וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך המלא: כך תנצלו נכון את התלושים לחג

29.3.2017 / 15:24

כמיליארד וחצי שקלים מחולקים השנה לעובדים בתלושי קנייה לפסח. איזה תלושים הכי שווים ואיך תוכלו לדאוג לקבל את המקסימום האפשרי מהם?

עיצוב גרפי: אביחי ברוך, עריכת וידאו: ניר חן

תווי הקניה הפכו בשנים האחרונות לאופציה המועדפת על ידי המעסיקים והעובדים כשי לחג, לכן כדאי לדעת כיצד להתנהל עם התלושים שתקבלו וכיצד לנצל אותם בצורה הטובה ביותר. אספנו עבורכם כמה טיפים שימושיים.

ראשית, חשוב לדעת כי המעסיקים אינם רוכשים את התווים במלוא ערכם, אלא משלמים עבורם סכום מופחת, כתלות באיפיון התלוש. "עבור תלושי מזון, משלמים המעסיקים סכום שמשקף הנחה בשיעור של בין 5-7% ואילו תלושים עבור מוצרים אחרים נמכרים להם בהנחה של 10-20%", מסביר דגן רונן, מנכ"ל משותף של היי-טק זון – מועדון הצרכנות של עובדי חברות ההיי-טק. "לכן כשהמעסיק מציע לעובדים את האפשרות לבחור בין קבלת תלושי מזון לתלושים אחרים, עדיף שלא לבחור לקבל תלושי מזון. זאת מפני שלרוב, הסכום שינתן לעובדים שבחרו תלושי מזון יהיה נמוך יותר מזה שניתן לעובדים שבחרו בתלושים אחרים, היות ותלושי מזון "יקרים" יותר למעסיק".

אחרי התלושים כבר בידיכם, לפני שאתם מממשים אותם, שאלו את עצמכם האם הייתם מוציאים מזומן כרגע מהכספומט ומשלמים על רכישת המוצר המסוים. יש לכולנו נטייה שלא להתייחס לתלוש ככסף של ממש, והיא משמעותית יותר אף מבשימוש בכרטיס אשראי. לכן ההמלצה היא לשים את התלוש בארנק ביחד עם שאר הכסף המזומן, ולהשתמש בו במקרים שבהם זה נחוץ ואפשרי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

האם אפשר להפוך את התלוש לכסף אמיתי?

אם אתם זקוקים לכסף מזומן ולא מוצאים שימוש לתווי קניה, דעו שקיים מסחר ער בתלושים. "היות ורבים לא מממשים את זכותם להשתמש בהם, ישנם שלל אתרים בהם ניתן למכור את התלושים, כאשר מבדיקה שערכנו עולה כי הסכום הממוצע בו נמכר תלוש משקף הנחה של 9% מערכו", מספר דגן.

במקרים בהם שילמתם בתו עבור רכישה בחנות ונדרשתם לקבל עודף, בטח שמתם לב שלא קיבלתם כסף מזומן אלא זיכוי באותה חנות. זכות הבחירה האם להשיב עודף במזומן או בזיכוי עומדת לרשות העסק. הזיכוי, בניגוד לתו קניה שתקף לרשתות רבות מגביל אתכם לרשת אחת, לכן ההמלצה היא לבדוק את מדיניות הרשת בנוגע ליכולת לממש את הזיכוי בחנות מסוימת או גם ברשתות בנות. כמו כן, אם מדובר ברכישה קטנה יחסית שתמורתה תידרשו לקבל עודף בסכום גבוה (למשל רכישה ב 20 שקלים בתלוש של 100, שהעודף תמורתו הוא זיכוי של 80 שקל), שיקלו שנית האם כדאי להשתמש בתלוש ולהמיר את רובו לזיכוי שאולי יגביל את השימוש בעתיד.

לשים לב לתוקף התו

על מנת שלא להפסיד את יכולת מימוש התווים, כדאי לשים לב לתוקף שמוטבע על כל אחד ואחד מהם. בשנת 2014 נכנסו לתוקף תקנות לחוק הגנת הצרכן לפיהן ניתן למשש את התו בפרק זמן של עד 5 שנים מיום הנפקתו. כמו כן, בניגוד לעבר, כיום, שווי התו זהה בכל העסקים שכלולים בו והוא למעשה מהווה "מזומן". קודם לכניסת החוק לתוקף, המחיר שהיו משלמים המעסיקים עבור התלושים היה נמוך יותר ושיעור ההנחה הופחת ב- 10%, מ- 17% ל -7%

כמה תווים מסתובבים היום בשוק?

לדבריו של רונן, אין מידע קונרקטי לגבי השווי המצטבר של התווים שנמכרו השנה לקראת פסח אולם הערכות בקרב גורמים בשוק מדברות על סכום מצטבר של בין מיליארד למיליארד וחצי שקל, בתלושים שמכרה שפורסל. היות והיא נותרה השחקן הכי דומיננטי במגרש, ניתן לשער כי הסכום המצטבר לא רחוק מזה. אומנם, יינות ביתן רכשו את מגה, אך נכון להיום, הם עדיין לא הצליחו להחזיר אליהם את 350-550 מיליון שקל מתווי קנייה שעברו ממגה אחרי סגירתה לשופרסל. אחת מנקודות החוזק של שופרסל היא רמת פיזור הסניפים שלהם, שקורצת למעסיקים ולעובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully