וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפריז גילינו שיוקרה זה בכלל רגש ולא מוצר

שירן צאיג

1.4.2017 / 12:37

מה המקור של בגדי האופנה מבית Hermes, איך מציין מנכ"ל Maboussin כל תכשיט חדש שיוצא? והאם גם לחברת הקוסמטיקה Clarins יש דיילות שירות? סטודנטים למינהל עסקים סיירו באימפריות אופנה גלובליות בפריז, וגילו שכדי למכור חייבים לדעת לספר סיפור. יומן שופינג

מותגי יוקרה. ד"ר ענת גייפמן ברודר, מערכת וואלה! NEWS
שירן צאיג בסוויטה של מלון Marignan/מערכת וואלה! NEWS, ד"ר ענת גייפמן ברודר

יום אחד אני מחנה בעייפות את הקיה שלי מול הסניף המרכזי של יינות ביתן בדרך ללימודים. יום אחריו יצאתי רעננה מהמטרו מול הסניף המרכזי של לואי ויטון, ובחנתי אותו מבפנים כחלק ממטלת לימודים. ככה זה כשפתאום מזדמן לי, כסטודנטית לתואר שני למינהל עסקים עם התמחות בניהול בינלאומי, לטוס לשבוע מסובסד של לימודים וסיורים במכללה לשיווק מותגי יוקרה EIML בבירה הצרפתית.

המעבר מרחוב היוצרים באור יהודה לשדרות האליזה בפריז לא יכול היה להיות חד יותר. המטרה: ללמוד איך מנהלים מותגי יוקרה ולחזור לארץ עם תובנות ליישום על חלום הקריירה של כולנו. על הדרך גם אמדוד כמה טבעות ושעונים, שמגיעים למחיר של 100 אלף יורו.

אחרי טיסה קצרה הגענו למלון דירות של 4 כוכבים ו-2 חדרים. זרקנו את המזוודות בידיעה ברורה שהן לא יספיקו להכלת השופינג שעוד יבוא, ופתחנו חלון כדי לראות את נוף העיר הכי רומנטית בעולם. מולנו ניצב מגדל האייפל במלוא הדרו. בימים הבאים חילקנו את הזמן בין 4-5 שעות "עיוניות" עם מרצים שממלאים תפקידים מרכזיים באימפריות אופנה גלובליות, לבין 6-7 שעות "בשטח", כולל ביקורים במשרדי ההנהלה הראשית של Dior, Maboussin ובבית הספר הגבוה לבישול Cordon Bleu.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מותגי יוקרה. ד"ר ענת גייפמן ברודר, מערכת וואלה! NEWS
עם מנהלי בית הספר הגבוה לבישול Cordon Bleu/מערכת וואלה! NEWS, ד"ר ענת גייפמן ברודר

מהמסמרים מייצרים חפתים

ב-Hermes נדהמנו לגלות מה המקור ההיסטורי לבגדי האופנה הנחשקים שלה וכמה חשובה שם ההמשכיות. מנהל היח"צ וה-VIP לימד אותנו שכל מוצר בחנות קיבל השראה מהתכלית המקורית של החברה, שבתחילת דרכה ייצרה לפני עשרות שנים אוכפים לסוסים. החברה נותרה נאמנה לעבר שלה גם בהווה, ותעשה זאת גם בעתיד: מהרתמות מכינים ידיות לתיקים, משרשראות הברזל אבזמים מקושטים, מהמסמרים חפתים לחולצות ומהעור - חגורות למכנסיים. שם ובכל רשת אחרת קיבלנו מסר מעודד: מפעלים קטנים ומשפחתיים בעלי התמחות נישתית ספציפית הפכו עם השנים לחברות גלובליות ולמותגים מובילים. אז הבנו שבעצם, אולי גם אנחנו יכולים.

יצאנו משם עם תובנות שיווקיות לקראת הסטארטאפ הפרטי שבתקווה רובנו עוד יקימו אחרי הדיפלומה. מעבר לכל היורואים של הכסף הגדול, מוכרים בעולם מותגי היוקרה בעיקר רגש ללקוח לא רק מוצר. ב-Maboussin סיפר לנו המנכ"ל, שהוא מעצב את התכשיטים היוקרתיים בעצמו ומקדיש שיר לכל מוצר חדש. השיר הזה נכלל בקמפיין הפרסום. הבנו שכשגבר קונה לאשתו טבעת המחיר דווקא פחות מעניין אותה אלא האהבה שמאחורי המחשבה שמאחורי הקנייה. ואם תהיתם, אז לא – למותגי יוקרה אין הנחות ואין אאוטלטים. זו גישה שמשותפת לכל הענקיות הללו: לא ייתכן שמותגי יוקרה יימצאו במקום אחר במחיר נמוך יותר, וזה מה ששומר על הלקוחות, שלא רוצים לראות את מה שקנו באלפי יורו ב-50% פחות. וכדי למכור תמיד חייבים לדעת לספר סיפור.

מותגי יוקרה. ד"ר ענת גייפמן ברודר, מערכת וואלה! NEWS
סט תכשיטים של Maboussin. היהלומים מגיעים מהבורסה ברמת גן/מערכת וואלה! NEWS, ד"ר ענת גייפמן ברודר

מכתבים אישיים ללקוחות

בהרצאה של מנהל השיווק של חברת הקוסמטיקה Clarins הבנו שקיים קשר הדוק בין החברה ללקוח, וזה כולל מכתבים אישיים ללקוחות הפרטיים. כמו כן קיימים קלסרים על הלקוחות השונים, ובהם פיסות מידע שונות כמו תאריכי נישואין, ימי הולדת של הילדים ושאר אירועים מיוחדים. הרשימה אותנו במיוחד רמת השירות והיחס האישי. גם כשקנינו את התיק הכי זול בחנות, עטפו לנו אותו במשך דקות ארוכות תוך חיוך מתמיד, ואפילו ליוו אותנו באופן אישי לדלת והחזיקו אותה עבורנו בג'נטלמניות צרפתית.

זאת חווית קנייה, ולא דיילות של מוצרי צריכה שמתחפשים למותגי יוקרה, שעטות עלינו באגרסיביות בכל סופר בישראל. בבוטיק של Hermes, למשל, שליש מהעובדים דוברים במצטבר 20 שפות שונות מצרפתית כדי לתקשר עם מגוון לקוחות. ככה זה כש-80% מהכנסות מותגי היוקרה מתבססות על תיירים מחו"ל ולא על המקומיים.

הפנמתי את כל האסכולות לסידור חלון ראווה ואיך הן משדרות מסרים תת הכרתיים (בגדול, יש שתי קבוצות: אופנתי וטרנדי מול קלאסי ואלגנטי). בצרפת גיליתי שלמרות שהתאפרתי, התלבשתי והתגנדרתי הכי טיפ טופ שלי, יש נשים שפשוט רוקדות על נעליים עם עקבים של 15 ס"מ ושמלות שיקיות שאפילו בכיכר המדינה לא רואים. מצד שני, הנסיעה הזו הדגימה איך יכול להיראות החלום. ראיתי את עצמי מעצבת שיער ואיפור לדוגמניות הגבעוליות האלה, שמסתובבות על המסלול בלופ אינסופי על מסכי הקסם של Dior, ואמרתי לעצמי: יום אחד גם אני אהיה High Society. בינתיים, אשאר פקידה לא מוערכת במשרד עורכי דין, אבל עוד אגשים את החלום.

הכותבת היא סטודנטית בתכנית למצטיינים במרכז ללימודים אקדמיים שבאור יהודה וחברה במשלחת המכללה לפריז.

תצלומים: ד"ר ענת גייפמן ברודר, מנהלת ויוזמת המשלחת

מותגי יוקרה. ד"ר ענת גייפמן ברודר, מערכת וואלה! NEWS
טבעת עם אבן חן במותג היוקרה לתכשיטים Maboussin/מערכת וואלה! NEWS, ד"ר ענת גייפמן ברודר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully