וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצמח הארצישראלי שעשוי להקל על חיי 200 מיליון חולי סוכרת בעולם

21.6.2017 / 8:26

במשך מאות שונים השתמשו בארץ ישראל בצמח הסירה הקוצנית לצרכים שונים. מחקר של ד"ר טובית רוזנצויג מאוניברסיטת אריאל מוביל לפיתוח תרופה שתקל על חייהם של מיליונים. "תוצאות המחקרים שביצענו עד כה מרשימות, אנחנו לפני ניסוי קליני ראשון בבני אדם". צפו

צילום מסך

היא אחד הצמחים הנפוצים בארץ ישראל, וכל מי שמטייל באזור החוף, השפלה והרי ירושלים יכול לראותה במלוא תפארתה בשולי השבילים. סירה קוצנית היא צמח ים תיכוני שמשמש זה מאות שנים את תושבי הארץ. ישנו תיעוד ספרותי מהמאה ה-13 המתאר כיצד בירושלים השתמשו בענפי הסירה הקוצנית לצורך טאטוא הדרכים, הענפים מהווים חומר בערה מצוין, דרכם סיננו מים, הם סימנו גבולות בין נחלות ואף שימשו למילוי כריות ומזרנים לאחר גריסתם.

לסירה קוצנית גם סגולות רפואיות. מחקר באוניברסיטת אריאל בראשות ראש התכנית לתואר שני בביולוגיה, ד"ר טובית רוזנצויג, הוביל לפיתוח תרופה שעשויה לשנות את חייהם של יותר מ-200 מיליון בני אדם ברחבי העולם החולים במחלת הסוכרת. "במחלת הסוכרת נפגעת היכולת של הגוף לאזן את רמות הסוכר בדם", אומרת ד"ר רוזנצויג, "הרפואה העממית מכירה בסגולותיו של צמח הסירה הקוצנית, אנחנו חוקרים את הפעילות הזאת בשיטות מדעיות ומודרניות. תוצאות המחקרים שביצענו עד כה מרשימות, יש השפעה טובה על רמות הסוכר בדם, הרגישות לאינסולין משתפרת ואנחנו לפני ניסוי קליני ראשון בבני אדם".

הישראלית שלא הסתפקה בפתרונות הרפואה ופיתחה לבתה מכשיר מציל חיים

הטיפול החדשני שעשוי לרפא הפרעות התנהגות, אוטיזם ודיכאון

את אישה ילידת ישראל? זה הוויטמין שכנראה חסר לך

למחקרים נוספים של אוניברסיטת אריאל

וואלה! NEWS בשיתוף אוניברסיטת אריאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully