וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלא יעבדו עליכם: זה מחירון המוניות מנתב"ג

29.5.2017 / 15:45

כל מונית הרשומה כחוק בישראל יכולה לאסוף נוסעים מנמל התעופה בן גוריון. מחירי המחירון המאושרים על ידי משרד התחבורה ורשות שדות תעופה יפורסמו לנוסעים במקומות בולטים. אז כדי שלא תשלמו יותר - ריכזנו עבורכם את התעריף הרשמי למגוון יעדים ברחבי הארץ

עריכת וידאו:ניר חן

זה קורה: המונופול הבלעדי של חברת המוניות "הדר" על מערך ההסעות בתשלום מנמל התעופה בן גוריון, פקע וכל מונית הרשומה כחוק בישראל תוכל לאסוף נוסעים מנתב"ג עד לקיום מכרז חדש. זאת, לאחר רישום ועמידה בתנאי הפיקוח הכללי של רשות שדות התעופה. ברשות שדות התעופה מנסים להפיג את החשש מפני כאוס שייווצר בשדה עם פתיחתו לכלל נהגי המוניות בישראל. כחלק מהמאמץ להתכונן בצורה המיטבית למצב החדש, יועמדו לרשות הציבור מערך אוטובוסים חינם בשעות העומס ומחסור במוניות.

לפי רשות שדות התעופה, כל נהג מונית שיבקש לאסוף נוסעים מנתב"ג יצטרך להירשם בחניון המוניות. לאחר הרישום, ישלחו המוניות לתור כדי לאסוף נוסעים כפי שהיה בעבר. מחירי המחירון המאושרים על ידי משרד התחבורה ורשות שדות תעופה יפורסמו לנוסעים במקומות בולטים. במקומות שבהן לא יהיה מחיר מחירון, יונחו הנהגים להפעיל מונה.

משרד התחבורה קבע את התעריף הרשמי והמחייב לנסיעה במונית מנתב"ג למגוון יעדים ברחבי הארץ. היעדים הבולטים – תל אביב: 129 שקלים לנסיעה בין 5:30 בבוקר עד 21:00 בערב ו-148 שקלים לנסיעה מ-21:00 ואילך, ירושלים: 249 שקלים לנסיעה במהלך היום ו-298 לנסיעה בלילה, חיפה: 502 שקלים ביום ו-614 בלילה ובאר שבע: 463 שקלים ביום ו-566 במהלך הלילה.

סערת המוניות - כותרת נוספות:
המכרז בוטל; החל ממחר - כל מונית תוכל לאסוף נוסעים מנתב"ג
נהגי המוניות מרוצים מביטול המכרז, הנוסעים פחות: "גזלו מאיתנו חיסכון"
מדוע נכשל הניסיון להוזיל לנו את הנסיעה מנתב"ג?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול, בשיחה עם וואלה! עסקים, הביעו שמחה נהגי "הדר" על ביטול המכרז, שר אמור היה להוריד את מחירי הנסיעה מנתב"ג ב-31% - ובכך לפגוע קשות בפרנסתם. "אנו שמחים על ביטול המכרז, כי ההנחה שביקשו מאיתנו היא לא הגיונית והופכת את הנסיעה מנתב"ג ללא כדאית", אמר לוואלה! עסקים לופו, נהג מוניות "הדר".

"לא יכול להיות שבעלי חברת המוניות 'gett', שהיא תחנה וירטואלית, ישב במשרד הממוזג שלו ויגרום לנו הנהגים שנמצאים כל היום בשקל להפסיד את הפרנסה שלנו". "אם הכול היה ממשיך לפי התכנון, העמדה פה הייתה ריקה ממוניות כי אף נהג לא היה מגיע לפה והנוסעים היו נתקעים כאן", הסביר נהג אחר ממוניות "הדר". "אם חושבים על נסיעה לתל אביב, שעולה היום 129 שקל ואמורה הייתה לעלות לאחר הנחת המכרז 89 שקל, יוצא שהייתי מרוויח 20-30 שקל על נסיעה שיכולה להתארך גם שעה ויותר בגלל הפקקים".

עוד באותו נושא

מונית לשום מקום: מדוע נכשל הניסיון להוזיל לנו את הנסיעה מנתב"ג?

לכתבה המלאה
הפגנת נהגי המוניות בנתב"ג, מאי 2017. גיא אלון, מערכת וואלה! NEWS
הפגנת נהגי "הדר", בסוף השבוע/מערכת וואלה! NEWS, גיא אלון

גם נהגים מחברת "gett" הביעו שמחה על ביטול המכרז. "אם המכרז היה נכנס לתוקף, אני לא הייתי מגיע לשדה לקחת נוסעים במחיר הזה. כי רק הדלק בנסיעה הלוך וחזור והזמן שנאי מבזבז עליה הייתה עולה לי יותר", סיפר נהג של החברה, שביקש להישאר בעילום שם. "זה היה מכרז לא הגיוני שנועד לכישלון. זה היה יוצר מצב שלא שווה לנו בכלל לבוא לשדה".

לעומת הנהגים, נוסעים רבים הביעו אכזבה מביטול המכרז וזעמו כי לא יוכלו ליהנות מההנחה המובטחת. "אני טס לחו"ל די הרבה ותמיד לוקח מונית. היום אני צריך לשלם מאה שקל על נסיעה וחבל שלא יכולתי לחסוך 30 שקל. בראייה שנתית מדובר בחיסכון של מאות שקלים שנגזל ממני", אמר דודו כהן מפתח תקווה. לדברי דוד, תושב רמת גן, "זו חוצפה של נהגים שלא הסכימו להוריד את המחירים ולא כיבדו את תנאי המכרז שהתחנה שלהם הגישה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully