וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל היפה: הזוכים בפרסי מנהיגות פורצת דרך ומעוררת השראה

24.5.2017 / 18:22

לקראת הכנס השנתי של מועצת המכינות הקדם צבאיות וקק"ל הוכרזו ארבעת הזוכים בפרסים היוקרתיים, ביניהם מנכ"ל ארגון "דור לדור" ניר יששכר ומנכ"ל תנועת "אמ"ת" אור דוארי. בכנס שייערך ב-25.5 בירושלים ישתתפו הנשיא ריבלין, הרמטכ"ל איזנקוט ויו"ר קק"ל דני עטר

נשיא המדינה ראובן ריבלין והרמטכ"ל גדי איזנקוט בכנס המכללות הצה"לי, 14 בפברואר 2017. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
הנשיא ריבלין והרמטכ"ל איזנקוט/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

ב-25 במאי יתקיים הכנס השנתי של מועצת המכינות הקדם הצבאיות בשיתוף קק"ל בסימן "רואים רחוק – רואים התיישבות". הכנס ייערך בבנייני האומה בירושלים בהשתתפות למעלה מ-3,000 חניכי ובוגרי המכינות, נשיא המדינה ראובן ריבלין, הרמטכ"ל גדי איזנקוט, יו"ר קק"ל דני עטר, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, אלופה במיל' אורנה ברביבאי, הרב הצבאי הראשי תא"ל אייל קרים. הטקס יערך בהנחיית העיתונאית שרה ב"ק.

נושאו המרכזי של הכנס הוא החלטת המכינות להציב לפני בוגריהן את היעד הציוני הישן-חדש: יישוב הפריפריה בגליל, בנגב ובירושלים.

מועצת המכינות הקדם צבאיות מאגדת את 54 המכינות הקדם צבאיות, חילוניות, דתיות ומעורבות. כ-3,500 חניכים מתחנכים בשורות המכינות מדי שנה. חזון המכינות הקדם צבאיות הוא להצמיח מנהיגות אתית וחברתית שתוביל יחד שינוי משמעותי בחברה הישראלית, ותהווה את חוד החנית של מנהיגות מתנדבת בעלת אופק אתי והומניסטי.

מועצת המכינות הקדם צבאיות הכריזה על הזוכה בפרס מנהיגות פורצת דרך. ניר יששכר, מנכ"ל ארגון "דור לדור" יקבל את הפרס על סך עשרת אלפים שקלים. מנימוקי ועדת הפרס: "ניר מנהל את ארגון 'דור לדור' העוסק במשימה לאומית ממדרגה ראשונה – חיבור בין צעירים וזקנים כדי לפתור את בעיית הבדידות הקשה ממנה סובלים כ-400 אלף זקנים בישראל. ניר היה חבר של בן ציון שי חדד, לוחם וחובש קרבי במגלן שנהרג בתאונת דרכים באוגוסט 2006. לאחר מותו של בן, ניר לקח חלק בהקמת המכינה 'בני ציון' בתל אביב על שמו והיה איש צוות במכינה 5 שנים. את פעולתו בניהול 'דור לדור' החל ב-2012 ומאז הוביל את הארגון להישגים מרשימים, ביניהם ליווי 450 קשישים עריריים בשנה, שיפוץ כ-70 בתי קשישים לפני פסח, מיזם 'מסביב למדורה' המפגיש צעירים עם דור המייסדים, ועוד. פעולתו למען החיבור הבין-דורי בישראל הינה יוצאת דופן בהיקפה והשפעתה".

ניר יששכר, מנכ"ל ארגון "דור לדור". באדיבות המצולמים
ניר יששכר, מנכ"ל ארגון "דור לדור"/באדיבות המצולמים

כמו כן, הוכרז הזוכה בפרס מנהיגות מעוררת השראה. הראשון, אור דוארי, הוא מנכ"ל תנועת "אמ"ת" (אמת מארץ תצמח), בוגר מכינת "עצם". מנימוקי ועדת הפרס: "אור ייסד את תנועת אמ"ת המפעילה אלפי מתנדבים בשנה, ביניהם חניכי ובוגרי מכינות קדם צבאיות, בעבודה חינוכית חקלאית אצל חקלאים באדמות מדינה וקק"ל. התנועה פעלה למחקר ופיתוח תכנית אב למרחב לב הגליל, מהלך התיישבותי כולל המגבש פתרונות התיישבותיים יצירתיים למרחב הכפרי, העירוני, והשטחים הפתוחים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אור דוארי, מנכ"ל תנועת "אמ"ת" (אמת מארץ תצמח). באדיבות המצולמים
אור דוארי, הוא מנכ"ל תנועת "אמ"ת"/באדיבות המצולמים

שני בוגרי מכינות נוספים - עפרי רביב בוגר מכינת "מיצר" ותומר דרור בוגר מכינת "עין פרת", יקבלו פרס על התנועה שייסדו יחד - "ציוני דרך". מנימוקי ועדת הפרס: "עפרי ותומר הקימו יחד בשנת 2012 את תנועת 'ציוני דרך' הפועלת לגייס את הדור הצעיר בישראל להתמודד עם אתגרים מרכזיים בחברה הישראלית ולהעצים זהות ציונית, יהודית, ודמוקרטית. התנועה מפעילה בין השאר את תכנית 'בלבה חומה' – פרויקט חונכות בין סטודנטים חרדים לסטודנטים לא חרדים, ליצירת גשר בין האוכלוסיות לצד שילוב הציבור החרדי באקדמיה ובתעסוקה. הפרויקט אשר פועל מאז 2012 בהשתתפות למעלה מ-1,000 סטודנטים הוביל לירידה מ-50% בממוצע נשירה של גברים חרדים מהאקדמיה ל-5% נשירה בקרב משתתפי התכנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully