וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכרז בוטל; החל ממחר - כל מונית תוכל לאסוף נוסעים מנתב"ג

28.5.2017 / 9:34

לאחר הודעתה של חברת "הדר" על פרישתה מהמכרז להפעלת מערך ההסעות מנתב"ג, ברקע מחאת נהגי החברה על פגישה בפרנסתם, הודיעה רשות שדות התעופה על ביטול המכרז של "הדר" ו"gett" ועל פרסום מכרז חדש. המשמעות - ההנחה בשיעור 31% שהייתה אמורה להיכנס לתוקף ממחר תידחה

צילום: צלמי וואלה!NEWS וסרטוני גולשים

לאחר הודעת חברת המוניות "הדר", כי היא פורשת מהמכרז להפעלת מערך ההסעות בתשלום מנתב"ג, הודיעה הבוקר (ראשון) רשות שדות התעופה כי המכרז שבו זכתה "הדר" יחד עם חברת "gett", מבוטל, וכי ייערך מכרז חדש. החל ממחר תוכל כל מונית הרשומה כחוק בישראל לאסוף נוסעים מנתב"ג לאחר רישום ועמידה בתנאי הפיקוח הכללי של רשות שדות התעופה עד להודעה חדשה.

לפי רשות שדות התעופה, שירות לנוסעים יינתן גם באמצעות האפליקציות הרשומות בישראל ולאחר רישום על פי כללי הסדר הנהוגים בנתב"ג. נוסף על כך, תעמיד רשות שדות התעופה לרשות הציבור מערך אוטובוסים חינם בשעות העומס ומחסור במוניות.

החל מהלילה שבין שני לשלישי כל נהג מונית שיבקש לאסוף נוסעים מנתב"ג יצטרך להירשם בחניון המוניות. לאחר הרישום, ישלחו המוניות לתור כדי לאסוף נוסעים כפי שהיה בעבר. מחירי המחירון המאושרים על ידי משרד התחבורה ורשות שדות תעופה יפורסמו לנוסעםי במקומות בולטים. במקומות שבהן לא יהיה מחיר מחירון יונחו להפעיל מונה.

הפגנת נהגי המוניות בנתב"ג, מאי 2017. גיא אלון, מערכת וואלה! NEWS
עובדי "הדר" מוחים בנתב"ג, בסוף השבוע/מערכת וואלה! NEWS, גיא אלון

המכרז שבו זכו "הדר" ו"gett" היה אמור להוזיל את מחירי המוניות מנתב"ג לרחבי הארץ בשיעור של 31%. עם זאת, עובדי "הדר" מחו בתוקף וטענו כי תנאי המכרז יפגעו קשות בפרנסתם. למרות שבסוף השבוע האחרון דווקא הודיעה "הדר" כי הגיעה לסיכום עם "gett" על הפעלה משותפת של מערך ההסעות, הבוקר, על רקע מחאת עובדי החברה, חזרה בה שוב והודיעה כי היא פורשת מהמכרז.

המשמעות היא שמחירי הנסיעה מנתב"ג יישארו לפי שעה על פי המחירון הנוכחי של משרד התחבורה, עד לפרסום תוצאות המכרז החדש. עם זאת, המחיר צפוי להיות מעט זול יותר מהמחיר הנהוג כיום, מכיוון שרשות שדות התעופה הודיעה שעד להודעה חדשה היא לא תגבה דמי זיכיון בסך חמישה שקלים מנהגי המוניות.

עוד באותו נושא

הנחה של 31% - ההסכמות שפוצצו את המכרז

לכתבה המלאה

זה המחירון החדש שפוצץ את המכרז:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully