וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד שלא רשם 17,000 ש': "אני מעדכן את אשתי, והיא רושמת"

אלה לוי-וינריב

9.5.2017 / 14:22

רשות המסים ערכה אתמול מבצע ביקורת בת"א בעסקים מתחומים שונים, כמחציתם משרדי עורכי דין. כ-11% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין

ספירת כסף, סניף בנק, תל אביב. רויטרס
ספירת כסף, סניף בנק, תל אביב/רויטרס

הטיעונים המשפטיים "היצירתיים" של עורכי הדין הגיעו אל זירת המס. "אני מוציא קבלה בזמן הפירעון", אמר לחוקרי רשות המסים עורך דין שלא רשם בספרי העסק הכנסות בהיקף 38,000 שקל, שהתקבלו בגין השכרת חלק ממבנה; עורך דין אחר, שלא רשם העברות בנקאיות וצ'ק בסכום כולל של כ-30,000 שקל, טען: "הייתי בחו"ל, לא הספקתי לרשום"; ועורך דין נוסף, שלא רשם 17,000 שקל שקיבל במזומן ועוד מספר צ'קים, הסביר למבקרי רשות המסים: "אני מעדכן את אשתי בערב, ואז היא רושמת קבלות".

את "התירוצים" היצירתיים הללו שמעו אנשי יחידת ניהול ספרים ברשות המסים במהלך מבצע ביקורת שערכו אתמול (ב') בתל-אביב, שהתמקד בענף עורכי דין. במסגרת המבצע, שנוהל על-יד פקיד שומה תל-אביב 3, בוצעו 158 ביקורות בעסקים מתחומים שונים, כמחציתן במשרדי עורכי דין. מהביקורות עולה כי כ-11% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין.

המבקרים הגיעו, בין היתר, לחנות הלבשה בה התקיימה מספר ימים לפני המבצע קניית ביקורת שלא נרשמה. כאשר עומת עם הממצאים, אמר בעל החנות: "פרצו לי לעסק וגנבו את סרטי הקופה".

בחנות לבני נשים בה לא נרשמה קניית ביקורת של 88 שקל, טען בעל העסק בפני המבקרים: "הדפסתי בטעות 00".

בנוסף, בביקורת שנערכה במוסך העוסק במכירה, בתיקון ובסחר באופנועים ישנים, גילו המבקרים כי הכנסות של כ-29,000 שקל, שהתקבלו בגין תיווך וסחר, לא נרשמו בספרי העסק - ובעל המוסך טען: "לא יודע, אין לי מושג". התיק הועבר להמשך טיפול במישור הפלילי.

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר על-ידי עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

  • עוד באותו נושא:
  • העלמת מס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully