וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתי אנחנו מחפשים פסיכיאטר ברשת? בחמש בבוקר

סקר שערכה זאפ מגלה את הרגלי הצריכה של הישראלים ברשת. מתי אנחנו מחפשים מה - והאם אנחנו טורחים להשוות מחירים? מכון גיאוקרטוגרפיה בדק אם המחאה החברתית השפיעה על הרגלי הצריכה שלנו - ובמה בדיוק. קווים לדמותו של הצרכן הישראלי

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

מה מאפיין את הצרכן הדיגיטלי בישראל? דו"ח הצרכנות החדש של קבוצת אתרי זאפ לשנת 2016 מגלה מה השימושים הכי הזויים של הישראלים באינטרנט לפי שעות היממה, את הזיקה שלנו לאקטואליה, את החיפוש אחר המחיר המשתלם ביותר, ואת האמון בחוכמת ההמונים.

24 שעות בחיי הצרכן הישראלי הדיגיטלי

הממצאים המעניינים ביותר עולים כשמסתכלים על החיפושים של הישראלים באתרי קבוצת זאפ לפי השעות ביממה.

00:00 - הישראלים מבקשים להזמין פיצה ובודקים את מצבם הפיננסי בבנק

01:00 - מחפשים מוניות

04:00 - נרשם שיא בחיפוש אחר בילויים

05:00 - מחפשים פסיכיאטרים, כי מה עוד נשאר למי שער בשעה הזו?

07:00 - מתכננים את היום ומחפשים משרדי ממשלה

08:00 - מתמודדים עם החשק לעשות שופינג ומחפשים בגדים ואופנה

09:00 - מחפשים מספרות

12:00 - שיא בהזמנת חופשות בארץ, לימודים ויעוץ משפטי

18:00 - נזכרים בארגון חתונות או אירועים אחרים ומזמינים מקום במסעדה

21:00 - מחפשים רופאים ומידע רפואי

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יותר רופאים במשבר "הסלמונלה בקורנפלקס" ונשק בתקופת פיגועים

הנתונים הבאים מראים עד כמה הצרכן הישראלי מושפע ממה שקורה כאן בהקשר האקטואלי. מהדו"ח עולה כי בתקופת הפיגועים של ינואר 2015 חלה עליה של 149% בחיפושים בסיווג נשק ותחמושת. בתקופת משבר "יוניליבר" שלווה בחשש להימצאות חיידק סלמונלה בקורנפלקס תלמה, חלה עליה של 33% בחיפוש אחרי רופאים. בתקופת טורניר הכדורגל של היורו 2016 ואולימפיאדת ריו אנשים ביקשו לרכוש טלוויזיות (עליה של 200%), ואחרי שישראל זכתה בשתי מדליות בענף הג'ודו, חלה עליה של 64% בחיפושים בסיווג אמנויות לחימה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המחיר חשוב

מחקר שביצע מכון גיאוקרטוגרפיה גילה כי המחיר הוא הגורם המשפיע ביותר על הצרכן הישראלי, במיוחד בהחלטת קנייה של מוצרים בעלי ערך גבוה. רוב הישראלים יבצעו את הקנייה העיקרית לבית בחנות מוזלת גם אם היא רחוקה מביתם וישתדלו לקנות במבצעים. עם זאת, שיעור לא מבוטל - כרבע מהצרכנים, יעדיפו לבצע את הקניות בחנות הקרובה לביתם במקום להגיע לחנות מוזלת אך רחוקה, הם יעדיפו לקנות מוצר כשהם צריכים ללא קשר למבצע, ולא אחת הם קונים קופונים - אבל לא משתמשים בהם. רק מחצית מכלל האוכלוסיה מבצעים בדיקה מעמיקה של המוצר ומחירו בכל פעם שהם קונים מוצר בעל ערך גבוה.

עוד נמצא במחקר של גיאוקרטוגרפיה כי כ-75% מהאוכלוסיה מסתמכת על חוכמת ההמונים. ורק כחמישית מהאוכלוסייה מעידים כי הם מאוד מתעמקים בקריאת הסכמים וטפסי הזמנה של מוצרים שהם קונים. מחצית מהאוכלוסייה הבוגרת מצהירה כי המחאה החברתית השפיעה במידה מועטה עד כלל לא על התנהגותם הצרכנית.

"הצרכנים היום הם הרבה יותר מודעים ונבונים ועדיין חשוב לשים לב למספר כללי אצבע שיאפשרו לכל אחד ואחת לקבל מידע חשוב לפני שהם מבצעים בכל החלטה צרכנית", אומר דרור זליט, סמנכ"ל זאפ השוואת מחירים. לדבריו ניתן לחלק את מסע הצרכן הנבון לפי בדיקה המבוססת על שלושה רבדים.

הרובד הראשון מתחיל במחקר על פי הצרכים האמתיים של הקונה - לדוגמא אם הוא מעוניין לרכוש מדיח אז הוא יבדוק מה הוא באמת צריך, מה הגודל שמתאים לצרכים המשפחתיים וכן מפרט טכני של מגוון המוצרים בקטגוריה הספציפית - למשל חיסכון בחשמל, חיסכון במים, רעש וכדומה.

הרובד השני הוא להיעזר בבדיקה משולבת של חוות דעת וביקורות אובייקטיביות של גורמים מקצועיים על המוצרים הרלוונטיים שקיימים בשוק ולשלב את הבדיקות וחוות הדעת של גולשים אחרים. השילוב בין חוות דעת מקצועית לבין חוכמת ההמונים הוא המנצח ויעניק תמונה הרבה יותר שלמה.

הרובד השלישי יהיה להשוות מחירים on-line כולל בדיקה של חוות דעת על החנויות עצמן, זמני אספקה וכדומה.

"בסופו של דבר קבלת החלטה סופית תהיה לא רק על פי מחיר כי אם על סך כל הפרמטרים הרלוונטיים שאותו צרכן בדק. כפי שהראה המחקר המחיר חשוב אבל לא רק", מסכם זליט.

"אף שהצרכנים של היום יותר מודעים ונבונים חשוב לשים לב למספר כללי אצבע שמאפשרים לכל אחד לקבל מידע טוב יותר לפני ביצוע החלטה צרכנית", אומר דרור זליט, מנהל זאפ השוואת מחירים. לדבריו, לצרכן מומלץ לבצע את הבדיקה לפני הרכישה הוא מציע לחלק בשלושה רבדים:

הרובד הראשון: זיהוי הצרכים. לדוגמה, אם מעוניינים לרכוש מדיח, כדאי לבדוק אילו מדיחים יכולים להתאים לצרכים שלכם. למשל, מה הגודל של המוצר, האם הוא חסכוני בחשמל ובמים, מה מידת הרעש שהוא מסב וכדומה. "מאחר שבמקרים רבים יש פער בין מה שבאמת נדרש לבין מה שרוצים חשוב להיות מודעים לפער, שלרוב הוא זה שגורם לנו לשלם יותר", אומר זליט.

הרובד השני הוא חוות דעת על המוצר: בדיקה משולבת של חוות דעת גולשים על המוצרים ולצד ביקורות אובייקטיביות של גורמים מקצועיים. השילוב בין חוות דעת מקצועית לבין חוכמת ההמונים מנצח ומעניק תמונה שלמה לרוכש. הרובד השלישי הוא השוואת מחיר וספקים on-line כולל בדיקה של חוות דעת על החנויות עצמן, זמני אספקה וכדומה.

"עולם המסחר האלקטרוני חסר גבולות במובן של מרחק פיזי לבית העסק, כך שללקוח יש אפשרות להשוות טוב יותר בין חלופות", אמר זליט. "כשמשקללים גם את מגמת השיפור בסטנדרט השירות, מגוון אמצעי השילוח וקיצור הזמנים קל לראות שהחסמים להזמנה און ליין הולכים ויורדים. בסופו של דבר קבלת החלטה סופית תהיה לא רק על פי המחיר, אלה על פי סך כל הפרמטרים הרלוונטיים שהצרכן בדק. כפי שהראה המחקר -המחיר חשוב אבל לא רק".

  • עוד באותו נושא:
  • סקרי שוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully