וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לטייל כמו כולם: מנגישים את העיר העתיקה בירושלים

וואלה! NEWS בשיתוף המוסד לביטוח לאומי

13.4.2017 / 8:53

עכשיו גם בעלי מוגבלויות יוכלו לבקר בקלות במקומות החשובים מבחינה היסטורית, דתית ותרבותית: הקרן לפיתוח שירותים לנכים של הביטוח הלאומי, בשיתוף הרשות לפיתוח ירושלים, המשרד לירושלים ומורשת, משרד התיירות ועיריית ירושלים הנגישו לנכים אזורים רבים בעיר העתיקה

צילום מסך

יוזמה מבורכת של הקרן לפיתוח שירותים לנכים של המוסד לביטוח לאומי, בשיתוף הרשות לפיתוח ירושלים, המשרד לירושלים ומורשת, משרד התיירות ועיריית ירושלים, הובילה להנגשת העיר העתיקה לנכים ובעלי מוגבלויות, בעלות של כ-20 מיליון שקלים.

מדובר במתחם בעל חשיבות עליונה מבחינה היסטורית, דתית, תרבותית ומדינית, המהווה מקום המבוקר ביותר במדינת ישראל עם כ-10 מיליון מבקרים מדי שנה. רמפות ומעקים נבנו ברחבי העיר העתיקה, וכן נבנה מכשור חדיש ללקויי שמיעה - הכול כדי שהעיר העתיקה בירושלים תהיה נגישה לכולם. הפרויקט לא היה פשוט לביצוע וזאת משום שלאזור יש טופוגרפיה מיוחדת, שמהווה מכשול עבור אלה המוגבלים בניידותם. כמו כן מדובר על אזור קטן וצפוף.

הערך ההיסטורי של מבנים בני מאות שנים ומעלה, חלקם מבנים שהוכרזו כמבנים לשימור, חייב המצאת פתרונות חלופיים ולעיתים יצירתיים כדי להסדיר בהם סידורי הנגישות. ובכל זאת, בזכות הניסיון הרב שצברה הקרן לפיתוח שירותים לנכים של הביטוח הלאומי, הצליחו בביצוע המשימה והנגישו מקומות רבים בעיר העתיקה.

צפו בכתבה ותוכלו לדעת יותר על הנגשת העיר העתיקה ועל הפרויקט החשוב הזה.

להורדת האפליקציה לסיורים הקוליים בירושלים לחצו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully