וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היי קיו למכירה: השופט אורנשטיין אישר את מכירת הרשת

שני מוס

14.4.2017 / 16:48

בעקבות דוח של המפרקת הזמנית של הרשת, אישר נשיא ביהמ"ש המחוזי בת"א הליך מזורז למכירת החברה. עוה"ד המייצגת את העובדים: "מקווים כי אכן ימצא רוכש ראוי"

סניף רשת HighQ. Google Street View, צילום מסך
היי קיו/צילום מסך, Google Street View

עומדת למכירה: המפרקת הזמנית שמונתה לחברת היי קיו, עו"ד קרן רייכבך סגל הגישה היום (ו') דו"ח במסגרתו בקשה למתן הוראות לפרסם בדחיפות מודעה להציע הצעות ולנהל משא ומתן עם גורמים שמתעניינים בהשקעה. המפרקת סבורה שיש לפעול בהקדם למימוש נכסי החברה בשל החשש שאם זה לא יעשה בהקדם, ייגרם נזק בלתי הפיך והמתחרים בשוק עשויים להשתלט על הנכסים, ועל כן אורנשטיין הודיע כי יקבל את עמדתה.

עו"ד חיות גרינברג המייצגת את העובדים: "אנו מברכים על מהירות הפעולה ומקווים כי אכן תוך ימים ספורים ימצא רוכש ראוי אשר ימשיך את פעילות החברה וישמור על נכסיה העיקריים ועובדיה המנוסים והמסורים " .

רשת High Q, המפעילה קורסי הכנה לפסיכומטרי והשלמת בגרויות, נמצאת על סף פשיטת-רגל. בדיון שהתקיים בתחילת השבוע הודיע נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופט איתן אורנשטיין, כי הוא מאשר את בקשת הפירוק וממנה את עו"ד קרן רייכבך-סגל ממשרד איתן מהולל שדות למפרקת זמנית, כפי שהציעה עו"ד חיות גרינברג, המייצגת את העובדים.

על פי הבקשה שהגישה עו"ד חיות גרינברג, המורים ברשת קיבלו בתחילת החודש הודעה כי לא ישולמו משכורותיהם . 50 מעובדי חברת היי קיו הגישו את הבקשה לאחר שלטענתם החברה הינה חדלת פירעון אשר הגיעה לסוף דרכה העסקית.

לדברי עו"ד גרינברג החובות של החברה מוערכים ב-2.5-3 מיליון שקל, מכיוון שהעובדים קיבלו רק חלק ממשכורת מרץ, זאת בנוסף לחובות לקופות הגמל (הפרשות), וזכויות שוטפות שלא משולמות (פיצויים, הבראה וכו').


היי קיו היא רשת מכוני פסיכוטרי שנוסדה ב-1983 ומפעילה כ-30 סניפים בפרישה ארצית מבאר ושבע ועד קריית שמונה ורשומים אליה כ-2,000 תלמידים פעילים אשר רשומים בתקופה הנוכחית אשר שילמו על קורסים למבחן הפסיכומטרי, השלמת בגרויות ולימודי אנגלית אקדמאית, זאת בנוסף לתלמידים שנרשמו ועדיין לא שילמו לחברה.

המטה של חברת היי קיו ממוקם בדיזנגוף סנטר בת"א, שם נמצאים המשרדים והנהלת חשבונות, אך כל יחידה מתנהלת באופן עצמאי. היי קיו מעסיקה כ-230 עובדים, כאשר 115 מתוכם מורים ומדריכים והיתר עובדי מטה.

כל הסניפים נמצאים בנכסים שמושכרים לחברה ומבדיקה שנעשתה מולם ע"י באת כוחם של העובדים עולה כי השכירות משולמת עד סוף מרץ 2017. השוכרים כולם או מרביתם מחזיקים ערבויות בנקאיות בגובה של 3 חודשי שכירות קדימה.

היי קיו רשומה כמוחזקת בנאמנות ע"י עו"ד אבירם רחמי, אך מתברר כי החל משנת 2013 מניות החברה מוחזקות בידי תאגיד סינגפורי בשם PREP2GO, והבעלים שלה הוא מר שם לוי, ישראלי לשעבר שוויתר על אזרחותו הישראלית ומתגורר במונקו. לפי דברים שמסר לעו"ד גרינברג, הוא נמנע מלהגיע לארץ מטעמים אידיאולוגיים. בהודעת סמס שהעביר לעו"ד חיות גרינברג כתב מנכ"ל היי קיו: "לחברה אכן אין יכולת לעמוד בכל התחייבויותיה ולכן אין לי התנגדות (עם כל הצער שבדבר) לפירוק החברה". כשהשופט אורנשטיין שמע כי לוי מכהן כמנכ"ל החברה בפועל ומנהל את החברה מרחוק, ועובדי החברה מעולם לא זכו לראותו הוא אמר בדיון "חשבתי שראיתי הכל".

  • עוד באותו נושא:
  • היי קיו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully