וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר באסוס ובנקסט: האם ללקוחות הישראלים יש סיבה לדאגה?

השריפה שפרצה אתמול במחסני ענקית האופנה הבריטית "אסוס" מגיעה במקביל למצוקה כלכלית שחווה חברה בריטית אחרת שפופולרית בקרב ישראלים, "נקסט". למרות זאת, הלקוחות הנאמנים מסרבים להתרגש. "אם זה היה קורה ב'עלי אקספרס' היינו מודאגים. עם הבריטיות אנחנו שקטים"

עריכת וידאו:ניר חן

בצירוף מקרים נדיר, משבר חמור פוקד בימים אלה את שתי ענקיות האופנה "נקסט" ו"אסוס". חברת "נקסט", המפעילה את אחד מאתרי הקניות האהובים ביותר על הצרכנים בישראל, סובלת מקשיים כלכליים ומניית החברה צנחה בעשרות אחוזים מאז השיא שרשמה בסוף 2015. השבוע אף קיבלו לקוחות רבים בישראל הודעה על עיכוב בהזמנת המוצרים, במה שנראה כעדות נוספת למשבר שעוברת החברה.

כמעט במקביל, פרצה אתמול (שלישי) שריפה במחסני אתר הקניות הבריטי "אסוס" בפאתי ברלין. השריפה כילתה סחורה בשווי של יותר משישה מיליון לירות סטרלינג (כ-30 מיליון שקלים), ואף גרמה להשבתה זמנית של הפעילות באתר הפופולרי.

ואולם, למרות המשברים בשתי ענקיות האופנה, לא נראה כי ללקוחות הישראלים צריכות להיות סיבות רבות לדאגה. "אסוס" כבר מיהרה לפרסם הודעה, שלפיה כל המלאי במחסן שנשרף בגרמניה מבוטח, ולכן אף לקוח לא אמור להיפגע כלכלית מאובדן הסחורה שהזמין. כמו כן, לקוחות רבים של "נקסט" מעידים כי לא הרגישו כלל בעיכוב בהזמנתם – חרף ההודעה שפורסמה – ולכן הם מסרבים להתרגש מהדיווחים על מצוקה כלכלית של החברה.

"אני לא מוטרדת בכלל, עובדה שאני וכל החברות שלי מקבלות את המשלוחים כרגיל, ואנחנו מזמינות הרבה – כשלוש חבילות בשבוע", מספרת ליבי אלעד, בת 32 מראשון לציון. היא מוסיפה כי "גם אם המשלוח יתעכב או אפילו בכלל לא יגיע, לבתי החברות האלה שירות לקוחות מעולה, ותמיד אפשר למצוא מענה. אם זה היה קונה ב'עלי אקספרס' הסינית לדוגמה הייתי יותר מודאגת, כי אצלם המוצר הרבה פעמים לא תואם את מה שמקבלים בפועל. אבל לגבי הבריטיות אני שקטה. כאן מדובר בקנייה בטוחה".

גם ענבל, בת 29 מאשדוד, לקוחה נאמנה של "אסוס", מאמינה שבסופו של דבר המשבר הרגעי יחלוף והיא תוכל לשוב ולקנות באתר שהיא כה אוהבת. "אם חלילה לא אוכל לקנות יותר באסוס, אני חושבת שיהיה לי ממש קשה, אני ממש מכורה לאתר הזה", היא אומרת, אך באותה נשימה מציינת כי היא "מקווה שלא נגיע לזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

העובדה כי הלקוחות של ענקיות הסחר הבריטיות לא מתרגשות מהמשבר אינה מפתיעה. בשנים האחרונות הצליחו "אסוס" ו"נקסט", שמבטיחות משלוח מהיר וחינמי של חבילות עד הבית, ליצור לעצמן קהל לקוחות ישראלי נאמן. "אסוס" היא כיום חברת אופנה בינלאומית שמוכרת יותר מ-85 אלף מותגים עם פריסת חנויות עולמית רחבה. בחודש פברואר האחרון, למשל, נרשמו 127 מיליון כניסות לאתר החברה, שפועל בשבע שפות שונות. ל"נקסט" יש מאות חנויות ברחבי בריטניה ומאות נוספות ברחבי העולם, ואתר החברה זכה לפופולריות רבה בישראל בעיקר בקרב הורים לילדים. אתר החברה מתורגם לעברית, והוא מאפשר ללקוחות לרכוש פריטי לבוש מגוונים לילדים במחירים נמוכים יותר ביחס לאלו הנמכרים בארץ.

בניגוד לאתרים שמתווכים בין סוחרים לבין הלקוחות, כמו EBAY או "עלי אקספרס", שלא מחזיקים במלאי של סחורה ולא שולטים על המשלוחים, שתי החברות הבריטיות שולטות במלאים וכך גם בקצב המשלוחים. המענה המהיר בשירות הלקוחות והחזר כספי מובטח על כל בעיית אי התאמה של מוצר ללקוח, נתנו ללקוחות את תחושת הביטחון - שנשארת עמן אפילו בתקופה כזו של חוסר ודאות.

זו אינה השריפה הגדולה הראשונה שפגעה במחסניה של אסוס. ביוני 2014 מיליוני גולשים ברחבי העולם שרצו לגלוש באתר, נדהמו לגלות שהוא נאלץ להפסיק את פעילותו, עקב התלקחות במחסני הסחורה בדרום יורקשייר, אנגליה. על פי הערכה זהירה, נראה שהפעם הנזק מצומצם יותר וההתאוששות תהיה מהירה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully