וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה קיבלו עובדי מקדונלד'ס שי לחג? ארוחות במקדונלד'ס

כמה המבורגרים וצ'יפס אפשר לאכול כשאתה עובד במקדונלד'ס? עובדי הרשת קיבלו לחג תלושים של 100-500 שקל לרכישה ברשת מקדונלד'ס בלבד. ההנהלה: "בנוסף נחלק לעובדים גם חלק מהרווחים של 2016"

שלט של מסעדת מקדונלד'ס. AP
שלט של מסעדת מקדונלד'ס/AP

כמה המבורגרים וצ'יפס אפשר לאכול כשאתה עובד במקדונלד'ס? מתברר שתמיד יש מקום לעוד, כך לפחות חושבת הנהלת הרשת שהעניקה לעובדיה שי לחג - תלושים על סך 100 עד 500 שקלים לרכישה ברשת מקדונלד'ס בלבד. "קיבלתי תלוש של 100 שקל שאין לי כל כך מה לעשות איתו כי אני משתדלת לא לאכול פאסט פוד", מספרת שירן, שעובדת כקופאית ברשת מזה 5 חודשים. "ומי שאוהב את האוכל ברשת יכול לקבל את הארוחות במהלך המשמרת במחיר מסובסד וסמלי, ככה שזה לא ממש חסר לעובדים".

"השנה קיבלתי תלוש יפה של 400 שקל כי התקדמתי ברשת והפכתי לאחראי משמרת, אבל זה לא ממש שימושי", מספר זיו שעובד בסניף בצפון. " אבל אני מחלק את ההטבה הזו לחברים שלי כי כמה המבורגר אני יכול כבר לאכול?"

מהרשת נמסר שהעובדים בכל הסניפים קיבלו את השי המדובר בהתאם לוותק ובסוג התפקיד, על פי המדרג הבא: עובדים רגילים 100 שקל, "מדריכים" (עובדים בעלי ותק שיכולים להדריך מתלמדים א.א) 200 שקל, מנהלי משמרת 300 שקל, מנהלי סניפים ומעלה 500 שקל. כמו כן, נמסר מרשת מקדונלד'ס כי ללא קשר ובנוסף לשי המדובר, ערב החג קיבלו העובדים הודעה בה התבשרו שכמובטח הם יהנו מחלק מחלק מרווחי הרשת לשנת 2016 - שלושה מיליון שקלים במזומן שיתחלקו בין 3,000 העובדים. משמעו עובדי מסעדה רגילים יקבלו בממוצע כ-1,000 שקל (החל מ-200 שקל ועד 2,000 תלוי בהיקף המשרה, תפקיד וותק) ומנהלי המסעדות יקבלו בממוצע 4,500 שקל.

המחוקק, אגב, כלל לא מחייב את המעסיק להעניק לעובדיו שי לחג. "בסופו של יום, ההחלטה האם ומה לתת, היא של המעסיק בלבד, בלא שניתן לכפות עליו לעשות זאת לצד זאת", מסביר אלכס גרבר, מומחה לדיני עבודה מחברת 'בקרת שכר'. "הזכות של עובד לקבל שי לחג מהמעסיק יכולה לנבוע מהנוהג של המעסיק להעניק לעובדיו שי בחגים, שהמהווה חלק מתנאי העבודה של העובדים באותו מקום עבודה. מנגד, ככל שמדובר על מקום עבודה, עליו חל צו הרחבה או הסכם קיבוצי – ההחלטה אינה נתונה לשיקול דעתו והוא מחויב לעשות זאת, כך גם אם הענקת המתנה מעוגנת בסעיף במסגרת החוזה האישי עליו חתום העובד. מעסיק שחייב לתת לעובדיו שי לחג ואינו עושה כן חשוף לתביעה מצד עובדיו".

כך או כך, שיהיה לעובדים בתיאבון!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully