וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידים זועמים: כרטיסי הרב-קו מבוטלים בגיל 18 – בלי הודעה מוקדמת

23.5.2017 / 12:00

רבים גילו במפתיע עם הגיעם לגיל 18 שכרטיס התלמיד שרכשו בוטל. זאת, למרות שהיה טעון עדיין בסכום כסף נוסף - וחרף העובדה ששנת הלימודים טרם הסתיימה. "עליתי לאוטובוס ופתאום גיליתי שהכרטיס נחסם", מעיד תלמיד. משרד התחבורה: להפעלת הכרטיס מחדש ניתן לגשת לעמדות שירות

עליה אל האוטובוסים תותר גם מהדלתות האחוריות באמצעות כרטיס רב קו דן אגד. קובי ליאני
עמדת "רב-קו" באוטובוס/קובי ליאני

גל, תלמידת תיכון מתל אביב, עלתה לאוטובוס ביום הולדתה ה-18 וגילתה לתדהמתה שכרטיס ה"רב קו" שברשותה לא עובר במסוף של הנהג. זאת, למרות שהטעינה אותו רק זמן קצר לפני כן ב-50 שקלים נוספים. "מזל שהייתי עם אמא שלי והיא שילמה עבור הנסיעה, אחרת הייתי צריכה לרדת מהאוטובוס כי לא היה עלי כסף מזומן", מספרת גל בשיחה עם וואלה! עסקים.

כששוחחה על הנושא עם חברותיה, גילתה גל שמקרה דומה קרה גם לכמה מהן, שחגגו יום הולדת 18 לאחרונה. "יש לי חברה שהטעינה כרטיס ב-500 שקלים ואז גילתה שהכרטיס נחסם בלי שום התרעה מוקדמת. היא הייתה צריכה לגשת לתחנת שירות כדי לקבל את הכסף שלה בחזרה", היא אומרת.

גם עומר, תושב חיפה, מעיד על חוויה לא נעימה שהייתה לו עם העלייה לאוטובוס. "קצת אחרי שמלאו לי 18 עליתי לאוטובוס וגיליתי שהכרטיס שלי נחסם", הוא מספר. "מזל שהיו לי כמה שקלים בכיס ויכולתי לשלם על הנסיעה, אחרת הייתי מאחר לשיעור בבית הספר".

לדבריו, "כדי לקבל את הכסף שלי בחזרה ולהפעיל את הכרטיס הייתי צריך לגשת לתחנת השירות של 'רב-קו' בחיפה, וגם בשביל זה לקחת אוטובוס הלוך וחזור. הצלחתי גם לקבל הנחה עד סוף שנת הלימודים כי הבאתי מכתב מבית הספר שאומר שאני עדיין תלמיד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

הכרטיס נחסם אוטומטית

על פי נהלי משרד התחבורה, תלמידי בית ספר עד גיל 18 נהנים מנסיעות בתחבורה ציבורית בהנחה של 50%, אשר ניתנת על ידי הקניית ערך צבור כפול מהסכום שטוען התלמיד בכרטיס ה"רב-קו". כך למשל, אם התלמיד הטעין 50 שקלים, הסכום שממנו הוא נהנה בפועל בתשלום על הנסיעות הוא מאה שקלים. הנחה זו אמורה להיות תקפה עד סיום הלימודים בבית ספר. עם זאת, במשרד התחבורה החליטו לחסום את כרטיסי התלמידים בהגיעם לגיל 18 באופן אוטומטי, ללא הודעה מוקדמת - וזאת גם אם הסכום המקורי שהטעינו בכרטיס, ללא הכפלת הסכום, לא מומש במלואו.

כפי שהעידו התלמידים ששוחחו עם וואלה! עסקים, כדי שתלמיד יוכל להשיב את כספו ולהפעיל מחדש את את הכרטיס עליו לגשת למרכזי השירות של רב קו, שבמקרים רבים ממוקמים במרחק נסיעה מביתם, ולכן נאלצים לשלם על נסיעה נוספת באוטובוס כדי לפתור את העניין הביורוקרטי.

אוטובוס דן. שרון בוקוב
בני נוער מסתמכים על התחבורה הציבורית/שרון בוקוב

"תלמידי בית ספר הם אחת הקבוצות עם הצורך הכי ברור בתחבורה ציבורית וכל פגיעה ביכולת שלהם להשתמש בה גורמת להם נזק", טוען רונן ברגמן, מנכ"ל אמון הציבור. "אין שום הגיון במצב כזה שבגיל 18 יחסמו לנערים ונערות את הכרטיס ויבטלו את ההנחה לפני שנגמרת שנת הלימודים".

לפי ברגמן, הבעיה היא הרבה יותר רחבה. "זו הסתכלות טכנית, ביורוקרטית ולא הגיונית על הרגלי השימוש באוטובוסים והיא רק דוגמה אחת לבעיות חמורות ביותר בניהול התחבורה הציבורית בישראל. כל הבעיות נובעות מכך שמשרד התחבורה מתקשר עם כל הגורמים במערכת, פרט למשתמשי התחבורה הציבורית עצמם. אמון הציבור קורא פעם נוספת למשרד התחבורה להקים מנהלות לתכנון ופיקוח על תחבורה ציבורית עם ייצוג למשתמשי תחבורה ציבורית, ולהיות עם היד על הדופק על תקלות טכניות מהסוג הזה, שרק מעצבנות ומרחיקות אנשים משימוש בתחבורה ציבורית".

ממשרד התחבורה נמסר: "על פי תקנות התעבורה, בני נוער עד גיל 18 וכן תלמידים שעדיין לומדים בכיתה י"ב, זכאים להנחה של 50% בתחבורה הציבורית, באמצעות כרטיס 'רב-קו' (פרופיל נוער) או כרטיסייה. מועד פקיעת תוקף פרופיל תלמיד ב'רב-קו', חלה במלאות 18 שנים לתלמיד, והיא מבוצעת כברירת מחדל. תלמיד שעבר את גיל 18, אולם עדיין רשום כתלמיד כיתה י"ב, זכאי להנחה של 50% בתחבורה הציבורית. לצורך מימוש ההנחה יש להגיע לעמדת השירות כדאי לשחרר את היתרה שנצברה תחת הפרופיל הקודם ולהעבירה לפרופיל המעודכן ובכך להמשיך וליהנות מהנחת התלמיד עד לסוף לימודיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully