וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלקהוק על אדמת הממלכה: פרטי עסקת הענק בין ארה"ב וסעודיה נחשפים

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ פתח את ביקורו במזרח התיכון בחתימה על הסכם נשק בשווי 110 מיליארד דולר עם ערב הסעודית. כעת מתחילים להיחשף פרטי העסקה. בין היתר: מפעל של לוקהיד מרטין וייצור מסוקי בלקהוק

צילום: רויטרס

כיממה לאחר ההודעה על חתימת הסכם הסחר בנשק הענק בשווי 110 מיליארד דולר בין ארצות הברית לערב הסעודית, מתחילים להיחשף היום (ראשון) פרטים נוספים מתוכו. אחד הסעיפים המרכזיים בעסקה, שפתחה את סיורו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, במזרח התיכון, כולל תכנית להקמת מפעל של חברת "לוקהיד מרטין" האמריקנית על אדמת ערב הסעודית בהשקעה כוללת של שישה מיליארד דולר. במפעל צפויים להיות מורכבים כ-150 מסוקי "בלקהוק". בהצהרה משותפת לארצות הברית ולערב הסעודית נמסר כי הקמת המפעל תספק 450 משרות לעובדים בממלכה וכ-18 אלף משרות לעובדי ייצור בארצות הברית.

מסוק בלקהוק של חיל האוויר. חיל האוויר, אתר רשמי
מסוק "בלק הוק"/אתר רשמי, חיל האוויר

במסגרת העסקה נחתם בין הצדדים גם מזכר הבנות, שבו מביעות התעשיות הביטחוניות הסעודיות כוונה להשקיע בעתיד 28 מיליארד דולר במערכות נשק מגוונות של "לוקהיד מרטין". בין השאר, הוזכרו מערכות הגנה אוויריות, ספינות מלחמה, מטוסים, טכנולוגיות הנעה של מסוקים, מערכות ראדאר ומערכות מעקב מודיעיניות.

"'לוקהיד מרטין' גאה להיות חלק ממהלך היסטורי שיחזק את היחסים בין ארצות הברית לבין ערב הסעודית", אמר מרילין הוסון, נשיא, יו"ר ומנכ"ל "לוקהיד מרטין". "אנחנו גאים במיוחד בצורה שבה מגוון המוצרים שלנו יסייעו לשפר את ביטחונה של ערב הסעודית, את תהליך השלום באזור ויסייע ליצירת מקומות עבודה חדשים בארצות הברית ובממלכה".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בביקור בסעודיה 21 במאי 2017. רויטרס
טראמפ בביקורו בערב הסעודית, אתמול/רויטרס

אתמול, עם פרסום ההודעה הרשמית על החתימה על עסקת הענק, נמסר בהצהרה משותפת של שתי המדינות, כי "העסקה הביטחונית מפגינה באופן הברור ביותר את המחויבות של ארצות הברית לשותפות עם ערב הסעודית ועם בעלות בריתה ממדינות המפרץ, מרחיבה את ההזדמנויות עבור חברות אמריקניות באזור ותיצור עשרות אלפי משרות נוספות במפעל הביטחון האמריקני".

מי שחתמו על ההסכם, בטקס שבו השתתף גם המלך, היו סגן יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, שמשמש גם שר ההגנה וטילרסון. שווי העסקה הוא 380 מיליארד דולר לעשור הקרוב, 110 ממנה עכשיו. היא כוללת ייצור מקומי של 150 מסוקי קרב מדגם בלאק הוק וכן טנקים מדגם אברמס, ספינות קרב, סוללות פטריוט ותחמושת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully