וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלכלן הראשי של אקסלנס ממליץ למכור מניות

ניצן כהן

28.3.2017 / 10:09

יניב חברון "ברמות התמחור הנוכחיות, העצבנות יכולה להפוך לזעם של ממש". המכשולים: הבחירות בצרפת, הקרע בין בריטניה לאירופה וסיום 100 ימי החסד של טראמפ

בורסה. ShutterStock
בורסה/ShutterStock

"זה לא הירידות ביום שלישי האחרון (שהיו החדות ביותר לשנת 2017) והגמגום שליווה את שוק המניות האמריקאי בשבוע האחרון שמאותתים על סוף הראלי, אלא בעיקר המחירים הגבוהים והמחסור בחדשות/הצהרות מצידו של ממשל טראמפ שיכולים לספק רוח גבית מחודשת". כותב הבוקר האנליסט יניב חברות מאקסלנס.

"אין ספק שמשהו קורה פה" מוסיף חברון "מאז השיא שלאחר החלטת הריבית של הפד ב-15/3 ועד ליום שלישי (רמה של 2385, השיא ההיסטורי היה ב-1/3 2395), המדד האמריקאי ירד בכ-1.8%, זאת למרות נתוני מאקרו טובים שהתפרסמו בשבועיים האחרונים. ההערכה שלנו היא כי התמחורים יקרים מדי.

"בינתיים ה"שוק" החליט להטיל את האחריות לירידות השבועיות על ההצבעה בקונגרס על "חוק הבריאות" של טראמפ, זה שאמור להחליף את תוכנית ה-ObamaCare. אמנם לא מדובר בתוכנית הדגל של טראמפ (התוכנית הפיסקאלית ורפורמת המס מרכזיות יותר), אך כן מדובר בנקודת הפתיחה של טראמפ בפרלמנט. אי השגת הרוב בהצבעה הנוכחית דוחה את לוחות הזמנים הנוגעים להעברת הרפורמות האחרות.

"בתוכנית הבריאות טראמפ ניסה להשיג "קיצוצים" שבלעדיהם יהיה קשה למצוא איזון בתקציב ומימון לתוכנית הפיסקאלית. לפי משרד התקציב של הקונגרס CBO, רפורמת הבריאות של טראמפ תפחית את הגרעון בכ-300 מיליארד דולר במשך עשור. אנו מעריכים כי הכישלון של טראמפ בתוכנית הבריאות לא ישבש באמת את תוכניתיו להמשך, אלא רק ידחה אותן".

חברון מעריך שהנדידה לחוף מבטחים - בשוק האג"ח, תימשך והיא נובעת בעיקר מחוסר הוודאות בשווקים. "חוף מבטחים בעיצומו - בהמשך לירידות החדות בתשואות האג"ח בארה"ב, לאחר החלטת ריבית הפד, המגמה נמשכה גם בשבוע החולף. נראה כי התנהגות התשואות הושפעה מגורם הפחד שחזר לאור אי- הוודאות שנוצרה סביב היכולות של טראמפ להוביל שינויים. גם התבטאויות של מספר חברים בפד, שהביעו מעט אדישות באשר לצורך מהיר בהעלאות ריבית, תרמו להתמתנות התשואות.

"אמנם נרשמה ירידת תשואות על פני כל העקום, אבל אנו מעריכים כי הן צפויות לעלות בחזרה ממספר סיבות: נתוני מאקרו תומכים בארה"ב, צפי לעליית תשואות באירופה שיובילו יחד עמם לעליית תשואות בארה"ב, והכרזה מתישהו בתקופה הקרובה של התוכנית הפיסקאלית של טראמפ". מציין חברון.

לסיכום ממליץ חברון "אם החלטתם להישאר בשוק המניות, לכו על כל הקופה! – תתחילו להתייחס לשוק המניות האירופי ברצינות, בסקירתנו השנתית טענו כי הפוטנציאל של שוק המניות באירופה כפול מזה של האמריקאי. עכשיו הנושא הופך לרלוונטי ביותר, בעיקר לאחר הבחירות בהולנד ועל רקע סקרים מעודדים יותר בבחירות בצרפת שמפחיתים את גורם הפחד ואי-הוודאות. גורמים אלו הכבידו על שוק המניות האירופי מתחילת השנה וכעת מתחילים להתפוגג. הפוטנציאל של שוק המניות שם, גבוה הרבה יותר (תמחור נוח יותר, רווחי חברות שעולים, נתוני מאקרו טובים)".

לסקירה של חברון מצורף קטע, המוגדר "בנימה אישית": "אולי עדיף חודש קודם – אני לא אוהב להיכנס לקלישאות עתיקות יומין של שוק ההון, אבל כאשר הן משרתות את ההערכות שלי אז למה לא?

"זה לא שאני רואה איזה משבר באופק רחמנא לצלן (רק לפני שבוע כתבתי שאני לא מנסה לחזות משברים בשנים האחרונות אלא מעדיף להתרכז בחיפוש הזדמנויות), אבל כבר שבועיים שלושה שאני כותב על המחירים היקרים בשוק המניות בארה"ב ועל כך שלראלי שם יהיה מאוד קשה להמשיך שכן לטראמפ לא נשארו עוד הצהרות, אלא רק ביצועים וזה כמובן לוקח זמן, הרבה זמן.

"לכן למכור במאי אולי תהיה עצה טובה ואולי פחות אבל לא עדיף אם כבר לעשות את זה חודש קודם, קצת לפני הבחירות בצרפת, קצת לפני שהקרע בריטניה-אירופה עולה מחדש לכותרות וקצת לפני שנגמרים 100 ימי החסד של הנשיא האמריקאי החדש. ככל שהדד- ליין של כל אחד מהאירועים יתקרב, כך תגבר גם עצבנות השוק. ברמות התמחור הנוכחיות ועם סקר או שניים שיתמכו בפוטנציאל לבלאגן, העצבנות יכולה להפוך לזעם של ממש.

"התסריט המרכזי שלי הוא שבסופו של דבר הסוף יהיה טוב. מצד שני, וכפי שתוצאות הברקסיט הוכיחו בשנה שעברה, אי אפשר באמת לדעת. צריך לזכור שבשנה שעברה פוקוס השוק היה סביב אירוע יחיד בדמות הברקסיט. השנה נפח האירועים גדול בהרבה ובעל פוטנציאל הרסני לא פחות. לכן אם כבר נהנתם מהראלי המתמשך, אני כן הייתי לוקח צעד אחורה ומחכה לנקודת כניסה מחודשת נוחה יותר".

  • עוד באותו נושא:
  • אקסלנס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully