וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעבדות לחירות? העבודות שלא תרצו לצאת מהן לחופש

18.4.2017 / 8:04

יש אנשים שעבודה עבורם היא משרה כיפית, מאתגרת ומעניינת כך שהמילה "עבדות" מאוד רחוקה מהן

השבועות האחרונים היוו לחלקנו הגדול הפסקה ברוכה משיגרת העבודה השוחקת. אבל יש אנשים שלאו דווקא הרגישו צורך לצאת מעבודתם כי מה לעשות, העבודה שלהם די מגניבה. הבאנו מספר דוגמאות.

אנליסט מומחה ב-Winner האחראי לקביעת יחסי ההימורים במשחקי ספורט

שחקן הפועל תל אביב טוטו תמוז. ברני ארדוב
שחקן הפועל תל אביב טוטו תמוז/ברני ארדוב

עבור חובב ספורט מושבע, היכולת להתפרנס מלהיות מעודכן תמיד בעולם הספורט, לעקוב אחרי כל תחרויות הספורט ולקבוע את יחסי ההימורים של הטוטו, יכול להיות הרבה יותר מסתם עבודה. לטוטו, המועצה להסדר ההימורים בספורט בישראל, יש צוות מיוחד המורכב מ-15 אנליסטים שבאחריותם לקבוע את היחסים בהתמודדויות ספורטיביות, מכדורגל ועד בייסבול, ולעדכנם בזמן אמת, תוך התחשבות במגוון פרמטרים כמו המיקומים בטבלה, 'פורמה' של קבוצות, מוטיבציה של שחקנים, מועד של משחקים (פתיחת עונה, תקופת מלפפונים) מסגרת ואופי המשחק (ליגה, גביע, ידידות, דרבי – שלו, כידוע, חוקים משלו) ועוד. על הצוות להיות מעודכן בכל מה שקורה בקבוצות ובמשחקים עצמם, שכן גם לאחר קביעת יחסי ההימורים, יש התפתחויות לקראת המשחקים שעלולים להשפיע על מגמת ההימור, כמו פציעות וכדומה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

חוקרת סמויה במשרד חקירות

חוקרת פרטית מקצועית נדרשת להחליף זהויות וסיפורי כיסוי בתדירות גבוהה במגבלות החוק, להתחפש ולהתחקות אחר נוכלים בתחומים שונים. חוקרות מעידות כי הן יודעות תמיד כיצד הן נכנסות לסיפור אך לרוב לא יודעות כיצד הוא יסתיים, משום שלפעמים הן עולות על "מידע חם" שאולי לא קשור לנושא החקירה המבוקשת, למשל בגידה לא צפויה או עוקץ כלכלי שטרם נחשף. מעבר לחסינות המנטלית הכרוכה בחשיפה לסיפורים אישיים מורכבים, החוקרות מפתחות יכולות יוצאות דופן בבניית סיפורי כיסוי, יכולות משחק, רכישת אמון של אנשים ויכולות דיבוב מרשימות. מטרת החקירה הסמויה היא לחלץ פרטים רלוונטיים מבלי שהנחקר ידע שהוא מוסר מידע "מפליל" לגביו או לגבי הסובבים אותו. חוקרת יכולה לגלם בבוקר דמות אחת ובערב אחרת - כדי לחשוף את האמת. חוקרת פרטית צריכה להיות על פי חוק בת 21 שנים לפחות וללא עבר פלילי. עליה לעבור הכשרה ואימונים שנמשכים שלוש שנים מלאות במשרד חקירות מורשה דוגמת משרד "בטיחות אנוש". בתום שנתיים היא רשאית לגשת לבחינת הסמכה לקראת קבלת מעמד של חוקר פרטי רשוי, בהתאם לדרישות משרד המשפטים האמון על תחום זה.

מאמן נבחרות של משיכת חבל

משיכת חבל ריו 2016. AP
משיכת חבל ריו 2016/AP

ענף משיכת החבל שייך להתאחדות אילת לענפי הספורט התחרותיים הלא אולימפיים. פנדי טרבוש שהקים את נבחרת ישראל במשיכת חבל, מאמן את חברי הקבוצה פעמיים בשבוע לקראת תחרויות בישראל ואליפויות ברחבי העולם. הוא נחשף לחבל בהפסקות הפעילות בבית הספר במרר, ובגיל 24 השתלב בקבוצת הכפר ובנבחרת מג"ב עד שהחליט להקים נבחרת ייצוגית לישראל.

משקמי סביבה בארגון אקופיס

ארגון אקופיס מזרח תיכון הוא ארגון סביבתי-מדיני אזורי, הפועל לפתרון בעיות סביבה, מים ואנרגיה אזוריות משותפות. הארגון נוסד ב-1994 והוא פועל למען קידום נושאים סביבתיים משותפים לישראל, ירדן והרשות הפלסטינית, תוך עידוד יחסי שלום בין העמים. במסגרת הארגון יש מגוון תפקידים שכוללים עבודה מול מגוון אוכלוסיות, שימור והגנה על הסביבה. . למשל, באמצעות קידום טיפול במפגעי סביבה חוצי גבולות כמו קידום סוגיות ומיזמים הקשורים לשיקום הירדן הדרומי והצלת ים המלח, הובלת קמפיין המטפל בנזקי הסביבה באזורים שונים כגון צמצום היקף שריפת הפלסטיק בבאקה אל גרביה המשחררת חומרים רעילים רבים לאוויר, שמירה על אקוויפרים ועוד.

סקיפר מקצועי

יאכטה וסירת מפרשמול חוף הים בתל אביב, 10 בפברואר 2017. ראובן קסטרו
יאכטה וסירת מפרשמול חוף הים בתל אביב, 10 בפברואר 2017/ראובן קסטרו

מה זה חופש בשבילכם? עבור ישראלים רבים חופש זה שקט, חול ים, רעש הגלים וכמובן בריזה מהים. כשרוב האנשים חושבים על הרגע שבו יסיימו את העבודה ויילכו לחוף הים, יש כמה אנשים שלא רוצים לסיים את העבודה, מהסיבה הפשוטה שהיא בים – הסקיפרים. העבודה כמדריך שיט (סקיפר) כוללת שיט ביעדים מיוחדים ביותר בעולם, למשל באהאמאס, תאילנד, יוון, קרואטיה, סקוטלנד, ניתוק מהעולם החיצוני כשנמצאים בעבודה – ובעיקר להיות בים ולא על היבשה. מועדון השיט דרך הים הממוקם בהרצליה קיים כבר יותר מ-18 שנים ומוציא שיוטים לאורך כל השנה ברחבי הארץ והעולם.

אדריכלי נוף

תחום אדריכלות הנוף עוסק בתכנון של מרחבים פתוחים, ציבוריים ופרטיים ועל כן, מוביל את העשייה בסביבה העירונית. עבודתם של אדריכלי נוף מטביעה חותם בנוף הבנוי והפתוח בשכונות מגורים, בישובים, בשטחי פנאי ונופש ובמערכות תשתית. לא רבים יודעים, אך אדריכלי נוף יצרו כמה מהנופים האיקוניים של ישראל כמו אלו של הגנים הלאומיים, למשל גן השלשה, גן לאומי קיסריה, פארק אשכול; אתרי הנצחה ומורשת, בהם בקעת הקהילות, קבר בן גוריון; פארקים עירוניים, בהם פארק הירקון ופארק הרצליה; תכנון רחבות כיכרות וטיילות, למשל טיילת ארמון הנציב, טיילות חוף תל אביב. הפיתוח המואץ והמודעות לצורך בתכנון נוף איכותי, יצרו בעשור האחרון, ביקוש רב לתכנון המרחב הציבורי העירוני.

בנוסף, החידושים הטכנולוגיים של העידן הנוכחי, מאפשרים לייצר נוף ומרחב, שתואמים לקצב, המגוון והגירוי שמציע כיום המרחב הווירטואלי. מהות העבודה היא תרומה יום-יומית לחברה ולסביבה ויכולת להשפיע בקנה מידה רחב ועל כן, מביאה עמה סיפוק רב. כך למשל יצירת סביבות מחיה עבור אנשים מזמנת מפגש עם מגוון קהילות ופנייה לגילאים שונים; תכנון "מקיים", מצריך רגישות לטבע והסביבה ופרויקטים אחרים עוסקים בשימור ערכי נוף תרבות ומורשת.

  • עוד באותו נושא:
  • עבודות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully