וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ הפיל את המדדים בוול סטריט: הגיע הזמן לדאוג גם בישראל?

18.5.2017 / 15:41

השערוריות הפוקדות בשבוע האחרון את הממשל האמריקאי שלחו את המדדים המובילים בוול סטריט לירידותחדות. אלדד תמיר מנסה להרגיע את המשקיעים - השערוריות ייעלמו, זו דווקא הזדמנות

צילום:ניב אהרונסון עריכת וידאו: ניר חן

אלדד תמיר מנכ"ל בית ההשקעות תמיר פישמן מדווח למהדורת וואלה! NEWS על יום מסחר שלילי בבורסה התל אביבית בעקבות ירידות השערים החדות בבורסה האמריקאית. מניות הבנקים בוול סטריט ירדו בשיעור החד ביותר מאז ספטמבר על רקע חששות כי ריבוי השערוריות סביב דונלד טראמפ עלול להקשות עליו לקדם את תכניותיו הכלכליות לעידוד הצמיחה בארה"ב. מדדי דאו ג'ונס ו-S&P 500 צנחו ב-1.8% - הנפילה היומית החדה ביותר מאז ספטמבר. מדד נאסד"ק, צלל ב-2.6% - הנפילה היומית החדה ביותר מאז יוני. מדד מניות החברות הקטנות (small-cap) ראסל 2000 נפל ב-2.5%.

בנוסף לירידות במדדים אלה מדד התנודתיות של וול סטריט (VIX) - הידוע גם בכינויו "מדד הפחד" שכן הוא מספק אינדיקציה מסוימת לרמת הפחד של המשקיעים בוול סטריט - נסק ב-39%, הזינוק היומי החד ביותר מאז ספטמבר. תמיר מציין שההיסטריה סביב פיטורי ג'יימס קומי והחקירה המתנהלת נגד היועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין, בגין קשריו עם רוסיה צפויים לחלוף כמו ששערוריות אחרות התנדפו מאליהן והבורסות התייצבו. לדבריו, טראמפ ימשיך כנראה לטלטל במהלך כהונתו את השערים עוד הרבה פעמים וזו בטח לא משבר שיותיר את רשמיו בשבועות הקרובים.

אלדד מדגיש שחייבים להבין שהירידות אינן בהכרח רעות למשקיעים, הרי את התשואות עושים בימים של ירידות ואין סיבה לברוח. להפך, זו הזדמנות להשקיע במניות מובילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully