וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון מקרון: צפירת הרגעה לכלכלה האירופית

8.5.2017 / 8:00

אחרי המפלה בבריטניה רשמו תומכי האיחוד האירופי ניצחון כשהתברר שמקרון נמצא בדרכו לארמון האליזה. גם בישראל מברכים: "החדשות הטובות הן שלא יהיה שינוי כתוצאה מהבחירה"

צילום: רויטרס ודף הטוויטר של עמנואל מקרון, עריכה: שמרית גולדשטיין

נצחונו, שהיה כמעט ודאי, של עמנואל מקרון שחרר אנחת רווחה בשווקים העולמיים וגם בישראל. מבחינת הכלכלה הבינלאומית זהו הניצחון הגדול הראשון של תומכי האיחוד האירופי, שנחלו מפלה מפתיעה במשאל הברקזיט שבעקבותיו פורשת בריטניה מהאיחוד.

פריז אינה מרכז פיננסי גדול כמו לונדון, אולם המשק הצרפתי גדול לא פחות מהמשק האנגלי ושני רק לגרמניה. יש לכך השלכות משמעותיות גם על היצוא הישראלי, שייהנה מהתחזקות, זמנית לפחות, של היורו ויציבות השוק האירופי החשוב. צרפת עצמה נמנית עם עשרת יעדי היצוא הגדולים של ישראל שמייצאת אליה 1.2 מיליארד דולר.

ורד יצחקי, מנכלית חברת הייעוץ הפיננסי פרוטקטיב, אינה מצפה מהיורו לגדולות עם פתיחת המסחר הבוקר. היורו עלה בימים האחרונים כאשר הסקרים הצביעו על יתרון ברור למקרון, ולכן מרבית הציפיות לבחירתו כבר מגולמות בשער היורו", אומרת יצחקי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עמנואל מקרון נואם בפני תומכיו בפריז אחרי ניצחונו בבחירות, מאי 2017. רויטרס
עמנואל מקרון/רויטרס

גם יו"ר מכון הייצוא רמזי גבאי אופטימי. "החדשות הטובות הן שלא יהיה שינוי כתוצאה מהבחירה. מקרון הוא בעד השוק האירופי והרווח העיקרי שלנו יהיה מהתחזקות שער היורו ועליית כושר התחרות של היצואנים הישראלים באירופה", אומר גבאי.

ליאורה הדר, הנספחת המסחרית מטעם משרד הכלכלה בצרפת התעוררה אתמול לבוקר פריזאי גשום ואופטימי . "מקרון הוא פרו אירופאי ומצדד בגלובליזציה ובמגמות הכלכלה הליברלית והחופשית. הוא מעוניין להמריץ את הכלכלה ואת שוק העבודה להגמיש את שוק העבודה ואת הסכמי העבודה הכובלים. יש לו ניסיון - הוא היה שר הכלכלה בממשלת הולנד. ניצחון של לה פן היה צפוי להביא למשאל עם על השותפות באיחוד האירופי. היא ביקשה לצאת מהיורו ולהחזיר את הפרנק הצרפתי. זה יכול היה לגרום לזעזוע עולמי".

המדיניות של מקרון היא בעד סחר חופשי ולכן היא נוחה יותר למדינות יצואניות כמו ישראל. מקרון היה בישראל לפני שנתיים. הוא נפגש בכנס ההייטק DLD עם היזם יוסי ורדי, מארגן הכנס, ועם שר הכלכלה דאז אריה דרעי. מקרון התפעל מהחדשנות בהיי טק ומשיתוף הפעולה בין התעשיה והאקדמיה. זה מודל שהצרפתים מעוניינים לחקות. הצרפתים מבינים היום שהדרך היחידה להזניק את המשק שלהם הוא להיכנס לחדשנות ולסטארט אפים. יש להם חברות טכנולוגיות גדולות וחזקות. אבל חסרה להם הדינמיות והמהירות של תעשיית הייטק הישראלית.

שמואל פלאטו שרון בטקס פרסי אופיר, ספטמבר 2010. נמרוד סונדרס
"אם לה פן היתה נבחרת היו מגיעים לישראל 150 אלף יהודים מצרפת". שמואל פלאטו שרון/נמרוד סונדרס

איש העסקים פלאטו שרון עשה את הונו בצרפת ולמרות שהוא חי מזה שנים רבות בישראל הוא ממשיך לעשות שם עסקים. גם הוא שמח על בחירת מקרון. "אם לה פן היתה נבחרת היו מגיעים לישראל 150 אלף יהודים מצרפת", הוא אומר. "הכרתי את אבא שלה. הוא איש רע מאד ליהודים. אנטישמי". מצד שני מתקשה פלאטו לומר כיצד תראה צרפת של מקרון ויחסיו עם ישראל. פלאטו, שעזב את צרפת על רקע חקירה שנפתחה נגדו וניהל מאבק ממושך כדי להגיע להסדר עם שלטונות המס, מתייחס למקרון בחשדנות. "הוא לא מדבר. זה קשה מאד לדעת. עד עכשיו הוא אולי דיבר הרבה אבל לא אמר שום דבר מעשי. היו שמועות שגורמים ערבים מימנו לו את מסע הבחירות. קשה לדעת מה האמת בזה. צריך יהיה להמתין ולראות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully