וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החקלאות מושכת משקיעים: קרן Finistere נכנסת לישראל

27.4.2017 / 8:14

קרן ההון סיכון, שמנהלת 150 מיליון דולר ומתמחה באגרו-טק, מינתה שני שותפים ישראלים, גיל מירון ואיל רוזנטל, כדי שיאתרו עבורה הזדמנויות השקעה בארץ. הקרן כבר ביצעה השקעה אחת בישראל

טפטפות המצאה ישראלית. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
טפטפות/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

מספר קרנות ההשקעה וההון סיכון, ישראליות וזרות כאחד, שמתחילות להשקיע בתחומי האגרו-טק (טכנולוגיות חקלאיות), ובעיקר בישראל, ממשיך לגדול.

בתחילת השנה חשפנו כאן לראשונה את הפעילות הישראלית של חברת המסחור האמריקאית NRS שהושקה על ידי חתימת הסכם מסגרת עם מכון וולקני למסחור חלק מפרויקטי המחקר שלו. יותר מאוחר חשפנו כאן את קרן ההון סיכון הישראלית Copia או בשמה המלא Copia Agricultural Technologies Venture Capital שיוצאת לגייס 50 מיליון דולר כדי להשקיע בפרויקטי מחקר של וולקני ושל שאר מוסדות מחקר בישראל, ופעילותה - במקביל לזו של NRS H&W - ממחישה לא רק את הכסף הגדול הזר שמושקע בטכנולוגיות ישראליות שמיועדות לשוק החקלאי אלא את הדומיננטיות של ישראל במחקר חקלאי.

עכשיו מגיע התור של קרן ההון סיכון העולמית Finistere Ventures שמתמחה באגרו-טק. הקרן, שיושבת בקליפורניה, הודיעה הבוקר כי צרפה לשורותיה שני שותפים ישראלים כדי שאלו יאתרו עבורה הזדמנויות השקעה בארץ הקודש. השניים, גיל מירון (מאירוביץ') ואיל רוזנטל, יחזקו את נוכחות הקרן בשוק הישראלי ולפי הודעתה יעבדו יחד עם יתר חברות הפורטפוליו של הקרן כדי למנף את פעילותן שלהן בישראל ובמקביל, למנף מחוץ לישראל את יזמויות האגרו-טק שיאתרו כאן.

"ככל שהתהליך שבו אנשים מגדלים, מייצרים, משווקים וצורכים מזון מסביב לעולם מתפתח - הגיע הזמן לשינוי חסר תקדים בתעשיית החקלאות. אנחנו רואים בישראל כמרכז של מצוינות באגרו-טק", ציין בהודעת הקרן ארמה קוקוטאי, שותף-מייסד בקרן.

מירון היה בעברו שותף כללי בקבוצת ההשקעות ירדן במסגרתה הוביל מספר השקעות קלינטק ואגרו-טק ("עבדנו מתחת לרדאר", אומר על כך מירון). רוזנטל הוא בהווה דירקטור ניהולי בקבוצת ההשקעות אינפינטי במסגרתה היה שותף בעשור האחרון לחלק ניכר מהשקעותיה על קו ישראל-סין.

מירון מספר כי ל-Finistere יש כבר 2 קרנות, וכי גודל הקרן השנייה, זו שתרחיב בסיועם את פעילותה בישראל הוא 150 מיליון דולר. "המנדט היכן להשקיע הוא עולמי, כלומר בכל העולם אבל רוב ההשקעות הן בצפון אמריקה". עוד מספר מירון כי הקרן כבר ביצעה השקעה אחת בישראל, בחברה שנקראת CropX, שפיתחה מערכות השקיה חכמות, וגייסה עד כה 11 מיליון דולר. "בקרוב נודיע על השקעה ישראלית נוספת, ואני מקווה שנבצע לפחות השקעה אחת בשנה בישראל".

כמו כן, הקרן הקימה לאחרונה את האקסלרטור Radicle כדי לתמוך בחברות יותר צעירות, בעיקר בשלבי הסיד. אקסלרטור זה אינו ישראלי אך שותפה בו קרן מימון ההמונים הישראלית, OurCrowd. "נשקיע בישראל גם דרך Radicle", אומר מירון ומדגיש כי הקרן עצמה תתמקד בחברות קיימות, ואילו Radicle עשויה להשקיע בפרויקטי מחקר כמו של מכון וולקני. "אני מקווה שגם במסגרת Radicle נבצע עוד השנה השקעה ישראלית".

קרן Finistere עובדת בצמוד לענקיות בתעשיית האגרו-טק ומדעי החיים דוגמת אגריום, באייר, דו פונט, איגוד החקלאות העולמי ואפילו פפסיקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully