבלוקצ'יין - פיתוח הנחשב לבעל תפקיד חיוני במעבר העולם הפיננסי המפותח ל"כלכלה חכמה".

במה מדובר? העיקרון פשוט: המרה של הסכמים משפת המקור לשפה דיגטלית שהיא מעין שפת קוד בינלאומית, וברגע שהגופים הפיננסיים מדברים אותה הם יכולים לפעול על פי אותם הסכמים באופן אוטומטי, דבר שמוזיל דרמטית את מחירי התיווך. אחד מיסודות טכנולוגיית הבלוקצ'יין הוא השפעתו על הרשת - כדי למקסם את הטכנולוגיה ואת מה שהיא יוצרת דרוש שיתוף פעולה ושילוב ידיים בין בנקים וגופים פיננסיים.

בטכנולוגיה זו טמון בה פוטנציאל אדיר לשינויים משמעותיים בשווקים הפיננסיים וגם בתחומים אחרים. היא מבטיחה שקיפות, מהימנות, ביטחון ויעילות ברמות שלא היו ידועות עד כה. בין היתר, המטבע הממוחשב "ביטקוין" מתבסס על טכנולוגיה זו.

בנק הפועלים, הבנק היחיד בישראל שפועל כיום ליישום מהפכת הבלוקצ'יין, ערך כנס חדשנות בצוותא עם הבנק אוף ניו יורק מלון. השותפות הזו נוצרה כדי למקסם את פעילות הבלוקצ'יין ובמטרה להציג את הטכנולוגיה ויתרונותיה לקהילת ההיי-טק והבנקאות בישראל.

אבי כוכבא, הממונה על חטיבת החדשנות בבנק הפועלים: "הבחירה של BNY Mellon (בנק אוף ניו יורק מלון) לערוך את ועידת הבלוקצ'יין בישראל ולחבור לבנק הפועלים מעידה על החשיבות שמייחסים ב-Mellon BNY לשוק הישראלי ולתרומתו לשוק העולמי - הן בהיבט הטכנולוגי והיזמי של חברות הסטארט-אפ הישראליות, והן בתהליכי החדשנות שמאפיינים את הבנקאות הישראלית, בהובלת בנק הפועלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully