וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבל על כל שקל: כך תימנעו מתשלום כפול על ביטוח הבריאות

30.4.2017 / 10:27

כשאתם קונים בגדים, מוצרי חשמל או מתכננים חופשה בחו"ל אתם בודקים מחירים, נכון? אז קל וחומר כשמדובר בהוצאה חודשית קבועה הקשורה לבריאות שלכם. קבלו שישה כללים שימנעו מכם לבזבז כסף ולייעל את פוליסת הביטוח שלכם

זוג מבולבל עובר על ניירת, דוחות וחשבונות. ShutterStock
אפשר להימנע מהוצאות מיותרות/ShutterStock

ישראלים לא אוהבים לצאת פראיירים, אבל יש תחומים בחיים שבהם אנחנו משלמים כסף מיותר, שהיה יכול לשמש אותנו למטרות אחרות. תחום הביטוח הוא סבוך ומורכב עבור לא מעט אנשים, אשר חששם מהלא נודע והרצון להיות מוכנים לכל תרחיש גורם להם לעתים להפריז בהוצאות ולהגיע למצב של תשלום כפול על הביטוח, כלומר שקיימים למבוטח מספר כיסויים עבור בדיוק אותו מקרה ביטוח.

איך? לדוגמה מצב שבו רכשתם שתי פוליסות ביטוח פרטי בעלות כיסוי זהה משתי חברות ביטוח שונות במקביל.

לפי סקר שערך מכון המחקר Sapio עבור אתר wobi בשנת 2017, עולה כי הנתון המבוקש ביותר לבדיקה הוא פירוט ברור של הכיסוי והזכויות במסגרת ביטוח הבריאות הפרטי - 48% ביררו קודם כל את הסוגיה הזאת. הנתון הבא שהציבור מעוניין בו הוא בירור לגבי כפל ביטוחים - 39% בדקו האם הם משלמים ביטוח כפול. בקרב בעלי ביטוח בריאות פרטי, הוזלה במחיר מהווה מוטיבציה משמעותית יותר לבחינת אפשרות של שינוי בביטוח זה. 62% מבעלי פוליסת ביטוח בריאות פרטית אמרו כי הם מעוניינים לבדוק אפשרות להעבירה לחברה אחרת כדי לשדרג את הכיסוי, ו-79% אמרו שהם מעוניינים לעשות כן כדי לשלם פחות כסף. איך אפשר להימנע מכפל ביטוחי ולא לבזבז את כספנו?

הקדישו זמן לנושא

זהו הצעד הראשון והחשוב ביותר: הגישה שלכם. מכיוון שמדובר בנושא שמחייב הבנה, עולה כסף ועוסק בבריאותכם ובבריאות בני משפחתכם ראוי שתקדישו זמן ללמוד אותו. נכון, קריאת פוליסות שונות, נתונים וסעיפים ביטוחיים אינם חומר הקריאה המהנה ביותר, אך מצד שני אינם מורכבים כפי שזה נראה ומדובר בנושא כבד משקל שיש להקדיש לו את מלוא הרצינות.

מסדרון חדר מיון, בית חולים. ShutterStock
רצוי קודם כל להבין מהם הכיסויים הקיימים לכם במסגרת קופת החולים/ShutterStock
תכניות הביטוח המשלים מקיפות עשרות תחומים שונים בבריאות המוצעים לרכישה כחבילה אחידה. אחרי שתדעו מה מעניקה קופת החולים, תדעו אם אתם בכלל צריכים כיסוי במסגרת פרטית ובאיזה תחום

לימדו את הכיסויים הקיימים בקופת החולים

הדרך המהירה ביותר להבין כמה ועל מה אתם משלמים כסף היא להבין קודם מהם הכיסויים הקיימים לכם במסגרת קופת החולים. התכניות לשירותי בריאות נוספים, או בקיצור שב"ן, קרויות על פי רוב "ביטוחים משלימים" - סל שירותי בריאות משופרים, שמציעות לנו כל קופות החולים בתמורה לתשלום נוסף. אין חובה לרכוש אותו ומי שמעוניין ב"חבילות" השירותים השונות שמציעות קופות החולים משלם להן תשלום נוסף, בנוסף למס הבריאות.

מה כוללות תכניות הביטוח המשלים? לרוב הן מקיפות עשרות תחומים שונים בבריאות המוצעים לרכישה כחבילה אחידה. לדוגמה: אפשרות לבחירת מנתח, השתתפות ברכישת תרופות ואביזרים, מימון טיפולים רפואיים נוספים, סבסוד מסוים בטיפולי שיניים, קבלת חוות דעת מרופאים מומחים, ייעוץ דיאטני ועוד. התשלום החודשי נקבע על-ידי קופות החולים. אחרי שתדעו מה מעניקה קופת החולים, תדעו אם אתם בכלל צריכים כיסוי במסגרת פרטית ובאיזה תחום.

חשוב לציין כי הכיסויים הקיימים בביטוחים המשלימים יכולים להשתנות מעת לעת בהתאם להחלטת קופות החולים בעוד הכיסויים בביטוח פרטי מכסים סיכונים גדולים יותר והינם קבועים ומובטחים לכל חייו של המבוטח.

לאחרונה השיק אתר wobi מערכת המאפשרת לכל אחד לדעת בדיוק מה מכסה הביטוח הרפואי שהוא ויקיריו מקבלים מקופת החולים. לאחר הרשמה קצרה למערכת, ניתן להזין את שם קופת החולים וסוג הביטוח ולקבל את המידע בצורה ברורה, פשוטה ובחינם.

לקרוא את האותיות הקטנות

מכיוון שמדובר בסעיפים, נתונים ושפה קצת שונה, יש צורך להתעמק כדי להבין את המשמעויות של כל פרט. בדקו היטב מהם סכומי הפיצוי, כיצד חברת הביטוח מגדירה תנאים למחלה קשה, באילו מקרים מגיעה לכם בדיקת MRI, מה כולל הכיסוי במקרה של השתלה בחו"ל, מה משמעות כיסוי "מהשקל הראשון" ואילו תרופות מיוחדות מעניקה חברת הביטוח שאינן נמצאות בסל שמעניקה קופת החולים.

סוכן ביטוח. ShutterStock
יש צורך להתעמק כדי להבין את המשמעויות של כל פרט/ShutterStock

לעמוד על דעתכם מול חברות הביטוח

כשרוכשים פוליסת ביטוח למעשה מתכוננים לרע מכל, ולרוב עושים זאת מתוך חשש שמא הסיכון עולה על הסיכוי. לעתים חברות ביטוח מבטיחות למבוטחים כי תנאי הטיפול שהן מציעות טובים יותר מאלו של קופות החולים, ומנגד, במקרים מסוימים של אירועים ביטוחיים הן מנסות לשכנע את המבוטח להפעיל את הביטוח המשלים בתמורה לפיצוי של סכום מסוים מצדן. זאת הדרך שלהן להרוויח כסף ולהימנע מהוצאות.

אחרי שתעריכו מחדש את פוליסות ביטוח הבריאות השונות שלכם ותדעו אילו כיסויים יש לכם, תוכלו לנצל היטב את ההסכמים שיש לכם מול חברת הביטוח וקופת החולים.

בדקו מה מכסה הביטוח שלכם מהמעסיק

ביטוח בריאות קבוצתי הוא חוזה שנחתם בין חברה או ארגון לחברת ביטוח עבור קבוצת מבוטחים. לדוגמה, מעסיק המבטח את עובדיו או גוף ייצוגי המבטח את חבריו. אם יש לכם ביטוח בריאות שכזה, עליכם ללמוד את הפוליסה ולראות מה היא מכסה. ייתכן שהמעסיק כבר משלם במסגרת ביטוח הבריאות הקבוצתי על סוג פוליסה שנמצאת אצלכם גם במסגרת הביטוח הפרטי, כך שניתן במקרים מסויימים לבטלה, להישאר עם הכיסוי ממקום העבודה ולחסוך כסף.

עד כמה הציבור מודע לרפורמת הבריאות החדשה?. עיבוד תמונה
עד כמה הציבור מודע לרפורמת הבריאות החדשה?/עיבוד תמונה

עשו סקר שוק

כשאתם קונים בגדים, מוצרי חשמל או מתכננים חופשה בחו"ל אתם בודקים מחירים, נכון? אז קל וחומר כשמדובר בהוצאה חודשית קבועה הקשורה לבריאות שלכם. את סקר השוק שלכם תוכלו להתחיל באתר wobi. לצד מידע על הביטוח מקופת החולים, מציג האתר גם מידע מלא על כל הביטוחים הפרטיים שלכם ושל בני המשפחה שלכם. כך ניתן לדעת מה יש, מה חסר ולא פחות חשוב מכך, לחסוך כסף, שכן המערכת מזהה אפשרויות לחיסכון, מבלי לפגוע בשירות ובכיסוי ומציעה אותן לגולש.

בסקר שערך מכון המחקר Sapio עבור אתר wobi בשנת 2017, נשאלה השאלה "עד כמה היית מעוניין לבדוק אפשרות להעביר את ביטוח הבריאות הפרטי שברשותך לחברת ביטוח אחרת על מנת לשדרג את הכיסויים שהוא כולל או להוזיל את מחירו?". 78% השיבו כי הם מעוניינים לבדוק כדי להוזיל את המחיר, ו-59% השיבו כי יעשו כן כדי לשדרג את הכיסוי הביטוחי. ובכן, זה הזמן לעשות זאת.

עוד בנושא:

"פוליסה ישנה פחות טובה": כל מה שחשוב לדעת על ביטוחי הבריאות. צפו בריאיון
ספורטיבי, כרסתן או נהנתן: גלו מהו אורח החיים שלכם
זה לא כתב חידה: כך תדעו לקרוא את פוליסת ביטוח הבריאות הפרטית
מדריך: מהי רפורמת ביטוחי הבריאות ואיך זה קשור אליכם
מה זה שב"ן? תרגמנו לכם את ביטוח הבריאות לעברית
חמישה שינויים קטנים שישפרו לכם את מצב הרוח והשקט הנפשי
לשמור על הבריאות בשלושה צעדים פשוטים

וואלה! NEWS בשיתוף wobi

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully