וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים ערך את כנס "עסקים ונגישות"

28.5.2017 / 8:48

הכנס עסק בחוק להנגשת עסקים לבעלי מוגבלויות ובאתגרים העומדים בפני בעלי העסקים. אריק פינטו: "ישראל צריכה ויכולה להיות חברה טובה יותר, שיודעת להכיר באחר ולסייע לו להתמודד עם מגבלותיו"

עו"ד רועי כהן נשיא להב לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל, יובל וגנר נשיא עמותת נגישות ישראל ואריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים.
עו"ד רועי כהן נשיא להב לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל, יובל וגנר נשיא עמותת נגישות ישראל ואריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים

בנק הפועלים ועמותת נגישות ישראל ערכו את כנס "עסקים ונגישות". הכנס המיועד לעסקים קטנים ובינוניים עסק בדרישות החוק להנגשת בתי עסק, באתגרים ובפתרונות העומדים לרשות העסקים לצד הצגת הערך החברתי והעסקי. בכנס השתתפו עו"ד רועי כהן נשיא להב לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל, יוסי אלקובי נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה בישראל, נפתלי קאיקוב יו"ר מנהלי רישוי עסקים ברשויות המקומיות ויובל וגנר נשיא עמותת נגישות ישראל. בסוף הכנס המשתתפים נהנו מהרצאת אורח מרתקת של המגישה והעיתונאית הבכירה כלת פרס סוקולוב, גל גבאי.

אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים פתח את הכנס ואמר: "אני שמח מאוד לארח אתכם במסגרת הכנס החשוב הזה על עסקים ונגישות. כידוע לכם, אני עצמי אדם עם מוגבלות. התמזל מזלי, והמגבלה הפיזית שלי מעולם לא עיכבה את ההתפתחות המקצועית שלי. אני עובד 36 שנה בבנק הפועלים, ואני יכול לומר לכם שהשיקולים לקדם אותי היו תמיד מקצועיים בלבד. עם זאת, כשאני יוצא מבנק הפועלים ומסתובב ברחבי הארץ, אני מקבל תזכורות רבות לעובדה שאני אדם עם מוגבלות. לעתים התזכורת מגיעה בצורת גרם מדרגות ללא מעלית, לעתים בחניה מרוחקת, לעתים במסעדה או אתר תיירות שאינם נגישים.

ישראל 2017, לצערי, עדיין איננה יודעת להכיל באופן מלא את הקהילה העצומה של אנשים עם מוגבלות. כ-18% מהאוכלוסייה בישראל, כ-1.5 מיליון אנשים, הם אנשים המוגדרים כבעלי מוגבלות מסוגים שונים - ולמרות זאת, ישראל היא מדינה לא מונגשת: לפי סקירה שביצעה עמותת נגישות ישראל בשנת 2016, כ-63% מאתרי התיירות והבילוי אינם נגישים.

אריק פינטו.
"אני מתחייב בפניכם כי אנחנו, עובדים ומנהלים בבנק הפועלים, נמשיך לפעול במרץ ליצירת נגישות מלאה לאנשים עם מוגבלות". אריק פינטו

זהו מצב שלא ניתן להשלים איתו. ישראל צריכה ויכולה להיות חברה טובה יותר, שיודעת להכיר באחר ולסייע לו להתמודד עם מגבלותיו - ולא להציב בפניו מגבלות נוספות. חוסנה הערכי של מדינה נבנה במידה רבה מיכולתה לראות את האחר, ולאפשר לו לקחת חלק במרקם החיים האזרחיים באופן המלא ביותר".

פינטו הוסיף ואמר:" אני רוצה לנצל את הבמה הזו כדי לקרוא שוב לחבריי, מנהלים ועובדים במגזר העסקי, לפעול ככל יכולתם כדי להסיר את המגבלות מדרכם של אנשים בעלי לקויות. איננו צריכים לחכות למחוקק שיכפה עלינו נגישות: זהו האינטרס שלנו לגלות אחריות חברתית, לייצר גיוון בתעסוקה ולשלב בארגונים שלנו אנשים מכל שכבות החברה הישראלית. כולנו נרוויח מכך.

אני מתחייב בפניכם כי אנחנו, עובדים ומנהלים בבנק הפועלים, נמשיך לפעול במרץ ליצירת נגישות מלאה לאנשים עם מוגבלות – בתעסוקה, בשירות, במוצרים ובכל תחום אחר. זוהי מחויבותנו המוסרית, הערכית והעסקית".

בנוסף, הבנק אירח מפגש של מועדון הצרכנות 'עדיף' עבור ראשי ארגונים ועמותות המובילים את האג'נדה החברתית של ציבור הנכים בישראל ובו ניתנו כלים פיננסיים מותאמים לצרכי משק הבית של אדם עם מוגבלות.

במפגש נאמו עמוס רון יו"ר מועדון הצרכנות עדיף, ציפי ברון נשיאת ארגון הגג של ארגוני הנכים, יואל חשין יו"ר 2BCommunity ורות דיין מדר- מנהלת מחלקת חברה וממונה נגישות במרכז השלטון המקומי.

בכנס זה השתתפו עמותות וארגונים רבים ביניהם: אגודת סיסטיק פיברוזיס, אילן, אלוט, אנוש, בקול, אתגרים, גדולים מהחיים, האגודה לסוכרת נעורים, המרכז לעיור, יתד, כנפים של קרמבו, מקשיבים נט, נגישות ישראל, נכה לא חצי בו אדם, עלה, בית הגלגלים, כיוונים עוצמה, פרקינסון, שקל, קו לחיים, שכולו טוב, מגדלאור, שווים ועוד.

מפגשים אלה מקדמים את המפגש בין הכוח הצרכני של אנשים עם מוגבלות לבין בתי העסק המנגישים את עסקיהם ומאפשרים לפלח אוכלוסייה נוסף לתרום להגדלת מחזור הפעילות העסקי ובכך להניע את הכלכלה המקומית תוך מתן מענה חברתי. בכנס נגישות בעסקים בשותפות עם עמותת נגישות ישראל יידונו בהיבטים משפטיים בנושא הנגשה, ארגז כלים לנגישות עסקים, הנגשה פיזית ודיגיטלית ומה שביניהם וכלים נוספים לסיוע להנגשה.

מערכת וואלה! בשיתוף בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully