וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופט יעמוד בראש המוסד לבוררות בבורסת היהלומים

2.4.2017 / 15:21

עד כה עמד בראש המוסד חבר בורסה ותיק אך כעת תכונן ערכאה עליונה אליה יוכלו לערער חברי הבורסה שבראשה יעמוד שופט

הבורסה ליהלומים, רמת גן. ראובן קסטרו
הבורסה להלומים ?/ראובן קסטרו

שופט מחוזי בדימוס יעמוד בראש הערכאה העליונה של מוסד הבוררות של הבורסה ליהלומים, כך אישרה בשבוע שעבר האסיפה הכללית של חברי הבורסה. היהלומנים טרם החליטו מי יהיה השופט שימונה למשרה. ההחלטה התקבלה נוכח טענות רבות שהשמיעו חברי בורסה כנגד מוסד הבוררות והחלטותיו. המוסד עוסק בבוררות בסכסוכים בין חברי בורסה ובראשו עומד עד עכשיו חבר בורסה ותיק.

המוסד מורכב משתי ערכאות. בערכאה הנמוכה ימשיכו לדון בוררים שהם חברי בורסה. אולם סוחר שיבקש לערער על ההחלטה יוכל להעביר את הדיון לערכאה העליונה שבראשה יעמוד שופט. הערכאה העליונה משמשת גם כבוררת למחלוקות בסכומים של 400 אלף דולר ויותר.

במהלך השנים הועלו טענות רבות של סוחרים נגד מוסד הבוררות. בין היתר אומרים סוחרים כי הבוררים נבחרים על ידי קליקה מצומצמת של חברי בורסה ותיקים והוא מוטה על ידי האינטרסים האישיים של חברי המוסד. בשנים האחרונות התנהלה בבורסה ליהלומים חקירה נרחבת של המשטרה, בחשד להעלמות מס בהיקפים של מאות מיליוני שקלים. במהלך החקירה צולמו התרחשויות שונות בתוך המתחם הסגור של הבורסה ליהלומים במשרדיה - בין היתר צולמו דיונים במוסד לבוררות, ומהם התעורר חשד שבוררי הבורסה משתפים פעולה עם עברייני מס במטרה "לסגור בפנים" פרשיות שצריכות על פי החוק להיחקר על ידי המשטרה בחשד לפלילים.

"מדובר בהחלטה חסרת תקדים שמציבה את מוסד הבוררות שלנו במקום המכובד ביותר הקיים בישראל בפרט ובענף היהלומים העולמי בכלל", אומר נשיא הבורסה ליהלומים, יורם דבש. " עצם קיום המהלך הזה, המקדם תרבות ארגונית של שקיפות ושיפוט חסר פניות, מחזק את עצמאותו של מוסד הבוררות בבורסה. אין לי ספק שהערכאות השיפוטיות האזרחיות ייחסו חשיבות גדולה עוד יותר למוסד הבוררות שלנו במבנה החדש שאישרנו. לאחר ההסכם ההיסטורי שנחתם עם רשות המסים זהו צעד נוסף בשורת צעדים שנועדו לחזק את מעמדה של הבורסה ליהלומים גם מול מוסדותיה של מדינת ישראל וגם מול שוק היהלומים העולמי, שלבורסה הישראלית יש בו מקום של כבוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully